TikTok opent Europees Creator Fund van 58 miljoen euro
TikTok opent een stimuleringsfonds van 58 miljoen euro (70 miljoen dollar) om een selecte groep makers, in jargon: creators, te betalen voor hun werk.
TikTok opent een stimuleringsfonds van 58 miljoen euro (70 miljoen dollar) om een selecte groep makers, in jargon: creators, te betalen voor hun werk.
TikTok zet in Amerika 200 miljoen dollar apart om opkomende sterren aan zijn platformen verbonden te houden. Het geld wordt gebruikt als een soort salaris voor het werk van de creators. In China geeft het bedrijf ook workshops om techniek te verbeteren. Onduidelijk is of Amerika die ook krijgt.
TikTok verplaatst de verantwoordelijkheid voor privacytoezichthouders in Europa van Amerika naar Dublin.
Met de opening van TikTok for Business wil het bedrijf zijn podium delen met merken. Anders dan bij andere socialbedrijven houdt TikTok zelf veel controle en hebben marketingbureaus weinig in de melk te brokkelen met campagne- en optimalisatiewerk.
Duitsland en Frankrijk zijn de eerste twee landen in de wereld waar Facebook zijn TikTok-kloon Reels naartoe uitrolt.
Een internationale steekproef onder duizenden kinderen laat zien dat ze per dag bijna even lang TikTok-filmpjes kijken als YouTube.
De Autoriteit Persoonsgegevens begint een onderzoek naar TikTok om te zien of de privacy van Nederlandse kinderen voldoende geborgd is in de populaire app.
Adverteerders kunnen via een nieuwe dienst van TikTok zelf hun reclamecampagnes in de dienst opzetten en activeren.
Evan Spiegel, de topman van het bedrijf dat Snapchat maakt, denkt dat TikTok alle ingrediënten in zich heeft om populairder te worden dan Instagram.
De makers van de mobiele app TikTok overwegen om een nieuwe, extra contentfeed te ontwikkelen die veilig is voor merken om in te adverteren.
NU.nl zit op TikTok en zoekt in de komende maanden uit hoe de nieuwsmaker het nieuwe medium kan inzetten. “Het is interessant, omdat hier een doelgroep zit die vanwege de leeftijd nog niet op NU.nl zit”, zegt hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman.
Veel Nederlandse jongere gebruikers van Instagram stappen over op TikTok om berichten te delen. “De grootste groei zie je onder de 16+’ers”, zegt Tim van der Wiel van GoSpooky.
Muziekvideo-app TikTok is met een rondgang begonnen langs Europese mediabureaus om hen te informeren over de commerciële mogelijkheden. Er komt reclame in TikTok.