Meer Artikelen

Twitter gaat voor 1 miljard dollar

Twitter hoopt 1 miljard dollar (740 miljoen euro) op te halen met zijn beursgang. Dat blijkt uit documenten die het microblog bij de Amerikaanse toezichthouder heeft ingediend.

Twitter verdubbelt omvang EU-hoofdkantoor

Twee jaar geleden zat er één medewerker op Twitter EU-hoofdkwartier in Dublin, binnenkort moeten dat er tweehonderd zijn. Het bedrijf schaalt de commercie internationaal op in de aanloop naar zijn beursgang.

Online advertising

Twitter van start op Spotify

Twitter brengt een app uit voor het platform Spotify. Daardoor ontstaat een reeks hitlijsten op basis van real time informatie van Twittergebruikers, een puur crowdsourced overzicht.

Online marketing

Commerciële topper van Twitter op Emerce eDay

Bij YouTube ontwikkelde hij merkstrategieën voor grote klanten en nu doet hij dat bij Twitter op grote schaal. Josh Grau is een van de sprekers tijdens Emerce eDay volgende maand.

Online marketing

Twitter naar de beurs

Twitter gaat naar de beurs. Het bedrijf maakte dat gisteren zelf bekend in een tweet, maar voegde eraan toe dat het vertrouwelijk een brochure had ingediend bij toezichthouder SEC.

Snoepgigant Mondelez haalt Twitter in huis

De maker van koek- en snoepmerken als Lu, Oreo, Prince, Stimorol en Toblerone wil messcherpe mobiele marketing kunnen bedrijven. Daarom haalt het op verschillende continenten specialisten van Twitter letterlijk in huis.

Analytics

Trident maakt 6-seconden Vinevideo’s tot tv-commercial

Kauwgummaker Trident liet twee van de bekendste gebruikers van Twitters Vine video’s maken en zendt die als tv-commercial uit.

Social

Twitter koopt advertentiebedrijf MoPub

Sociaal netwerk Twitter betaalt naar verluidt 350 miljoen dollar voor mobiel advertentienetwerk MoPub. Dat is de grootste acquisitie uit zijn jonge geschiedenis.

Nieuw wapen voor ontevreden klanten: betaalde tweets

British Airways kreeg een dezer dagen een koekje van eigen deeg: een ontevreden klant besloot zijn frustraties over zoekgeraakte koffers te uiten in een gekochte tweet. Met het gewenste effect: volop publiciteit.

Marc de Vries (Twitter): ‘We doen aan pure engagement marketing’

Marc de Vries stond aan het wieg van een aantal vernieuwende internetconcepten, zoals Monsterboard, Hyves en de online tak van TMG. Sinds begin augustus denkt hij na over nieuwe manieren om (advertentie)inkomsten te genereren voor Twitter in Nederland.

Social

Twitter: betaalde berichten leiden tot meer aankopen

Bedrijven die veel Twitteren verkopen meer. Dat is de conclusie van een studie die Twitter heeft laten uitvoeren. DataLogix keek daarbij naar het verband tussen tweets en aankopen buiten internet om.

Twitter zet vertaaldienst aan

Twitter heeft de afgelopen uren de vertaling aangezet voor tweets van de belangrijkste Egyptische accounts. De Arabische teksten werden met behulp van Microsofts Bing in het Engels vertaald.

Twitter wil videorecorder voor tweets

Twitter overweegt een soort videorecorder voor tweets, waarmee berichten van belangrijke live-evenementen beter kunnen worden teruggekeken, zonder de ruis eromheen. Dat vertelde CEO Dick Costolo gisteren tijdens een panel van het Center for Technology Innovation.

‘Twitter verkent geo-adverteren’

Twitter wil nog voor het einde van het jaar gesponsorde berichten sturen naar gebruikers als zij zich in de buurt van winkels of restaurants bevinden. Dat meldt AdAge.

Twitter #Music dreigt flop te worden

De belangstelling voor de onlangs gelanceerde muziekdienst van Twitter is alweer tanende. Daarentegen scoort Vine beter dan ooit. Dat blijkt uit cijfers van Onavo.