Microsoft en Salesforce versterken samenwerking
Microsoft en Salesforce gaan hun samenwerking verder versterken. Al achttien maanden werken programmeurs van beide bedrijven samen aan nieuwe oplossingen.
Microsoft en Salesforce gaan hun samenwerking verder versterken. Al achttien maanden werken programmeurs van beide bedrijven samen aan nieuwe oplossingen.
Het gebruik van Data & Analytics (D&A) begint wereldwijd bij steeds meer bedrijven gemeengoed te worden. Ondernemingen weten het gebruik van data-analyses echter in beperkte mate om te zetten in een beter resultaat en meer winst. Dit blijkt uit onderzoek van KPMG onder meer dan 800 bestuurders van ondernemingen in ruim 15 landen.
Dagelijks wordt online een enorm scala aan consumentgegevens verzameld. “De informatie die onze algoritmes aantreffen, vertalen we direct naar een advies voor marketeers”, zegt Bas Nieland, oprichter van Datatrics. De next best actions voorzien de marketeer van een strategie waarin staat met welke doelgroep ze wanneer in contact moeten treden, inclusief via welk kanaal en met welke content.
Het Canadese OpenText heeft een Big Data analyticsdienst aangekondigd die voortkomt uit de aankoop van het bedrijf Actuate.
Het merendeel van de bedrijven die zijn ondervraagd door Forbes Insights in opdracht van McKinsey en Teradata rapporteert behoorlijke investeringen in Big Data analytics, evenals een aanzienlijke return on investment.
Big Data is de kreet waarmee je tegenwoordig om de oren wordt geslagen, maar de kunst is natuurlijk om met al die data relevante dingen te doen. Bijvoorbeeld om de klantreis nog beter in kaart te brengen en te verbeteren. Financiële dienstverleners geven bijvoorbeeld 12 miljard dollar uit aan direct marketing, terwijl ze met goede data veel gerichter klanten zouden kunnen benaderen. Over het hoe en waarom van Big Data.
Cloudera ruilt Googles MapReduce in voor Spark in zijn Hadoop-implementaties. Deze technologie wordt gebruikt voor het in clusters routeren van grote hoeveelheden data.
EMTE Supermarkten, V&D, Sanoma en KPN zijn genomineerd voor de DDMA Customer Data Award. De genomineerde cases laten op een overtuigende manier zien dat er een klantdialoog wordt aangegaan op basis van klantinzichten, aldus juryvoorzitter Kees Groenewoud (Cmotions).
Het Belgische Volta Ventures en kabelbedrijf Liberty Global (Ziggo) investeren 2 miljoen euro in de Nederlandse Big Data start-up LookLive.
Holland Casino gaat Big Data (streaming) analytics en procesmanagement van het Duitse Software AG gebruiken.
Tilburg University, de Technische Universiteit Eindhoven, de gemeente ’s-Hertogenbosch en de provincie Noord-Brabant hebben in Berkel-Enschot hun handtekening gezet onder een samenwerkingsverband op het gebied van Big Data.
Elke dag produceren we met zijn alleen 23 miljard gigabyte aan informatie. Hoe analyseren we die enorme berg gegevens om potentiële klanten te identificeren? DataMentors doet een poging en onderscheidt drie soorten data: interne data die met demografische en andere gegevens kan worden gecombineerd. Gegevens die door gebruikers zelf worden aangedragen, zoals voorkeuren of tweets. Daarnaast is er nog snelle data, het real-time gedrag.
Kunnen merken de consument zover krijgen belangrijke info te delen? Wel als er met geld gewapperd wordt. Maar liefst 100 procent van de internetgebruikers wereldwijd vindt het een prima plan om dollars te krijgen in ruil voor persoonlijke informatie.
Spam heeft een nieuw kanaal gevonden en maakt daardoor alle websitedata onbetrouwbaar. Met name voor de online marketeer die regelmatig Google Analytics gebruikt om de prestaties van zijn website te analyseren. Waar spam in het verleden voornamelijk via de telefoon, post en e-mail binnen kwam, heeft het zijn weg gevonden via de verwijzende domeinen binnen het Webanalytics programma van Google.
Met het groeiend aantal touchpoints en een customer journey die steeds complexer wordt, is het presenteren van een business case voor online marketing een grote uitdaging. Zeker als je per kanaal of device een bepaalde klantwaarde wilt toekennen. We bekijken hoe je de ROI voor je digitale strategie bepaalt met praktische handvatten.