Cloudera en MongoDB in Big Data
De Amerikaanse bedrijven Cloudera en MongoDB sluiten een Big Data-pact om zich nog beter op de enterprisemarkt te kunnen richten en de concurrentie met Oracle aan te gaan.
De Amerikaanse bedrijven Cloudera en MongoDB sluiten een Big Data-pact om zich nog beter op de enterprisemarkt te kunnen richten en de concurrentie met Oracle aan te gaan.
Google brengt binnenkort een nieuwe versie van Analytics uit speciaal voor webwinkeliers. Zij kunnen diepere analyses dan ooit gaan maken op looppaden, doorklikratio’s, resultaten van campagnes en dode hoeken in hun winkel.
Google heeft op zijn jaarlijkse Google Analytics Summit 2014 een nieuw en gratis onderdeel gelanceerd voor Analytics, Enhanced Ecommerce. Webwinkels kunnen daarmee heel makkelijk zien hoeveel bezoekers naar een bepaald product keken, hoeveel artikelen ze in hun mandje legden of bezoekers voor de kassa afhaakten. Ook dit jaar was Traffic4u er weer bij.
Databedrijf Datalogix, dat onder meer gegevens vergaart van aankopen via loyaliteitskaarten, heeft 45 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde geleid door Wellington Management Company.
Mobiele marktanalist Distimo Holding uit Utrecht is overgenomen door zijn internationale branchegenoot App Annie. Het Nederlandse bedrijf wordt het R&D-centrum van App Annie.
Vier op de tien bedrijven in de Benelux is zich nog altijd niet bewust van de aanstaande Europese wet voor databescherming. Slechts 15 procent van de organisaties in de Benelux weet wat deze wetgeving voor hun organisatie gaat betekenen, zo blijkt uit onderzoek van online beveiliger Trend Micro onder 850 Europese organisaties.
Nederlandse bedrijven die in andere Europese landen ondernemen kunnen rekenen op betere bescherming van vertrouwelijke bedrijfsinformatie. Dat heeft de Europese Raad voor economieministers in aanwezigheid van minister Kamp van Economische Zaken (EZ) vandaag besloten.
Hoe bepaal je de effecten van je marketinguitingen over verschillende marketingkanalen die steeds meer integreren? Met de toename in cross-channel tracking en beschikbare rekenkracht verschijnen er nieuwe vormen van marketingattributie.
Stichting Kijkonderzoek gaat meer meten dan alleen ons kijkgedrag rondom de televisie. SKO heeft de meetsystemen van drie onderzoeksbureaus goedgekeurd voor het meten van online video-streams.
Het Amerikaanse bedrijf Prism Skylabs ontwikkelde een systeem om technologie van webanalytics te gebruiken om het verkeer in fysieke winkels inzichtelijk te maken.
Het populaire analyseplatform voor sociale media HootSuite is verrijkt met widgets van het in januari overgenomen UberVU. Daarmee wordt het nog makkelijker om de analyses te personaliseren.
Twee voormalige directeuren van Adrime David de Jong en Ruben Gersons bouwden het reclameplatform Screen6, dat real time multiscreen campagnes kan inplannen en rapporteren. Op basis van Big Data meet het systeem mensen, geen cookies. Zo’n multiscreen helikopterblik wordt volgens beide ondernemers nog nergens geboden.
E-mailmarketing is een fantastische manier om verkeer naar je website te genereren, maar het gaat uiteindelijk om het aantal behaalde conversiedoelen op de website. Om het effect van een e-mailcampagne te monitoren wordt vaak gekeken naar de open- en klikstatistieken. Deze statistieken zeggen echter niets over het aantal ontvangers dat het einddoel op de website bereikt.
Van alle data ter wereld ooit is 90 procent pas de afgelopen twee jaar gecreëerd. Ook binnen online marketing is Big Data inmiddels hét toverwoord geworden. Maar de praktijk blijkt weerbarstiger: slechts 12 procent van de data die bedrijven in huis hebben, wordt gebruikt. GX Software deed samen met Universiteit Utrecht onderzoek naar Big Data.
Als je kijkt naar de Google Trends voor “Big data” dan is het duidelijk: de interesse in Big Data blijft groeien. Maar betekent Big Data ook méér data? Volgens Benjamin Spiegel van Catalyst is de kunst juist om waardevolle inzichten uit je bestaande data te halen.