Meer Artikelen

TikTok, Amazon, Claude, OpenAI gretigste AI-webgrazers

Het moederbedrijf van TikTok heeft de allergretigste bot die het web afgraast om zijn AI-modellen mee te trainen. Naast usual suspects OpenAI en Anthropic is Amazon een opvallende verschijning in het lijstje.

Artificial Intelligence

Eerste Brit over 1 miljoen dagomzet TikTok Shop

Beautyspecialist Mitchell Halliday is de eerste Engelsman wiens shop op TikTok een dagomzet heeft gerealiseerd van meer dan een miljoen dollar.

Premium

TikTok-AI genereert influencerklonen in reclames

TikTok brengt nieuwe AI-middelen uit voor adverteerders en mediamakers waarmee ze klonen in campagnes laten figureren.

Creative
Premium

Aantal TikTok-shops verdubbeld tot 15 miljoen

Eind 2023 waren er vijftien miljoen verkoperaccounts actief op TikTok. In de laatste zes maanden van dat jaar groeide het aantal social shops met zes miljoen.

E-commerce
Premium

Langere TikTok-kijktijd voor professionele makers

Professionele mediaproducenten in de VS beginnen TikTok te omarmen en zien bovengemiddeld lange kijktijden.

Media
Premium

Het Jaar van TikTok: klaar voor Nederlandse adverteerders

De tijd dat TikTok ‘die app van die leuke dansjes’ was is lang voorbij. Qua bereik gaat het richting de zes miljoen Nederlanders en dat kan de reclamemarkt niet ontgaan. TikTok maakte zich in 2023 gereed voor de reclame-euro’s van Nederland en effent alvast het groeipad naar de volgende fase.

Marketing
Premium

Shops verschuiven reclamebudget van Search naar TikTok

Webwinkels schroeven hun reclamebudgetten bij zoekmachines dit jaar met acht procent terug. Dat geld gaat naar andere, meer engagerende kanalen, vooral TikTok.

Social
Premium

TikTok: 12 miljard euro in opslag EU-gebruikersdata

TikTok investeert komende tien jaar twaalf miljard euro in drie Europese datacenters. Daar moeten alle gegevens van Europese gebruikers worden opgeslagen, om zorgen over Chinese lekken te temperen.

Security
Premium

Amazon sluit reclamedeals met Snap, Facebook, Insta en TikTok

Gebruikers van Snap, Facebook, Insta en TikTok kunnen direct vanuit hun social apps items kopen bij Amazon. Daartoe sloten de bedrijven reclamedeals, enkel geldig in de VS.

E-commerce
Premium

TikTok Engeland begint MKB-campagne

TikTok begint in Engeland een campagne waarmee het zich wil profileren als een nuttige bestemming voor ondernemers die meer bereik en omzet zoeken.

Venture
Premium

TikTok voert Search Ads in

TikTok lanceert een nieuwe advertentieformule binnen de pagina met zoekresultaten. Adverteerders kopen er bij opbod een positie voor hun reclamefilmpje.

Online advertising

Facebook, Instagram en TikTok willen alleen handel binnen hun eigen platformen

Ze proberen het al langer en geven het nog niet op: socialemediaplatformen willen e-commerce het liefst zo veel mogelijk in-app houden.

Social

Koen Vanderhoydonck (TikTok): ‘omarm waar TikTok voor staat’

TikTok is een relatief nieuw medium voor merken en adverteerders. Gewoon wat advertenties plaatsen werkt minder goed: omarm de eigenheid van het medium.

Social
Premium

TikTok gaat zoekadvertenties verkopen

TikTok gaat een nieuwe advertentieformule lanceren binnen de pagina met zoekresultaten. Met de ‘Search Ads Toggle’ kunnen adverteerders zich richten op de gebruikers van het platform die specifiek meer willen weten over nieuwe producten of merken door zoekopdrachten in het zoekvak van de app te typen.

Marketing
Premium

New York City doet TikTok in de ban

Ambtenaren van de metropool New York mogen geen TikTok meer hebben op hun werktelefoon. Ze moeten het verwijderen.

Tech