TikTok verzorgt fulfillment voor Engelse webwinkels
‘Vandaag voor 19 uur besteld, morgen in huis’. Deze belofte komt nu eens niet uit de mond van een webwinkel, maar uit die van vreemde eend TikTok.
‘Vandaag voor 19 uur besteld, morgen in huis’. Deze belofte komt nu eens niet uit de mond van een webwinkel, maar uit die van vreemde eend TikTok.
Adverteerders die een jong publiek willen bereiken vinden in TikTok een effectief, maar zeker ook goedkoop medium. “Je moet de balans vinden tussen gratis viraal en betalen voor bereik.”
Ondanks kritiek en verbanningen door overheden groeit TikTok in commerciële zin tegen de klippen op. Adverteerders spenderen er eind vorig jaar 60 procent meer dan in 2021.
Alle medewerkers van de Britse omroeporganisatie BBC zijn gisteren bevolen om TikTok van hun telefoons te verwijderen. De app wordt beschouwd als een dreiging omdat er ongecontroleerd veel data naar Chinese servers stromen en niemand weet wie er wat mee doet.
In de aanloop van de Champions League-finale op 10 juni is Pepsi al zijn social campagne begonnen. De Amerikanen zetten vol in op TikTok.
Winkelketen Sephora sluit een samenwerkingsverband met TikTok om de groei van de jonge, opkomende modemerken uit zijn incubator te versnellen met contentmarketing.
Medewerkers van de Deense publieke omroep wordt afgeraden om TikTok op hun telefoons te hebben. Wie het voor zijn werk nodig heeft, doet dat bij voorkeur op een apart toestel.
TikTok gaat de dagelijkse schermtijd voor kinderen aftoppen op zestig minuten. Wie meer wil, moet een niet-geheime code intikken. TikTok blijkt ook de best verdienende social app.
Alle medewerkers van de Europese Commissie zijn gisteren bevolen om TikTok van hun telefoons te verwijderen. De app wordt beschouwd als een dreiging omdat er ongecontroleerd veel data naar Chinese servers stromen en niemand weet wie er wat mee doet.
De Nederlandser scale-up ChannelEngine gaat TikTok helpen diens e-commerceactiviteiten internationaal serieus op te schalen. Social commerce voor anderhalf miljard gebruikers komt binnen handbereik. Webwinkels komen er niet bij aan te pas.
Het wordt verboden voor kinderen om livestreams op te zetten op TikTok en virtuele cadeautjes weg te geven.
RTL Nederland gebruikt machine learning Bij Videoland en zijn eigen beeldarchieven.
De reclame-omzet van TikTok in Europa steeg in 2021 met een factor zes tot 990 miljoen euro.
TikTok is als kanaal een vaste waarde geworden en voegt steeds meer manieren toe om te adverteren. Hoe je die benut? Deze workshop helpt je op weg.
‘Welke producten heb ik bekeken?’ of ‘Welke gekocht?’ Die vragen lijken binnenkort simpel te beantwoorden met een nieuwe knop die op TikTok profielpagina’s wordt geïntroduceerd. Succes is ondanks de apps populariteit niet gegarandeerd.