UFC gaat live vechtsport uitzenden op TikTok
Vechtsportorganisatie UFC heeft een marketingdeal getekend met TikTok. De video-app gaat wekelijks live wedstrijden uitzenden en maakte exclusieve producties voor- en achteraf.
Vechtsportorganisatie UFC heeft een marketingdeal getekend met TikTok. De video-app gaat wekelijks live wedstrijden uitzenden en maakte exclusieve producties voor- en achteraf.
De populaire app TikTok wil komend jaar e-commercefuncties gaan toevoegen. Makers van filmpjes kunnen linken naar producten op externe websites en geld verdienen als dat daadwerkelijk tot transacties leidt.
De Amerikaanse regering ziet vooralsnog af van het doen afsplitsen van de Amerikaanse tak van TikTok. Een ban lijkt ook van de baan.
Wel verkopen aan Oracle, Walmart en investeerders of niet? Het Chinese moederbedrijf van TikTok, Bytedance, heeft geen flauw idee. De regering Trump laat al weken niets van zich horen. Bytedance probeert het via de rechter.
TikTok is onlangs in Europa over de grens van de honderd miljoen actieve gebruikers gegaan.
Het aantal actieve gebruikers van TikTok in Nederland is sinds mei van dit jaar met een miljoen gestegen tot 4,5 miljoen. Tieners zijn niet meer de grootste gebruikersgroep.
TikTok opent een stimuleringsfonds van 58 miljoen euro (70 miljoen dollar) om een selecte groep makers, in jargon: creators, te betalen voor hun werk.
TikTok zet in Amerika 200 miljoen dollar apart om opkomende sterren aan zijn platformen verbonden te houden. Het geld wordt gebruikt als een soort salaris voor het werk van de creators. In China geeft het bedrijf ook workshops om techniek te verbeteren. Onduidelijk is of Amerika die ook krijgt.
TikTok verplaatst de verantwoordelijkheid voor privacytoezichthouders in Europa van Amerika naar Dublin.
Met de opening van TikTok for Business wil het bedrijf zijn podium delen met merken. Anders dan bij andere socialbedrijven houdt TikTok zelf veel controle en hebben marketingbureaus weinig in de melk te brokkelen met campagne- en optimalisatiewerk.
Duitsland en Frankrijk zijn de eerste twee landen in de wereld waar Facebook zijn TikTok-kloon Reels naartoe uitrolt.
Een internationale steekproef onder duizenden kinderen laat zien dat ze per dag bijna even lang TikTok-filmpjes kijken als YouTube.
De Autoriteit Persoonsgegevens begint een onderzoek naar TikTok om te zien of de privacy van Nederlandse kinderen voldoende geborgd is in de populaire app.
Adverteerders kunnen via een nieuwe dienst van TikTok zelf hun reclamecampagnes in de dienst opzetten en activeren.
Evan Spiegel, de topman van het bedrijf dat Snapchat maakt, denkt dat TikTok alle ingrediënten in zich heeft om populairder te worden dan Instagram.