More stories

Opnieuw in de kijker met 1-op-1 Dynamische Remarketing

Zet je remarketing al in binnen je search campagnes? Mooi. Maar je bent zeker niet de enige als je je nog afvraagt wat Dynamic Remarketing precies is en of het echt interessant is voor je bedrijf. Wat kun je ermee? En wegen de baten op tegen de kosten? Michel Vennema (Head of Analytics) gaf tijdens Digital Marketing Live namens Searchresult een kijkje in de wereld van dynamsiche remarketing advertenties. Ik vroeg hem wanneer we hier serieus naar moeten kijken.

Online advertising

Beveiligingsexperts: batterijstatus kan voor trackingdoeleinden worden gebruikt

Een team van Europese beveiligingsexperts waarschuwt dat de API voor batterijstatus op laptops of smartphones gebruikt kan worden om gebruikers […]

Analytics

Facebook draait omstreden advertentiebeleid terug

Facebook heeft het plan om minder mobiele data met adverteerders te delen laten vallen. Vanaf november zou Facebook geen apparaatspecifieke informatie meer leveren. Adverteerders en gamepartners waren daar sterk tegen gekant.

Analytics

Nieuwe financiering voor analytics startup WizRocket

Analytics startups WizRocket krijgt 8 miljoen dollar van investeerders Sequoia Capital en Accel Partners. Dat geld wordt gebruikt voor de ontwikkeling van een nieuw engagementplatform.

Analytics

Onderzoek: marketeer gebruikt alleen de basics voor personalisatie

Personalisatie is dé marketingtrend. Wereldwijd geeft maar liefst 49 procent van de marketeers er dit jaar meer geld aan uit. Maar waar gaan de dollars precies heen? De basics, zo blijkt uit onderzoek.

Analytics

Nieuwe standaard voor Do Not Track

Burgerrechtenorganisatie Electronic Frontier Foundation (EFF) heeft het voortouw genomen in de ontwikkeling een nieuwe Do Not Track standaard. De huidige standaard voldoet niet, vindt de EFF.

Analytics

De blik vooruit: digitaal transformeren met Big Data

De ‘big’ in big data staat opvallend genoeg voor velen alleen voor de grote hoeveelheden data die organisaties in huis hebben. Die data lijken in veel praktijkvoorbeelden vooral voedingsbodem voor aanscherping van verdienmodellen – zoals in de advertentie-industrie – of totale disruptie zoals de kentering die eHealth op dit moment veroorzaakt.

Analytics

Drieduizend nieuwe klanten voor BI-expert Tableau

Tableau Software, leverancier van business intelligence-oplossingen en datavisualisatie, heeft er in een jaar tijd drieduizend nieuwe klanten bijgekregen. Niettemin lijkt de omzetgroei het afgelopen kwartaal iets afgenomen, naar 149 miljoen dollar.

Analytics

‘Marketeers, maak haast met Universal Analytics’

Ondanks de dreigende uitfasering van het oude Google Analytics blijft een relatief groot deel van ondernemend Nederland het nieuwere Universal Analytics negeren. Dat constateert online marketingbureau Oogst, dat net als vorig jaar de sites van 120 Nederlandse bedrijven onder de loep nam. Gebrek aan kennis is de belangrijkste reden van de trage adoptie.

Analytics

Cookie toestemming verplicht bij gebruik Google advertentieproducten

Gebruikers van Google Adsense, DoubleClick for Publishers en DoubleClick Ad Exchange moeten voor eind september hun Europese bezoekers informeren over cookies. Dat heeft Google vandaag aan uitgevers en site-exploitanten laten weten.

Analytics

Square met real time verkoopanalytics

Betaalbedrijf Square, vooral bekend van kaartlezers voor smartphones en tablets, heeft een nieuwe mobiele app Dashboard gelanceerd waarmee de betaalgeschiedenis van kassa’s kan worden geanalyseerd. Managers kunnen dat doen voor meerdere winkels.

Payment

De grootste Big Data uitdagingen voor Nederlandse marketeers

Big Data data marketing heeft de aandacht van Nederlandse marketeers, zo blijkt uit recent onderzoek van Relay42 en NEWPEOPLE. 96 procent geeft aan dat hun marketingactiviteiten datagedreven zijn. Tegelijkertijd toont het onderzoek aan dat er nog uitdagingen zijn.

Analytics

Hoe marketeers Big Data gebruiken (infographic)

Het gebruik van Big Data onder marketeers begint populair te worden. De klant wordt nog altijd niet goed begrepen, waardoor bijvoorbeeld 73 procent van de leads in B2B marketing nog niet rijp blijken te zijn voor de verkoop. Deze infographic legt uit hoe marketeers in toenemende mate Data-as-a-Service (DaaS) gebruiken om meer inzicht in klanten te verkrijgen.

Analytics

Bol.com ziet toekomst voor personalisatie

Bol.com krijgt steeds meer slimme algoritmes om het gedrag van de klant nog beter te voorspellen en hen daarmee een betere winkel te bieden. Dat zegt zet senior customer insights-analyst Yory Wollerich in het zomernummer van RetailTrends.

Analytics

Hoofd Apples iAd Marketplaces naar marketingbedrijf

William Crawford, tot voor kort nog hoofd van iAd Marketplaces bij Apple, wordt COO bij marketingbedrijf Drawbridge. Deze onderneming volgt gebruikers op smartphones en iPads zodat ze dezelfde gebruikerservaring krijgen tijdens het online winkelen.

Analytics