More stories

Podcast The Brief: Maurice Ajanaku over cultuur, merken bouwen en inspiratie 

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Maurice Ajanaku, merkenbouwer bij CitizenM.

Creative

Recruitment Advertising: tips voor een succesvolle wervingscampagne

Er is steeds meer aandacht voor Recruitment Advertising, mede door de krappe arbeidsmarkt. Belangrijk dus om op een slimme manier naar werknemers te zoeken.

Recruitment

Change Inc: van nieuws-website naar community platform

Hoe verander je een nieuwswebsite in een nieuw platform met een sterk merk en een community? De case van Change Inc. laat het zien.

Community Management

Service Apotheek: medische kennis als fundament onder het merk

Het bijzondere verhaal van Service Apotheek. De franchiseorganisatie besloot meer dan vijf jaar geleden zich beter te profileren en als merk vorm te geven.

Campagnes

Podcast The Brief: Hans Voorn (DELA) over het vermarkten van de dood

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Hans Voorn, marketingmanager bij uitvaartondernemer DELA.

Campagnes

Hyperlokale targeting: slimme distributie papieren folder naast digitale campagne

Papieren folders blijven lastig, maar óók effectief. Als je het slim aanpakt en papier combineert met hyperlokale targeting en een online campagne.

Campagnes
Premium

Coinbase-app en site offline door Super Bowl-reclame

Als er één commercial was tijdens de Superbowl die de tongen loste maakte, was het wel die van Coinbase. Dat liet seconden lang enkel een stuiterende QR-code zijn.

Marketing

Uitdaging voor mediaplanners in 2022: het opbouwen van een doelgroep

Corona had ook impact op het werk van van mediaplanners: meer thuiswerkers, meer privacy. Dat beïnvloedt de manier waarop je een doelgroep opbouwt.

Online advertising

Een datagedreven contentstrategie voor contextual advertising: de case van Kia

Contextual AI kan inzicht geven in hoe je merk geassocieerd wordt met bepaalde merkwaarden. Zo kun je je doelgroep daar bereiken waar de concurrent niet is. 

Campagnes

Google EMEA product kick-off (1/2): search en shopping

Tijdens de Google EMEA product-kick-off worden nieuwe ontwikkelingen onthuld. De belangrijkste punten rond ‘search’ en ‘shopping’ van semester 2.

Online advertising
Premium

Campagnepanel #187: ‘Blijft boeien’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken, nee: luisteren, ze naar een challenge tussen vier podcasts.

Campagnes
Premium

Campagnepanel #186: ‘Op en top DD’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een digitale campagne. Dit keer kijken ze hoe DPG Media de nieuwe app voor Donald Duck wereldkundig maakt.

Campagnes
Premium

Snackable video cursusplatform

In de groeimarkt van online educatie ziet On Track kansen om leren toegankelijker te maken. Snackable videos van bekende experts moeten mensen prikkelen.

Campagnes

ZorgKiezer: campagne met maximale impact in minimale tijd

De zorgverzekeringsmarkt: competitief en een korte overstapperiode. Dat vraagt veel van een marketingcampagne: lees hier over die van ZorgKiezer in 2020.

Campagnes

Up-to-date met adverteren op Google: Text Ads en Smart Shopping-campagnes

Wat zijn de laatste trends op het gebied van online advertising bij Google met Text Ads en Smart Shopping? 

Campagnes