Aantal TikTok-shops verdubbeld tot 15 miljoen
Eind 2023 waren er vijftien miljoen verkoperaccounts actief op TikTok. In de laatste zes maanden van dat jaar groeide het aantal social shops met zes miljoen.
Eind 2023 waren er vijftien miljoen verkoperaccounts actief op TikTok. In de laatste zes maanden van dat jaar groeide het aantal social shops met zes miljoen.
Professionele mediaproducenten in de VS beginnen TikTok te omarmen en zien bovengemiddeld lange kijktijden.
De tijd dat TikTok ‘die app van die leuke dansjes’ was is lang voorbij. Qua bereik gaat het richting de zes miljoen Nederlanders en dat kan de reclamemarkt niet ontgaan. TikTok maakte zich in 2023 gereed voor de reclame-euro’s van Nederland en effent alvast het groeipad naar de volgende fase.
Webwinkels schroeven hun reclamebudgetten bij zoekmachines dit jaar met acht procent terug. Dat geld gaat naar andere, meer engagerende kanalen, vooral TikTok.
TikTok investeert komende tien jaar twaalf miljard euro in drie Europese datacenters. Daar moeten alle gegevens van Europese gebruikers worden opgeslagen, om zorgen over Chinese lekken te temperen.
Gebruikers van Snap, Facebook, Insta en TikTok kunnen direct vanuit hun social apps items kopen bij Amazon. Daartoe sloten de bedrijven reclamedeals, enkel geldig in de VS.
TikTok begint in Engeland een campagne waarmee het zich wil profileren als een nuttige bestemming voor ondernemers die meer bereik en omzet zoeken.
TikTok lanceert een nieuwe advertentieformule binnen de pagina met zoekresultaten. Adverteerders kopen er bij opbod een positie voor hun reclamefilmpje.
Ze proberen het al langer en geven het nog niet op: socialemediaplatformen willen e-commerce het liefst zo veel mogelijk in-app houden.
TikTok is een relatief nieuw medium voor merken en adverteerders. Gewoon wat advertenties plaatsen werkt minder goed: omarm de eigenheid van het medium.
TikTok gaat een nieuwe advertentieformule lanceren binnen de pagina met zoekresultaten. Met de ‘Search Ads Toggle’ kunnen adverteerders zich richten op de gebruikers van het platform die specifiek meer willen weten over nieuwe producten of merken door zoekopdrachten in het zoekvak van de app te typen.
Ambtenaren van de metropool New York mogen geen TikTok meer hebben op hun werktelefoon. Ze moeten het verwijderen.
‘Vandaag voor 19 uur besteld, morgen in huis’. Deze belofte komt nu eens niet uit de mond van een webwinkel, maar uit die van vreemde eend TikTok.
Adverteerders die een jong publiek willen bereiken vinden in TikTok een effectief, maar zeker ook goedkoop medium. “Je moet de balans vinden tussen gratis viraal en betalen voor bereik.”
Ondanks kritiek en verbanningen door overheden groeit TikTok in commerciële zin tegen de klippen op. Adverteerders spenderen er eind vorig jaar 60 procent meer dan in 2021.