‘TikTok onder kinderen bijna even groot als YouTube’
Een internationale steekproef onder duizenden kinderen laat zien dat ze per dag bijna even lang TikTok-filmpjes kijken als YouTube.
Een internationale steekproef onder duizenden kinderen laat zien dat ze per dag bijna even lang TikTok-filmpjes kijken als YouTube.
De Autoriteit Persoonsgegevens begint een onderzoek naar TikTok om te zien of de privacy van Nederlandse kinderen voldoende geborgd is in de populaire app.
Adverteerders kunnen via een nieuwe dienst van TikTok zelf hun reclamecampagnes in de dienst opzetten en activeren.
Evan Spiegel, de topman van het bedrijf dat Snapchat maakt, denkt dat TikTok alle ingrediënten in zich heeft om populairder te worden dan Instagram.
De makers van de mobiele app TikTok overwegen om een nieuwe, extra contentfeed te ontwikkelen die veilig is voor merken om in te adverteren.
NU.nl zit op TikTok en zoekt in de komende maanden uit hoe de nieuwsmaker het nieuwe medium kan inzetten. “Het is interessant, omdat hier een doelgroep zit die vanwege de leeftijd nog niet op NU.nl zit”, zegt hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman.
Veel Nederlandse jongere gebruikers van Instagram stappen over op TikTok om berichten te delen. “De grootste groei zie je onder de 16+’ers”, zegt Tim van der Wiel van GoSpooky.
Muziekvideo-app TikTok is met een rondgang begonnen langs Europese mediabureaus om hen te informeren over de commerciële mogelijkheden. Er komt reclame in TikTok.