More stories

AI Agents: een nieuw tijdperk in automatisering 

Stel je een tool voor die alles kan wat een mens ook kan, of dit nou gaat om het schrijven […]

Artificial Intelligence
Premium

ING: GenAI leidt tot tweedeling in de flexmarkt

Kunstmatige intelligentie (AI) heeft onmiskenbaar zijn impact op de flexbranche. Generatieve AI (GenAI) zal naar verwachting op termijn de bemiddelingsrol van veel traditionele uitzenders en arbeidsbemiddelaars grotendeels kunnen overnemen. Dit leidt tot een tweedeling in de markt, met enerzijds flexbedrijven die zich volledig transformeren naar platformen. Anderzijds specialiseren flexbedrijven zich in dienstverlening met een hogere toegevoegde waarde, zoals loopbaanbegeleiding, omscholing en HR-advies aan bedrijven, stelt ING.

Recruitment
Premium

Grote bedrijven verwachten steeds meer dat AI banen gaat vervangen

Bestuurders van grote Nederlandse bedrijven verwachten in toenemende mate dat kunstmatige intelligentie (AI) banen gaat vervangen. Waar vorig jaar nog slechts 6 procent dit voorzag, is dat nu 19 procent. Dit blijkt uit het jaarlijkse CEO-onderzoek van ING onder 263 bestuurders van grote Nederlandse (beursgenoteerde) bedrijven naar hun strategische prioriteiten.

Artificial Intelligence

E-commerce trends in 2025: innovatie en toekomstvisie

In 2024 herstelde de wereldeconomie met dalende inflatie en renteverlagingen, wat leidde tot hernieuwd consumentenvertrouwen en een groei van de […]

E-commerce

AI & digital agencies: media en performance onder druk, resultaatgerichte prijsmodellen in opkomst

Door de invloed van kunstmatige intelligentie (AI) zullen bureaus  steeds vaker van urenmodellen overstappen naar resultaatgerichte prijsmodellen. Dat is één van de conclusies uit onderzoek naar de impact van AI op digital agencies dat Emerce vandaag publiceert.

Marketing

Emerce Rapport – De invloed van AI op Digital Agencies

Kunstmatige intelligentie (AI) heeft de afgelopen jaren de werkprocessen bij digital agencies én hun klanten veranderd. In zulke mate dat […]

Marketing

Chatbot Grok van Musks xAI voor iedereen beschikbaar

Grok is sinds eind vorige week voor iedereen beschikbaar. De AI-chatbot neemt alleen tekst als input, maar kan als output ook beeld genereren.

Artificial Intelligence

Nieuwe hoogleraar Software Engineering en AI benoemd aan de Open Universiteit

Het College van bestuur van de Open Universiteit heeft Stefano Bromuri benoemd tot hoogleraar Software engineering en Artificial Intelligence bij de faculteit Bètawetenschappen. De benoeming gaat in per 1 januari 2025.

Artificial Intelligence

Als je nu niet begint met AI, ben je dan écht te laat?

Het belangrijkste is om de hype te onderscheiden van de onderliggende technologische trend. Hypes kun je negeren, trends veel minder.

Artificial Intelligence

Zes nieuwe ontwikkelingen in het SEO landschap

Ik deel je mijn visie voor langetermijngroei met zes nieuwe ontwikkelingen in het SEO landschap.

SEO

Bedrijf achter AI Pin introduceert AI software voor auto, tv en luidspreker

Ondanks de flop van AI Pin, een apparaatje dat slechte recensies kreeg, is het Amerikaanse AI bedrijf Humane niet bij de pakken neer gaan zitten. Het heeft een nieuw besturingssysteem genaamd CosmOS getoond voor de auto, slimme luidspreker, tv of Android-telefoon.

Artificial Intelligence

AI hulpje Grok deels gratis voor X gebruikers

X-gebruikers hoeven niet langer te betalen voor X Premium om de AI-chatbot Grok te kunnen gebruiken. X staat gebruikers 10 gratis prompts toe om de twee uur.

Artificial Intelligence

Trump benoemt David Sacks als AI en crypto-tsaar

Donald Trump heeft donderdag durfkapitalist David Sacks benoemd tot kunstmatige intelligentie (AI) en cryptotsaar van het Witte Huis.

Crypto

[DDMO ’24] Deep Dive 3: Nog geen brede toepassing van AI binnen de marketingsector

Ondanks dat iedereen het over AI heeft, laat het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2024 zien dat AI nog niet breed […]

Artificial Intelligence

Bertelsmann koopt audio-AI bij ElevenLabs

Mediabedrijf Bertelsmann werkt samen met ElevenLabs om AI te gebruiken voor het creëren van nieuwe verhalen en ervaringen voor zijn merken.

Artificial Intelligence