TikTik Shop open voor eerste Duitse verkoperaccounts
Een nieuwe grote e-commercepartij staat op het punt de Duitse markt te betrede. Eigenlijk ís TikTok natuurlijk al lang actief op deze markt, maar de opening van zijn Shop-functie lijkt aanstaande.
Een nieuwe grote e-commercepartij staat op het punt de Duitse markt te betrede. Eigenlijk ís TikTok natuurlijk al lang actief op deze markt, maar de opening van zijn Shop-functie lijkt aanstaande.
TikTok wordt in Nederland in 2025 een e-commercespeler om serieus rekening mee te houden. Afgelopen jaar legde de video-app de fundamenten voor een platform waar verkopers veel naar kunnen uitbesteden.
In Engeland heeft Zalando een locatie geopend op TikTok Shop. De Duitsers vinden daar, met 55 premium merken in het assortiment, extra bereik.
Nielsen is van plan de prestaties van TikTok-advertenties te meten op alle soorten schermen, inclusief mobiele apparaten en lineaire tv.
TikTok maakt zich op voor een Europese uitbreiding van zijn e-commerce activiteiten. TikTok, eigendom van ByteDance, heeft de afgelopen maanden verkopers uitgenodigd om zich aan te sluiten bij zijn online winkelplatform in Spanje.
TikTok verwacht dat miljoenen Engelsen de komende weken inchecken bij TikTok-accounts die live steamen om daar kerstaankopen te doen.
Een kleine 43.000 commerciële gebruikers van TikTok kregen van geregistreerde merken toestemming om hun spellen te verkopen via de Shop-sectie van de video-app.
Bijna de helft (44,8%) van de TikTok-gebruikers zoekt meerdere keren per dag actief naar nieuwe content via de zoekbalk of reacties. Ze slaan Google Search over.
TikTok brengt een nieuwe reclamesysteem uit dat zich richt op de snuffelende en oriënterende shopper.
E-commerceplatform TikTok Shop kennen we in Nederland nog niet, maar in Engeland werd had in no-time zo groot dat het eerste koopjesfestijn er al wordt gehouden.
Tweederde van de aankopen bij TikTok Shops, in Nederland nog niet beschikbaar, speelt zich af in de categorieën Beauty, Fashion en Near Food.
Zeventig procent van de Engelsen krijgt zijn dagelijks nieuws via televisie, maar 71 procent haalt dat van internet. Voor het eerst zijn digitale kanalen dominant.
TikTok organiseert een prijzenfestival waarbij het de beste reclames in negen landen zoekt die adverteerders op zijn platform hielden.
TikTok voegt groepschats toe aan zijn dienst met ondersteuning voor maximaal 32 mensen. De functie is beschikbaar voor gebruikers van 16 jaar en ouder, waardoor ze TikToks kunnen delen met vrienden en familieleden zonder een aparte berichten-app te hoeven openen.
TikTok-gebruikers die op het platform ook een webwinkel hebben, gaan vanaf volgende maand bijna het dubbele betalen een verkoopcommissies.