More stories

Unlock Digitale Weerbaarheid: ‘Ik ben ongerust over digitale criminaliteit’

“Ik ben ongerust over digitale criminaliteit. Mensen moeten in de actiemodus komen om te zorgen dat er niet in trappen”, licht Jim Stolze de lancering toe van de campagne Unlock Digitale Weerbaarheid.

Campagnes

Agency Talks

In Agency Talks gaan we in gesprek met experts van verschillende bureau’s om te kijken wat er allemaal speelt in de bureauwereld.

Marketing

Milka lanceert AI-campagne: duizenden gepersonaliseerde liedjes door Snelle

Chocoladefabrikant Milka begint in Nederland een campagne waarbij de artiest Snelle met behulp van een AI-generator duizenden persoonlijke liedjes maakt. […]

Campagnes
Premium

Nieuwe bereiksonderzoek NMO Online van start

De nieuwe standaard voor het meten en rapporteren van websites en apps, NMO Online, is vanaf vandaag beschikbaar voor de hele markt.

Marketing

Slim inhaken op sportevenementen kan voor grote VTR- en CTR-uplift zorgen

Relevantie en context zijn belangrijk voor een succesvolle advertentie. Inhaken op sportevenementen is daarvan een uitstekend voorbeeld.

Sport

Het evalueren van marketplace feestdagcampagnes begint voor de feestdagen al

Wees je ervan bewust dat feestdagcampagnes op marketplaces in eerste instantie niet altijd winstgevend zullen lijken.

Campagnes
Premium

Nieuw meetmiddel GfK voor cookieless campagnes

GfK biedt een nieuwe manier van campagnemeten aan waarbij gekeken wordt hoeveel en welke mensen bereikt zijn op basis van 350 achtergrondkenmerken.

Online advertising

Zo haak je in op de feestelijke decembermaand

Iedereen wil de aandacht van de consument te trekken in de drukke decembermaand. Hoe zorg je ervoor dat consumenten dan aan jouw merk denken?

Marketing

Twee jaar na de lancering van Performance Max: hoe gaat het nu?

Er was nogal wat kritiek op Performance Max: te weinig inzicht, te weinig flexibel. Hoe staat er nu voor, na een reeks aanpassingen door Google?

Online advertising

(Opnieuw) naamsbekendheid opbouwen: hoe Manutan zichzelf weer op de kaart zet

Verandering van bedrijfsnaam is een grote stap. Hoe bouw je je merkherkenning en imago opnieuw op? De case van de transformatie van Overtoom naar Manutan.

Campagnes

Willem de Vries (Quantcast) over gepersonaliseerd adverteren op TV

Gepersonaliseerd adverteren is het nieuwe doel. Op TV was dat altijd lastig, maar op streamingdiensten met een advertentiemodel wordt steeds meer mogelijk.

Publishing

Contextual targeting: een krachtig alternatief voor cookies

Effectief adverteren op bepaalde doelgroepen, maar zónder cookies en persoonsgegevens? Met contextual targeting wordt dat steeds beter mogelijk.

Campagnes

Hoe je succesvolle Performance-Max-campagnes opzet

Performance Max wordt soms gezien als iets voor ‘luie’ marketeers. Dat klopt niet: het kan juist betere resultaten opleveren dan een ‘reguliere’ campagne.

Campagnes

Schiphol als marketingparadijs, mits je de juiste aanpak kiest

Schiphol heeft allerlei interessante mogelijkheden voor adverteerders, mits je een duidelijke doelstelling kiest en je rekening houdt met de context.

Campagnes
Premium

Dit zijn de winnaars van de Dutch Interactive Awards 2023

Vandaag zijn, tijdens een feestelijke uitreiking van de Dutch Interactive Awards in de Beurs van Berlage, de beste Nederlandse Interactieve cases bekroond. In 15 categorieën reikte presentatrice Anic van Damme zowel een Gouden als een Zilveren Award uit aan de bureaus met de beste cases van het jaar.

Digital Agencies