‘Miljoenen Engelsen kerstshoppen bij TikTok live streams’
TikTok verwacht dat miljoenen Engelsen de komende weken inchecken bij TikTok-accounts die live steamen om daar kerstaankopen te doen.
TikTok verwacht dat miljoenen Engelsen de komende weken inchecken bij TikTok-accounts die live steamen om daar kerstaankopen te doen.
Een kleine 43.000 commerciële gebruikers van TikTok kregen van geregistreerde merken toestemming om hun spellen te verkopen via de Shop-sectie van de video-app.
Bijna de helft (44,8%) van de TikTok-gebruikers zoekt meerdere keren per dag actief naar nieuwe content via de zoekbalk of reacties. Ze slaan Google Search over.
TikTok brengt een nieuwe reclamesysteem uit dat zich richt op de snuffelende en oriënterende shopper.
E-commerceplatform TikTok Shop kennen we in Nederland nog niet, maar in Engeland werd had in no-time zo groot dat het eerste koopjesfestijn er al wordt gehouden.
Tweederde van de aankopen bij TikTok Shops, in Nederland nog niet beschikbaar, speelt zich af in de categorieën Beauty, Fashion en Near Food.
Zeventig procent van de Engelsen krijgt zijn dagelijks nieuws via televisie, maar 71 procent haalt dat van internet. Voor het eerst zijn digitale kanalen dominant.
TikTok organiseert een prijzenfestival waarbij het de beste reclames in negen landen zoekt die adverteerders op zijn platform hielden.
TikTok voegt groepschats toe aan zijn dienst met ondersteuning voor maximaal 32 mensen. De functie is beschikbaar voor gebruikers van 16 jaar en ouder, waardoor ze TikToks kunnen delen met vrienden en familieleden zonder een aparte berichten-app te hoeven openen.
TikTok-gebruikers die op het platform ook een webwinkel hebben, gaan vanaf volgende maand bijna het dubbele betalen een verkoopcommissies.
Het moederbedrijf van TikTok heeft de allergretigste bot die het web afgraast om zijn AI-modellen mee te trainen. Naast usual suspects OpenAI en Anthropic is Amazon een opvallende verschijning in het lijstje.
Beautyspecialist Mitchell Halliday is de eerste Engelsman wiens shop op TikTok een dagomzet heeft gerealiseerd van meer dan een miljoen dollar.
TikTok brengt nieuwe AI-middelen uit voor adverteerders en mediamakers waarmee ze klonen in campagnes laten figureren.
Eind 2023 waren er vijftien miljoen verkoperaccounts actief op TikTok. In de laatste zes maanden van dat jaar groeide het aantal social shops met zes miljoen.
Professionele mediaproducenten in de VS beginnen TikTok te omarmen en zien bovengemiddeld lange kijktijden.