Meer Artikelen

Let op wat je Twittert: er zou een advertentie op kunnen volgen

Coca-Cola, Nike en L’Oréal gaan advertenties serveren op basis van wat consumenten op sociale media zeggen. Zij en nog enkele adverteerders zijn in zee gegaan met het Newyorkse LocalResponse voor ‘social intent marketing’.

Tarief Promoted Trends Twitter naar 200.000 dollar

Wie wil adverteren bij Twitter mag diep in de buidel tasten. Het microblog heeft het tarief voor Promoted Trends met 150 procent verhoogd naar 200.000 dollar per dag. In 2010 betaalden adverteerders nog 80.000 dollar.

Twitter dieper in sociale televisie (update)

Twitter heeft naar verluidt de startup BlueFin Labs overgenomen, dat sociale media gebruikt om het kijkgedrag te analyseren. Het zou gaan om de grootste overname van het bedrijf tot nu toe.

Twitter gekraakt: gegevens kwart miljoen gebruikers op straat

Twitter heeft vannacht de eigenaren van een kwart miljoen accounts gewaarschuwd dat hun gegevens mogelijk zijn gestolen. Het microblog kwam de inbraakpoging tijdig op het spoor.

Twitter lanceert de twid

Na de tweet (tekst) is het nu de beurt aan de twid (video). Twitter heeft zojuist een app uitgebracht waarmee videoloops kunnen worden opgenomen die niet langer duren dan zes seconden.

Library of Congress verzamelt tweets

Het Amerikaanse Library of Congress heeft inmiddels meer dan 170 miljard tweets gearchiveerd. De nationale bibliotheek van de VS ziet Twitter als een belangrijk communicatiemiddel nu steeds meer mensen sociale media gebruiken.

‘Twitter minstens 11 miljard dollar waard’

De beurswaarde van Twitter wordt geschat op zo’n 11 miljard dollar. Analist Greencrest baseert dat bedrag mede op basis van de belangstelling die Apple (ooit) voor het bedrijf had.

200 miljoen Twitter gebruikers: waar is het geld?

Trots meldde Twitter gisteren dat het 200 miljoen actieve gebruikers per maand heeft. Dat zijn er alweer 30 miljoen meer dan afgelopen zomer. Maar brengen die nu ook eens geld op?

Twitter en Nielsen gaan sociale tv peilen

Twitter en Nielsen hebben een samenwerking op het gebied van sociale televisie voor de Amerikaanse markt aangekondigd. Zij gaan metingen verrichten als aanvulling op de kijkcijfers.

Twitter zoomt in op lokale (marketing)data

Wat is hip & happening in welke wereldstad? Twitter verdubbelt zijn stedenlijstje met daarop de lokale trends, een teken dat het bedrijf inzoomt op meer lokale data.

Social

Tweets straks te downloaden

Nog voor het einde van het jaar kunnen Twitter-gebruikers al hun tweets als download bewaren. Dat had CEO Dick Costolo al eerder beloofd, maar hij deed een dezer dagen opnieuw een toezegging.

Ook Twitter met ‘Likes’

Microblog Twitter doet momenteel testen met Likes. Net als bij Facebook kunnen gebruikers aangeven of ze een bericht leuk vinden of niet.

Twitter overweegt eigen videohosting

Twitter overweegt zijn eigen videohosting op te zetten. Gebruikers kunnen video’s dan rechtstreeks naar Twitter sturen. Dat is misschien slecht nieuws voor diensten als yFrog, TwitVid en Vodpod.

Twitter sloopt fotodiensten (update)

Diverse fotodiensten, zoals TwitPic en het Nederlandse Mobypicture, krijgen vanaf vandaag geen toegang meer tot de eigen apps van Twitter.

Twitter tweakt targeting reclameopties

Twitter voegt een nieuwe targetingoptie toe aan zijn reclamedienst. Adverteerders kunnen specifieke personen en doelgroepen gaan benaderen op basis van interessegebieden.