More stories

IBM analyseert Big Data voor Wimbledon

IBM heeft een nieuwe website voor de tenniskampioenschappen van Wimbledon ontworpen, met als belangrijkste troef de Slamtracker, die op basis van actuele statistieken en historische data zelfs bepaalde voorspellingen kan doen. De analyses zijn ook beschikbaar in de Wimbledon apps.

Analytics

Waarom je de looptijd van je A/B-test moét weten

Vroeger hielden we nog geen rekening met de looptijd van onze A/B-testen. We bedachten een test, maakten een nieuwe variant aan en zetten de test live. Af en toe bekeken we de resultaten en als onze tool aangaf dat deze significant waren, pauzeerden we de test en verwerkten we de resultaten. Zonde van je tijd, maar hoe moet het dan wel?

Conversie

NetBooster: ‘verkoop je content aan je lezers’

Data-analist Simo Ahava van NetBooster Finland gebruikt standaard webanalysetools op nieuwe manieren. “Installeer niet alleen de code, maar tweak het platform, zodat het jouw bedrijf de juiste inzichten geeft.” Ahava vertelt over het meten van content engagement met Google Analytics.

Analytics

Dentsu Aegis koopt dataspecialist

De Engelse tak van bureaunetwerk Dentsu Aegis koopt Ecommera, een dataspecialist voor retailers.

Analytics

IBM omarmt Big Data-technologie Spark

IBM investeert stevig in Big Data-software Spark. De technologie wordt via de cloud aangeboden op zijn BlueMix platform. Het Amerikaanse bedrijf opent verder een Spark Technology Center in San Francisco.

Analytics

Oracle: ‘Ga voor de look-a-like audience van je gouden klanten’

Oracle werkt aan het koppelen van bezoekersgedrag van iPhone-gebruikers aan een klantendatabase. Gertjan Dekkers van Oracle vertelt: “We kunnen al klantgegevens via e-mail, social en site met elkaar combineren. De uitdaging is om die data ook naar een datamanagementplatform te brengen en die te gaan gebruiken voor je activatie.”

Analytics

Facebook in nieuw Nederlands bereikonderzoek

Facebook is een van de partijen die meesoet aan het nieuwe Nederlandse bereikonderzoek, NOBO, dat in september zijn eerste, prille meetresultaten aan de markt gaat leveren. Dat omvat online en offline mediabereik.

Analytics

Teradata schuift eind richting adware

Big Data-specialist Teradata stapt voorzichtig in de markt voor adware. Op zijn jaarcongres in Londen werd een nieuwe oplossing voor ‘sociaal adverteren’ op Facebook gedemonstreerd onder de noemer Custom Facebook Audiences.

Analytics

NPO past beleid trackingcookies aan

De NPO plaatst en verwerkt inmiddels niet langer trackingcookies zonder dat een bezoeker hiervoor zijn ondubbelzinnige toestemming heeft gegeven. Het College bescherming persoonsgegevens (CBP), dat eerder met stappen had gedreigd, neemt daarom geen handhavende maatregelen tegen de NPO.

Analytics

Data-experts Dentsu Aegis NL vormen nieuw label

De dataspecialisten van alle dochterbedrijven van Dentsu Aegis Network Nederland gaan over naar een nieuw gevormd bedrijf. Het label DNA legt zich puur toe op datatoepassingen voor Marketing en Communicatie.

Analytics

Big Data heeft het voetbal ontdekt

Draagbare technologie zou in de toekomst wel eens een belangrijke rol kunnen spelen bij de selectie van jong voetbaltalent. Dat vertelde Mike Forde, voorheen verbonden aan de Britse voetbalclub Chelsea en tegenwoordig CEO van Ingenio Management, gisteravond op het Teradata Connect congres in het Wembley Stadion in Londen.

Analytics

IBM Watson: van softwarekosten naar toegevoegde waarde

Watson van IBM is een cognitief systeem dat de eindgebruiker begeleidt in het analyseren van data. “Watson is gratis te gebruiken tot 500 mb. Onze software moet zo waardevol zijn dat de gebruiker daar graag een business case van maakt en ervoor betaalt”, vertelt Damiaan Zwietering van IBM.

Analytics

Analytics Ninja: ‘begin met het stellen van de juiste vragen’

Volgens data-analist Yeshoshua Coren van Analytics Ninja worden zelden de juiste vragen gesteld bij de implementatie van webanalyse: ‘Het begint met strategische vragen over de business. Zorg er vervolgens voor dat de juiste data wordt verzameld. Dan heb je het juiste vertrekpunt om te kunnen rapporteren, analyseren en optimaliseren.’

Analytics

Qlik lanceert Business Intelligence via de cloud

Qlik introduceert als eerste leverancier van Business Intelligence-oplossingen een pakket cloudcloudgebaseerde diensten, waaronder Qlik DataMarket.

Analytics

Mobile Convention: marketing via alle kanalen

Marketing wordt niet vergeten op Mobile Convention Amsterdam. Zo zal Googles Kate Adams donderdag in discussie gaan met Daniel Rosen (Telefonica), Peter Sells (Havas) en Scott Seaborn (Aima) over marketingkansen die het mobiele kanaal biedt.

Analytics