Portfolio MicroStrategy simpeler en goedkoper
Analytics specialist MicroStrategy vereenvoudigt zijn productportfolio. De ruim 21 verschillende producten worden ondergebracht in slechts vier pakketten en die zijn ook nog eens stukken goedkoper.
Analytics specialist MicroStrategy vereenvoudigt zijn productportfolio. De ruim 21 verschillende producten worden ondergebracht in slechts vier pakketten en die zijn ook nog eens stukken goedkoper.
Sportkledingfabrikant Adidas verzamelt en analyseert klantdata vooral via smartphones en tablets van klanten. En de inzichten worden bij voorkeur gedeeld met partners. Zo kan sneller worden ingespeeld op marktbehoeftes. Dat vertelde Michael Voegele, vice president IT van Adidas, op het congres MicroStrategy World in Barcelona.
Het eerste klantcontact is via de wildgroei aan beschikbare kanalen gauw gelegd. Maar hoe zorg je dat je potentiële klant niet meteen weer afhaakt? We bekijken hoe Big Data helpt met het personaliseren van navigatie, productinformatie, prijs en promoties- en website content. Website search speelt hierbij een cruciale rol. Met een beter engagement van klanten als resultaat.
Nieuwe cijfers van dataleverancier Icecat laten zien dat de fabrikanten en consumenten nieuwe interesses bevredigen bij webwinkels. De belangrijkste daarin: reserve-onderdelen en tuinspullen en persoonlijke verzorging.
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) verzamelt met zogeheten tracking cookies persoonsgegevens van websitebezoekers zonder hiervoor hun ondubbelzinnige toestemming te vragen. Daarmee overtreedt de NPO de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp), concludeert het College bescherming persoonsgegevens (CBP) na onderzoek.
E-sites lanceert in samenwerking met Fingerspitz in West-Brabant een open usabilitylab voor eyetracking onderzoek. Met eyetracking-apparatuur registreren men met oogbewegingen het navigatiegedrag van testpersonen.
Google lanceerde een dezer dagen een nieuwe dienst voor de verwerking van data. Maar experts zijn het er nu al over eens: Cloud Dataflow gaat het populaire Hadoop niet vervangen.
In een tijd dat data relatief schaars was en internet een grote vlucht nam, werd MetrixLab groot met innovatieve online onderzoeken. Nu er steeds meer bruikbare databronnen beschikbaar komen, verschuift de Rotterdamse marktonderzoeker richting een data-agnostische aanpak, aldus CFO Jan Willem Gerritsen.
Het Californische Metamarkets heeft een real time analytics-platform ontwikkeld voor advertentiepartijen die zich bezighouden met automated trading. Dat platform is bedoeld voor adverteerders, marktplaatsen en sitebeheerders.
IAB Nederland heeft omtrent privacy al eerder publicaties ingebracht, waaronder de Cookie Compliance Guide. De ontwikkelingen op het gebied van cookies staan echter niet stil. Op dit moment zijn er twee belangrijke ontwikkelingen: de zaak omtrent een advertentiebemiddelingsbedrijf en de aankomende wetswijziging.
Hoe kunnen de juiste keuzes voor marketing software gemaakt worden? In recente jaren is de hoeveelheid Must have-marketing software explosief gegroeid. Het lijkt wel alsof er iedere maand tools uitkomen die u moet hebben en je het als marketing manager het steeds moeilijker krijgt om de juiste keuzes te maken.
Esri, softwareleverancier voor geo-informatie, introduceert een startup programma voor locatiegerelateerden diensten. Het bedrijf gaat ondernemers rechtstreeks ondersteunen met expertise, data en IT-technologie.
Hadoop-aanbieder MapR heeft 110 miljoen dollar opgehaald, waarvan 80 miljoen afkomstig is van Google Capital, Qualcomm Ventures and MapRs vorige investeerders Lightspeed Venture Partners, Mayfield Fund, NEA and Redpoint Ventures.
De Duitse voetbalbond (DFB) zet samen met SAP speciale technologie in bij het WK 2014. De bond gaat Big Data analyseren om het voetbal naar een hoger plan te tillen. Een computer neemt vanaf nu de wedstrijd- en trainingsanalyse in zijn geheel over.
Big Data, automatisch leren en diepe neurale netwerken gaan voor een efficiëntere, gepersonaliseerde en zelfs geautomatiseerde customer journey zorgen. Hiermee staat e-commerce op de rand van een enorme verschuiving die de gehele klantrelatie op zijn kop zal zetten.