Meer Artikelen

Premium

Sephora bouwt incubator modemerken met TikTok

Winkelketen Sephora sluit een samenwerkingsverband met TikTok om de groei van de jonge, opkomende modemerken uit zijn incubator te versnellen met contentmarketing.

Fashion
Premium

Deense publieke omroep ontraadt personeel TikTok

Medewerkers van de Deense publieke omroep wordt afgeraden om TikTok op hun telefoons te hebben. Wie het voor zijn werk nodig heeft, doet dat bij voorkeur op een apart toestel.

Privacy
Premium

TikTok: schermtijd tieners dagelijks max 60 minuten

TikTok gaat de dagelijkse schermtijd voor kinderen aftoppen op zestig minuten. Wie meer wil, moet een niet-geheime code intikken. TikTok blijkt ook de best verdienende social app.

Social
Premium

Europese Commissie verbiedt medewerkers TikTok

Alle medewerkers van de Europese Commissie zijn gisteren bevolen om TikTok van hun telefoons te verwijderen. De app wordt beschouwd als een dreiging omdat er ongecontroleerd veel data naar Chinese servers stromen en niemand weet wie er wat mee doet.

Social
Premium

TikTok kiest ChannelEngine uit Leiden voor e-commerce

De Nederlandser scale-up ChannelEngine gaat TikTok helpen diens e-commerceactiviteiten internationaal serieus op te schalen. Social commerce voor anderhalf miljard gebruikers komt binnen handbereik. Webwinkels komen er niet bij aan te pas.

E-commerce
Premium

Live streaming TikTok wordt verboden voor kinderen

Het wordt verboden voor kinderen om livestreams op te zetten op TikTok en virtuele cadeautjes weg te geven.

Social
Premium

RTL gebruikt AI voor Videoland

RTL Nederland gebruikt machine learning Bij Videoland en zijn eigen beeldarchieven.

Artificial Intelligence

Europese omzet TikTok naar 1 miljard euro

De reclame-omzet van TikTok in Europa steeg in 2021 met een factor zes tot 990 miljoen euro.

Social
Premium

Workshop: effectiever adverteren op TikTok

TikTok is als kanaal een vaste waarde geworden en voegt steeds meer manieren toe om te adverteren. Hoe je die benut? Deze workshop helpt je op weg.

Social
Premium

TikTok schuift naar e-commerce

‘Welke producten heb ik bekeken?’ of ‘Welke gekocht?’ Die vragen lijken binnenkort simpel te beantwoorden met een nieuwe knop die op TikTok profielpagina’s wordt geïntroduceerd. Succes is ondanks de apps populariteit niet gegarandeerd.

E-commerce
Premium

Influencers teleurgesteld in live e-commerce op TikTok

Influencers hebben niets aan livestreams op TikTok om spulletjes te verkopen. Engelse creators die hiermee experimenteerden zien er niets in, want het levert hen te weinig op.

Influencer marketing
Premium

‘Reclame-omzet TikTok overtreft Twitter en Snapchat samen’

De reclame-omzet van TikTok groeit dit jaar naar verwachting met een factor drie. Met die pakweg elf miljard dollar gaat […]

Online advertising
Premium

Nieuwe feature TikTok: kijkgeschiedenis

TikTok werkt aan een nieuw onderdeel waarmee het mogelijk wordt om bekeken filmpjes terug te kijken.

Media
Premium

TikTok opent reclametak voor Nederland

TikTok presenteert zich op de Nederlandse markt met zijn reclametak. Adverteerders en bureaus kunnen in de lokale taal campagnes optuigen en met het verkoopteam spreken.

Online advertising
Premium

Bumble in co-marketing met TikTok

Datingapp Bumble sluit een Europees marketingpact met TikTok. De bedrijven gaan elkaars diensten over en weer promoten naar hun gebruikers.

Marketing