TikTok Engeland houdt in-app koopjesfestijn
E-commerceplatform TikTok Shop kennen we in Nederland nog niet, maar in Engeland werd had in no-time zo groot dat het eerste koopjesfestijn er al wordt gehouden.
E-commerceplatform TikTok Shop kennen we in Nederland nog niet, maar in Engeland werd had in no-time zo groot dat het eerste koopjesfestijn er al wordt gehouden.
Tweederde van de aankopen bij TikTok Shops, in Nederland nog niet beschikbaar, speelt zich af in de categorieën Beauty, Fashion en Near Food.
Zeventig procent van de Engelsen krijgt zijn dagelijks nieuws via televisie, maar 71 procent haalt dat van internet. Voor het eerst zijn digitale kanalen dominant.
TikTok organiseert een prijzenfestival waarbij het de beste reclames in negen landen zoekt die adverteerders op zijn platform hielden.
TikTok voegt groepschats toe aan zijn dienst met ondersteuning voor maximaal 32 mensen. De functie is beschikbaar voor gebruikers van 16 jaar en ouder, waardoor ze TikToks kunnen delen met vrienden en familieleden zonder een aparte berichten-app te hoeven openen.
TikTok-gebruikers die op het platform ook een webwinkel hebben, gaan vanaf volgende maand bijna het dubbele betalen een verkoopcommissies.
Het moederbedrijf van TikTok heeft de allergretigste bot die het web afgraast om zijn AI-modellen mee te trainen. Naast usual suspects OpenAI en Anthropic is Amazon een opvallende verschijning in het lijstje.
Beautyspecialist Mitchell Halliday is de eerste Engelsman wiens shop op TikTok een dagomzet heeft gerealiseerd van meer dan een miljoen dollar.
TikTok brengt nieuwe AI-middelen uit voor adverteerders en mediamakers waarmee ze klonen in campagnes laten figureren.
Eind 2023 waren er vijftien miljoen verkoperaccounts actief op TikTok. In de laatste zes maanden van dat jaar groeide het aantal social shops met zes miljoen.
Professionele mediaproducenten in de VS beginnen TikTok te omarmen en zien bovengemiddeld lange kijktijden.
De tijd dat TikTok ‘die app van die leuke dansjes’ was is lang voorbij. Qua bereik gaat het richting de zes miljoen Nederlanders en dat kan de reclamemarkt niet ontgaan. TikTok maakte zich in 2023 gereed voor de reclame-euro’s van Nederland en effent alvast het groeipad naar de volgende fase.
Webwinkels schroeven hun reclamebudgetten bij zoekmachines dit jaar met acht procent terug. Dat geld gaat naar andere, meer engagerende kanalen, vooral TikTok.
TikTok investeert komende tien jaar twaalf miljard euro in drie Europese datacenters. Daar moeten alle gegevens van Europese gebruikers worden opgeslagen, om zorgen over Chinese lekken te temperen.
Gebruikers van Snap, Facebook, Insta en TikTok kunnen direct vanuit hun social apps items kopen bij Amazon. Daartoe sloten de bedrijven reclamedeals, enkel geldig in de VS.