Mobiele marktanalist Distimo overgenomen door App Annie
Mobiele marktanalist Distimo Holding uit Utrecht is overgenomen door zijn internationale branchegenoot App Annie. Het Nederlandse bedrijf wordt het R&D-centrum van App Annie.
Mobiele marktanalist Distimo Holding uit Utrecht is overgenomen door zijn internationale branchegenoot App Annie. Het Nederlandse bedrijf wordt het R&D-centrum van App Annie.
Vier op de tien bedrijven in de Benelux is zich nog altijd niet bewust van de aanstaande Europese wet voor databescherming. Slechts 15 procent van de organisaties in de Benelux weet wat deze wetgeving voor hun organisatie gaat betekenen, zo blijkt uit onderzoek van online beveiliger Trend Micro onder 850 Europese organisaties.
Nederlandse bedrijven die in andere Europese landen ondernemen kunnen rekenen op betere bescherming van vertrouwelijke bedrijfsinformatie. Dat heeft de Europese Raad voor economieministers in aanwezigheid van minister Kamp van Economische Zaken (EZ) vandaag besloten.
Hoe bepaal je de effecten van je marketinguitingen over verschillende marketingkanalen die steeds meer integreren? Met de toename in cross-channel tracking en beschikbare rekenkracht verschijnen er nieuwe vormen van marketingattributie.
Stichting Kijkonderzoek gaat meer meten dan alleen ons kijkgedrag rondom de televisie. SKO heeft de meetsystemen van drie onderzoeksbureaus goedgekeurd voor het meten van online video-streams.
Het Amerikaanse bedrijf Prism Skylabs ontwikkelde een systeem om technologie van webanalytics te gebruiken om het verkeer in fysieke winkels inzichtelijk te maken.
Het populaire analyseplatform voor sociale media HootSuite is verrijkt met widgets van het in januari overgenomen UberVU. Daarmee wordt het nog makkelijker om de analyses te personaliseren.
Twee voormalige directeuren van Adrime David de Jong en Ruben Gersons bouwden het reclameplatform Screen6, dat real time multiscreen campagnes kan inplannen en rapporteren. Op basis van Big Data meet het systeem mensen, geen cookies. Zo’n multiscreen helikopterblik wordt volgens beide ondernemers nog nergens geboden.
E-mailmarketing is een fantastische manier om verkeer naar je website te genereren, maar het gaat uiteindelijk om het aantal behaalde conversiedoelen op de website. Om het effect van een e-mailcampagne te monitoren wordt vaak gekeken naar de open- en klikstatistieken. Deze statistieken zeggen echter niets over het aantal ontvangers dat het einddoel op de website bereikt.
Van alle data ter wereld ooit is 90 procent pas de afgelopen twee jaar gecreëerd. Ook binnen online marketing is Big Data inmiddels hét toverwoord geworden. Maar de praktijk blijkt weerbarstiger: slechts 12 procent van de data die bedrijven in huis hebben, wordt gebruikt. GX Software deed samen met Universiteit Utrecht onderzoek naar Big Data.
Als je kijkt naar de Google Trends voor “Big data” dan is het duidelijk: de interesse in Big Data blijft groeien. Maar betekent Big Data ook méér data? Volgens Benjamin Spiegel van Catalyst is de kunst juist om waardevolle inzichten uit je bestaande data te halen.
Google Universal Analytics is sinds eergisteravond uit bèta. Hiermee komen een aantal killer features beschikbaar die je als online marketeer een flinke stap verder kunnen helpen. Een van de belangrijkste nieuwe mogelijkheden is het beschikbaar komen van display functionaliteit, waarmee remarketing met Universal Analytics mogelijk wordt.
Internetmarktonderzoekbureau MetrixLab vormt samen met Natasha Walk en Edwin Kooge, de voormalig oprichters van marketing intelligence adviesbureau MIcompany, een nieuwe joint venture MetrixLab Big Data Analytics.
De Nationale DenkTank, een stichting die met vernieuwende ideeën de Nederlandse samenleving verder vooruit wil helpen, zoekt twintig jonge academici en promovendi om gedurende vier maanden aan visionaire, creatieve én praktische oplossingen voor een urgent maatschappelijk probleem te werken. Het centrale thema is Big Data.
AdMob, het platform van Google voor mobiel adverteren, is voortaan gekoppeld aan Google Analytics. Daardoor kunnen gegevens direct in het platform zelf worden bekeken.