Meer Artikelen

Twitter-mirror verzamelt e-mailadressen voor retailers

De Twitter-spiegel voor fashionretailers die inmiddels bij de nieuwe winkels van kledingketen WE staat, plant een uitbreiding met rfid. Met de spiegel kunnen kledingliefhebbers op dit moment al hun items in de winkel met een druk op de spiegel doorzetten naar Twitter of andere sociale media om advies te vragen aan vrienden.

Verdienmodel Twitter steeds meer van de grond

Nu Twitter de fundamenten van zijn verdienmodel heeft uitgedokterd, treden de verschillende advertentiediensten die het bedrijf aanbiedt één voor één in werking. Zo toonde het @earlybird-account woensdag een eerste commerciële aanbieding van adverteerder Walt Disney Pictures.

Premium

Twitter sluit GPS-pact met TomTom

TomTom gaat Twitteraars helpen om te vertellen waar ze zijn en wat ze over die plek kunnen vertellen. TomTom en Twitter sluiten een samenwerking die leidt tot de introductie van een nieuwe Twitter-dienst: Places.

Premium

Twitter koopt statistiekenbedrijf

Twitter neemt het bedrijf Smallthought Systems over voor een onbekend bedrag. De overname wijst erop dat de berichtendienst zich meer op de professionele markt richt om een bron van inkomsten aan te boren.

Twitter gaat concurrentie aan met ontwikkelaars

Twitter wil zich meer gaan richten op eigen mobiele applicaties die secundaire diensten voor de microbloggingdienst ondersteunen. Het bedrijf liet onder meer weten dat bijvoorbeeld een eigen url-verkorter in Twitter niet meer dan logisch is.

Twitter lanceert advertentieprogramma en verdienmodel

Twitter komt eindelijk met het langverwachte verdienmodel. De microbloggingdienst lanceert Promoted Tweets die bovenaan de zoekresultaten worden getoond wanneer er op bepaalde zoektermen wordt gezocht.

Twitter neemt mediaorganisaties bij de hand

Twitter heeft een site gelanceerd met case studies, how to-artikelen en richtlijnen, die mediaorganisaties moeten helpen Twitter beter in te zetten voor hun eigen gewin.

‘Twitter wil appgroei controleren’

Met de aankoop van Twitter-dienst Tweetie lijkt de spanning tussen ontwikkelaars en de micro blogdienst op te lopen. Onder het mom van gebruiksvriendelijkheid wil Twitter het aantal applicaties optimaliseren.

Nederlandse partner Twitter niet bang voor Google

[Video] Een van de eerste partners van Twitter is Ellerdale, het nieuwe bedrijf van de Nederlander Arthur van Hoff. Ellerdale indexeert dagelijks liefst 50 miljoen tweets en maakt ze doorzoekbaar op onderwerp, waarmee het direct concurreert met giganten als Google en Microsoft. “Ik ben niet bang voor Google”, zegt Van Hoff bijna achteloos.

Foursquare in het vizier van Google en Facebook

Het is erop of eronder voor Foursquare. Kan de populaire New Yorkse startup zijn positie als de Twitter van locatiediensten bevestigen? Of blijft Foursquare uitgehold achter nu Google en Facebook het check-in concept overnemen?

Nauwere integratie tussen Twitter en uitgevers

Twitter brengt een nieuwe dienst uit die zijn chatdienst een integraal onderdeel maakt van nieuwssites en andere publicaties. Tot de eerste gebruikers behoren uitgevers als de New York Times, Youtube en MSNBC maar ook winkels als Amazon en eBay.

Verdienmodel Twitter geïnspireerd op Google

Het is nog maar een kwestie van weken totdat Twitter de geldkraan open zet. Het bedrijf heeft de fundamenten van zijn verdienmodel uitgedokterd. Het gaat, net als Google, contextueel relevante advertenties plaatsen op pagina’s met zoekresultaten.

Yahoo sluit deal met Twitter

Yahoo heeft een deal met Twitter gesloten, waarbij het makkelijker is om content te delen tussen beide sites. Hiermee is het mogelijk content van beide sites te ontvangen en versturen zonder een van de twee sites te verlaten.

‘Twitter onthult plannen voor advertentieplatform’

Twitter komt binnen een maand met een eigen advertentieplatform. Het bedrijf zou plannen hebben om een beta-versie live te zetten.

Twitter pleegt derde overname

Twitter koopt Mixer Labs, het bedrijf achter de dienst GeoAPI. Met de overname wil het ontwikkelaars helpen om berichtendienst Twitter relevanter te maken op gegeven locaties.