More stories

Salesforce versterkt samenwerking Big Data-partners

Salesforce gaat samenwerken met een groot aantal Big Data-spelers voor zijn analyticscloud Wave, dat vorig jaar werd uitgerold. Google, Cloudera, Hortonworks, New Relic, Informatica en Trifacta moeten het zogenoemde last mile-probleem oplossen.

Analytics

Data: het nieuwe goud voor de bureauwereld

Data wordt steeds belangrijker. Desondanks geven veel bedrijven deze informatie uit handen. Of ligt het verspreid in de organisatie. Dat kan en moet anders.

Analytics

Stap niet in deze valkuilen van webanalytics

In een tijd waarin iedere online handeling kan worden gemeten, is de uitdaging niet hoe gegevens verzameld kunnen worden, maar hoe je ze moet interpreteren. Andere experts gingen al voorop, zodat deze valkuilen kunnen worden vermeden.

Analytics

Groningse app Bevingmeter kan aardbevingen meten

Ondernemer Stef van der Ziel, eigenaar van het Groningse Jet-Stream, lanceert vandaag een nieuwe startup Bevingmeter. Die brengt een gratis app op de markt waarmee collectief aardbevingen kunnen worden gemeten via apps op smartphones. Met weinig meer dan de ingebouwde bewegingsensoren.

Analytics

Brancheorganisatie DDMA start Data Academie

Brancheorganisatie DDMA heeft zijn eerder aangekondigde Data Academie geopend. Die moet de datakennis op marketingafdelingen opfrissen. De academie onderwijst marketeers via korte, praktische cursussen.

Analytics

Gentse Engagor in Amerikaanse handen

Het Amerikaanse Clarabridge lijft zijn Belgische branchegenoot Engagor in. Engagor analyseert berichten op sociale media.

Analytics

KPMG stelt data analytics platform beschikbaar voor het publieke domein

KPMG stelt wereldwijd een data-analyticsplatform beschikbaar, waarmee ondernemingen meer rendement uit Big Data moeten kunnen halen.

Analytics

Erik Grimm nieuwe directeur onderzoek VINEX

Erik Grimm volgt Peter Wiegman op als directeur onderzoek van VINEX. Hij zal de lancering van het onlangs aangekondigde Nederlands Online Bereiksonderzoek begeleiden.

Analytics

Razorfish krijgt chef data

Razorfish krijgt een eerste Chief Intelligence Officer, die zich internationaal specifiek gaat bezighouden met data-analyses. Samih Fadli krijgt de leiding over het onderdeel Data Intelligence Practice.

Analytics

Coosto rolt social media-analyse uit naar buitenlandse markten

Coosto rolt zijn social media-analyse uit voor de wereldwijde markt. De data van Coosto omvat hiermee 200 landen en 150 talen en is voortaan voor iedere multinational ter wereld te gebruiken.

Analytics

Apple rolt app analyticsprogramma uit

Apple heeft zijn nieuwe analyticsprogramma opengesteld voor alle geregistreerde iOS ontwikkelaars. App Analytics biedt ontwikkelaars inzicht in het gebruik van apps, de installatie ervan en aankopen binnen de app.

Analytics

DDMA publiceert cookie compliance kit

De branchevereniging voor marketing DDMA publiceert vandaag een cookie compliance kit. Daarin staat voor welke cookies men toestemming moet vragen en hoe de consument geïnformeerd moet worden. Daarnaast is een Cookiechecker beschikbaar, een Chrome plugin, waarmee men kan bekijken welke cookies vanuit een bepaald domein geplaatst wordt.

Analytics

IAB wil 100 procent meetbaarheid van advertentie-impressies

Branchevereniging IAB wil dat in de toekomst 100 procent van alle verhandelde advertentie-impressies als zichtbaar worden gemeten. Dat is op dit moment nog niet de realiteit. De huidige technologie om zichtbaarheid van campagnes te meten toont nog teveel variatie in resultaten, zo staat te lezen in een nieuwe whitepaper van IAB Nederland.

Analytics

MeMo2 genomineerd voor Europe Research Awards

Onderzoeks- en adviesbureau MeMo2 is drie keer genomineerd voor een Europe Research Award. Die worden later deze maand tijdens een Europese IAB-bijeenkomst uitgereikt

Analytics

App Annie neemt weer branchegenoot over

App Annie, het Amerikaanse bedrijf dat vorig jaar mobiele marktanalist Distimo uit Utrecht overnam, heeft wederom een branchegenoot ingelijfd. Het betaalt 55 miljoen dollar voor Mobidia in een poging om een soort ‘Nielsen van de digitale wereld’ te worden.

Analytics