More stories

De potentie van klantendata (infographic)

Retailers doen nog te weinig met klantendata. Terwijl dat volgens de studie ‘Engaging Customers Across the Lifecycle Journey: How Clienteling Helps Enhance Customer Relationships’ wel hun grootste wens is. 32 procent van de ondervraagden erkent dat ze niet in staat zijn om klantendata op een goede manier in te zetten. Deze en andere uitkomsten van het onderzoek in een infographic van Yes Lifecycle Marketing en Retail TouchPoints.

Analytics

Big Data krijgt langzaam voet aan de grond in Nederland

Nederlandse bedrijven maken serieus werk van Big Data-toepassingen. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van EMC.

Analytics

Microsoft en Salesforce versterken samenwerking

Microsoft en Salesforce gaan hun samenwerking verder versterken. Al achttien maanden werken programmeurs van beide bedrijven samen aan nieuwe oplossingen.

Analytics

‘Bedrijven weten data-analyse nog niet in resultaat om te zetten’

Het gebruik van Data & Analytics (D&A) begint wereldwijd bij steeds meer bedrijven gemeengoed te worden. Ondernemingen weten het gebruik van data-analyses echter in beperkte mate om te zetten in een beter resultaat en meer winst. Dit blijkt uit onderzoek van KPMG onder meer dan 800 bestuurders van ondernemingen in ruim 15 landen.

Analytics

Datatrics vertaalt Big Data naar kant-en-klare marketingstrategieën

Dagelijks wordt online een enorm scala aan consumentgegevens verzameld. “De informatie die onze algoritmes aantreffen, vertalen we direct naar een advies voor marketeers”, zegt Bas Nieland, oprichter van Datatrics. De next best actions voorzien de marketeer van een strategie waarin staat met welke doelgroep ze wanneer in contact moeten treden, inclusief via welk kanaal en met welke content.

Analytics

OpenText lanceert analytics in de cloud

Het Canadese OpenText heeft een Big Data analyticsdienst aangekondigd die voortkomt uit de aankoop van het bedrijf Actuate.

Analytics

‘Hoog rendement door Big Data’

Het merendeel van de bedrijven die zijn ondervraagd door Forbes Insights in opdracht van McKinsey en Teradata rapporteert behoorlijke investeringen in Big Data analytics, evenals een aanzienlijke return on investment.

Analytics

De juiste potentie van Big Data (infographic)

Big Data is de kreet waarmee je tegenwoordig om de oren wordt geslagen, maar de kunst is natuurlijk om met al die data relevante dingen te doen. Bijvoorbeeld om de klantreis nog beter in kaart te brengen en te verbeteren. Financiële dienstverleners geven bijvoorbeeld 12 miljard dollar uit aan direct marketing, terwijl ze met goede data veel gerichter klanten zouden kunnen benaderen. Over het hoe en waarom van Big Data.

Analytics

Cloudera neemt afscheid van MapReduce

Cloudera ruilt Googles MapReduce in voor Spark in zijn Hadoop-implementaties. Deze technologie wordt gebruikt voor het in clusters routeren van grote hoeveelheden data.

Analytics

V&D, Sanoma en KPN genomineerd door Data Award

EMTE Supermarkten, V&D, Sanoma en KPN zijn genomineerd voor de DDMA Customer Data Award. De genomineerde cases laten op een overtuigende manier zien dat er een klantdialoog wordt aangegaan op basis van klantinzichten, aldus juryvoorzitter Kees Groenewoud (Cmotions).

Analytics

Volta en Liberty Global investeren in Nederlands Big Data bedrijf

Het Belgische Volta Ventures en kabelbedrijf Liberty Global (Ziggo) investeren 2 miljoen euro in de Nederlandse Big Data start-up LookLive.

Analytics

Holland Casino investeert in procesmanagement

Holland Casino gaat Big Data (streaming) analytics en procesmanagement van het Duitse Software AG gebruiken.

Analytics

Big Data opleiding in Brabant steeds dichterbij

Tilburg University, de Technische Universiteit Eindhoven, de gemeente ’s-Hertogenbosch en de provincie Noord-Brabant hebben in Berkel-Enschot hun handtekening gezet onder een samenwerkingsverband op het gebied van Big Data.

Analytics

Zo haal je leads uit Big Data (infographic)

Elke dag produceren we met zijn alleen 23 miljard gigabyte aan informatie. Hoe analyseren we die enorme berg gegevens om potentiële klanten te identificeren? DataMentors doet een poging en onderscheidt drie soorten data: interne data die met demografische en andere gegevens kan worden gecombineerd. Gegevens die door gebruikers zelf worden aangedragen, zoals voorkeuren of tweets. Daarnaast is er nog snelle data, het real-time gedrag.

Analytics

Data delen? Quid pro quo

Kunnen merken de consument zover krijgen belangrijke info te delen? Wel als er met geld gewapperd wordt. Maar liefst 100 procent van de internetgebruikers wereldwijd vindt het een prima plan om dollars te krijgen in ruil voor persoonlijke informatie.

Analytics