Een datagedreven contentstrategie voor contextual advertising: de case van Kia
Contextual AI kan inzicht geven in hoe je merk geassocieerd wordt met bepaalde merkwaarden. Zo kun je je doelgroep daar bereiken waar de concurrent niet is.
Contextual AI kan inzicht geven in hoe je merk geassocieerd wordt met bepaalde merkwaarden. Zo kun je je doelgroep daar bereiken waar de concurrent niet is.
Het digitaliseren van informatiestromen zorgt voor efficiëntere bedrijfsovernames. En maakt de weg vrij voor de volgende efficiëntieslag: de inzet van AI.
Artificial Intelligence om die onverwachte kandidaat te vinden en niet om ideale werknemers te ‘klonen’: hoe doe je dat?
Ontwikkelingen in AI gaan razendsnel. De potentiële toepassingen van het nieuwe GPT-3 zijn eindeloos (ook voor marketing). Toch zijn er ook nog minputen.
Herman Kienhuis en Maurice Beckand Verwee beginnen onder de naam Curiosity VC een nieuw investeringsfonds. Met vijftig miljoen richten ze zich op seedinvesteringen in noord-Europese AI-bedrijven.
Start-up Purple Gaze ontwikkelde een systeem voor het vastleggen van oogbewegingen (‘eye-trakcing’). Een gesprek met mede-oprichter Kirill Korotaev.
Gebrek aan bouwlocaties, woningtekort, exploderende huizenprijzen, grote vraag aan woningen en vergrijzing gecombineerd met langer thuis wonen. Kan kunstmatige intelligentie dit oplossen? De ontwikkelaars dat dataplatform Clappform denken van wel.
Het afgelopen jaar zagen we vooral de opkomst van de data cloud, maar wat worden de datatrends in 2022 die je in de gaten moet houden?
Een succesvolle toekomst zonder 3rd party cookies: ‘contextual advertising’ op basis van AI liet de snackfabriek van Mora overuren draaien.
Google zou de spin-off van de experimentele divisie Sandbox voorbereiden. Daarmee zouden de activiteiten met kwantumcomputers in een apart, commercieel bedrijf komen.
AI wordt soms bij recruitment ingezet om vooroordelen weg te nemen. De werkelijkheid is ingewikkelder: ook de input-data kunnen vooroordelen bevatten.
AI is de kinderschoenen ontgroeid, maar nog niet volwassen. Verschillende ontwikkelingen suggereren dat 2022 wel eens een sleuteljaar zou kunnen worden.
Wat speelt er in de wereld van Deepfakes en AI? Je hoort alle ins en outs van dit moment van dé expert op dit vlak.
Wat zijn de nieuwe mogelijkheden van Artificial Intelligence voor Afrika en wat kan AI voor dit continent betekenen?
Data-analyse wordt ook in de recruitment gebruikt. De laatste ontwikkelingen gaan over algoritmes die voorspellen welke medewerkers ontslag gaan nemen.