More stories

Oracle: ‘Ga voor de look-a-like audience van je gouden klanten’

Oracle werkt aan het koppelen van bezoekersgedrag van iPhone-gebruikers aan een klantendatabase. Gertjan Dekkers van Oracle vertelt: “We kunnen al klantgegevens via e-mail, social en site met elkaar combineren. De uitdaging is om die data ook naar een datamanagementplatform te brengen en die te gaan gebruiken voor je activatie.”

Analytics

Facebook in nieuw Nederlands bereikonderzoek

Facebook is een van de partijen die meesoet aan het nieuwe Nederlandse bereikonderzoek, NOBO, dat in september zijn eerste, prille meetresultaten aan de markt gaat leveren. Dat omvat online en offline mediabereik.

Analytics

Teradata schuift eind richting adware

Big Data-specialist Teradata stapt voorzichtig in de markt voor adware. Op zijn jaarcongres in Londen werd een nieuwe oplossing voor ‘sociaal adverteren’ op Facebook gedemonstreerd onder de noemer Custom Facebook Audiences.

Analytics

NPO past beleid trackingcookies aan

De NPO plaatst en verwerkt inmiddels niet langer trackingcookies zonder dat een bezoeker hiervoor zijn ondubbelzinnige toestemming heeft gegeven. Het College bescherming persoonsgegevens (CBP), dat eerder met stappen had gedreigd, neemt daarom geen handhavende maatregelen tegen de NPO.

Analytics

Data-experts Dentsu Aegis NL vormen nieuw label

De dataspecialisten van alle dochterbedrijven van Dentsu Aegis Network Nederland gaan over naar een nieuw gevormd bedrijf. Het label DNA legt zich puur toe op datatoepassingen voor Marketing en Communicatie.

Analytics

Big Data heeft het voetbal ontdekt

Draagbare technologie zou in de toekomst wel eens een belangrijke rol kunnen spelen bij de selectie van jong voetbaltalent. Dat vertelde Mike Forde, voorheen verbonden aan de Britse voetbalclub Chelsea en tegenwoordig CEO van Ingenio Management, gisteravond op het Teradata Connect congres in het Wembley Stadion in Londen.

Analytics

IBM Watson: van softwarekosten naar toegevoegde waarde

Watson van IBM is een cognitief systeem dat de eindgebruiker begeleidt in het analyseren van data. “Watson is gratis te gebruiken tot 500 mb. Onze software moet zo waardevol zijn dat de gebruiker daar graag een business case van maakt en ervoor betaalt”, vertelt Damiaan Zwietering van IBM.

Analytics

Analytics Ninja: ‘begin met het stellen van de juiste vragen’

Volgens data-analist Yeshoshua Coren van Analytics Ninja worden zelden de juiste vragen gesteld bij de implementatie van webanalyse: ‘Het begint met strategische vragen over de business. Zorg er vervolgens voor dat de juiste data wordt verzameld. Dan heb je het juiste vertrekpunt om te kunnen rapporteren, analyseren en optimaliseren.’

Analytics

Qlik lanceert Business Intelligence via de cloud

Qlik introduceert als eerste leverancier van Business Intelligence-oplossingen een pakket cloudcloudgebaseerde diensten, waaronder Qlik DataMarket.

Analytics

Mobile Convention: marketing via alle kanalen

Marketing wordt niet vergeten op Mobile Convention Amsterdam. Zo zal Googles Kate Adams donderdag in discussie gaan met Daniel Rosen (Telefonica), Peter Sells (Havas) en Scott Seaborn (Aima) over marketingkansen die het mobiele kanaal biedt.

Analytics

Salesforce versterkt samenwerking Big Data-partners

Salesforce gaat samenwerken met een groot aantal Big Data-spelers voor zijn analyticscloud Wave, dat vorig jaar werd uitgerold. Google, Cloudera, Hortonworks, New Relic, Informatica en Trifacta moeten het zogenoemde last mile-probleem oplossen.

Analytics

Data: het nieuwe goud voor de bureauwereld

Data wordt steeds belangrijker. Desondanks geven veel bedrijven deze informatie uit handen. Of ligt het verspreid in de organisatie. Dat kan en moet anders.

Analytics

Stap niet in deze valkuilen van webanalytics

In een tijd waarin iedere online handeling kan worden gemeten, is de uitdaging niet hoe gegevens verzameld kunnen worden, maar hoe je ze moet interpreteren. Andere experts gingen al voorop, zodat deze valkuilen kunnen worden vermeden.

Analytics

Groningse app Bevingmeter kan aardbevingen meten

Ondernemer Stef van der Ziel, eigenaar van het Groningse Jet-Stream, lanceert vandaag een nieuwe startup Bevingmeter. Die brengt een gratis app op de markt waarmee collectief aardbevingen kunnen worden gemeten via apps op smartphones. Met weinig meer dan de ingebouwde bewegingsensoren.

Analytics

Brancheorganisatie DDMA start Data Academie

Brancheorganisatie DDMA heeft zijn eerder aangekondigde Data Academie geopend. Die moet de datakennis op marketingafdelingen opfrissen. De academie onderwijst marketeers via korte, praktische cursussen.

Analytics