More stories

XS4ALL-actiegroep: ‘Over naar plan B’

“We zijn bezig met Plan B. En daar zit schot in”, vertelt het actiecomité dat wil voorkomen dat KPN provider XS4ALL opheft. Het ziet ernaar uit dat er een nieuwe provider komt, vermoedelijk wel onder een andere naam.

Venture

Wat kan digital out of home betekenen voor SOS Kinderdorpen?

SOS Kinderdorpen voert in de maand december campagne om meer donateurs te werven. Dit doen zij dit jaar niet alleen op televisie maar voor het eerst ook met behulp van digital out of home.

Programmatic

Case Estée Lauder Companies: Eerste samplingcampagne via WhatsApp

Wat neem jij eerder aan, een cadeau van een vreemde op straat, of een cadeau dat je via Whatsapp van een vriend krijgt? Precies, dat laatste, dachten ook social sampling-bedrijf Friendgift en cosmeticaconcern Estée Lauder Companies. Ze lanceerden daarom gezamenlijk de gepersonaliseerde campagne ‘My Kind of Love’ waarbij vrienden samples van de nieuwe parfumlijn van Kilian konden geven. Het is de eerste samplingactie via WhatsApp in de Benelux.

Social

Rituals neemt Schiphol over voor campagne

Rituals is een campagne gestart waarbij bezoekers van Schiphol (zowel voor als na de paspoortcontrole) op de producten van het merk worden gewezen. Hiervoor worden digitale en fysieke hulpmiddelen ingezet, zoals pop-up stores, cadeaukaarten en digitale advertenties. De actieperiode is van 1 november tot en met 31 december.

Campagnes

Campagne-panel: de crossmedia-campagne van NU.nl is hallucinogeen

Het is voor het eerst sinds zes jaar dat NU.nl een mediacampagne houdt. En wel om het merk proactief te laden en het element ‘non-stop’ te introduceren. Waarvoor een campagne is opgetuigd die eerst op de massamedia liep, plus online, en daarna always on doorgaat. In laatstgenoemde campagne worden bestaande gebruikers gewezen op nieuwe features van de app. Denk aan noviteiten als NUauto, NUjij, NUuit of het lokale nieuws uit verschillende grote gemeentes. Non-users worden naar de downloadwinkel geleid.

Campagnes

Domino’s lanceert datingapp voor pizzafans

Domino’s Pizza brengt een datingapp uit die gebruikers matcht op basis van gedeelde pizzavoorkeur.

Marketing

D-reizen: vergelijken van deals

D-reizen heeft een nieuwe campagne gelanceerd waarin de nadruk wordt gelegd op het vergelijken van deals. Eerder werd de VakantieXperts-campagne gelanceerd waarin dat deel van de D-rt Groep wordt gepositioneerd als specialist in maatwerk.

Campagnes

SpinAwards in handen van Sijthoff Media

De uitgever van Adformatie, Binnenlands Bestuur en AG Connect, Sijthoff Media, neemt de SpinAwards over.

Campagnes

Rookvrij.nl start landelijke online en rtv-campagne

De Hartstichting, KWF Kankerbestrijding en het Longfonds starten vandaag een landelijke multimediale campagne tegen roken rondom kinderen. Op de nieuw ontwikkelde site en app is het mogelijk te melden dat en welke sportvelden, speelplekken en schoolpleinen rookvrij moeten worden.

Campagnes

KLM en de Persgroep belichten onbekende citytripbestemmingen

De campagne Europa Onontdekt waarmee KLM Nederland samen met de Persgroep minder voor de hand liggende citytripbestemmingen promoot, is voor twee jaar verlengd. In totaal komen zestien steden aan bod, waaronder Warschau, Nice en Bilbao. 

Campagnes

Vodafone-campagne: racen met je brein

Een racewagen op afstand besturen met de kracht van je hersenen. Bezoekers van Vodafone-winkels konden afgelopen zomer Formula Brain in een simulator spelen. Met een finale op het circuit van Lelystad.

Campagnes

NU.nl begint crossmediale reclamecampagne

NU.nl houdt komende drie weken een grote reclamecampagne op internet en offline onder het mom ‘Non-Stop-Nu’. “We willen groeien”, zegt hoofdredacteur Geert-Jaap Hoekman “Mensen moeten weten wat voor hen kunnen betekenen.”

Campagnes

Alibaba werkt aan buitenlandse bekendheid

Alibaba stelt na een pitch het mediabureau MediaCom aan om zijn bekendheid op markten buiten China te werken.

Communicatie

HotelSpecials scoort met unieke bid management methodiek

SEA bid management wordt steeds vaker toegepast. Vaak worden de bid rules ingesteld, gebaseerd op historische data. Omdat de resultaten in de reisbranche sterk beïnvloed worden door fluctuerende prijzen en beschikbaarheid, ontwikkelde HotelSpecials juist een voorspellend model waarbij die biedingen automatisch worden verhoogd of verlaagd. Resultaat; lagere marketingkosten en een hogere conversieratio.

Search

Snickers-campagne via e-sports: Boodschap afwezig

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer zoekt Snickers aansluiting met een jongere doelgroep via e-sports en social influencers in het PSV-stadion.

Campagnes