More stories

Premium

Dit zijn de winnaars van de Dutch Interactive Awards 2023

Vandaag zijn, tijdens een feestelijke uitreiking van de Dutch Interactive Awards in de Beurs van Berlage, de beste Nederlandse Interactieve cases bekroond. In 15 categorieën reikte presentatrice Anic van Damme zowel een Gouden als een Zilveren Award uit aan de bureaus met de beste cases van het jaar.

Digital Agencies

De grootste ontmoetingsplek van Nederland: hoe marketing op Schiphol werkt

Voor veel merken is een luchthaven geen vanzelfsprekende advertentielocatie. Het vereist kennis van de passagierservaring: ‘best practices’ vanuit Schiphol.

Campagnes
Premium

Fingerspitz: kans op twee IAB Europe MIXX Awards

Marketingbureau Fingerspitz is genomineerd voor twee IAB Europe MIXX Awards, een jaarlijkse internationale prijs.

Marketing
Premium

AI maakt tv-commercial voor pizza in 3 uur

De basistechniek is nog maar een paar maanden oud, maar professional slaagde er in om louter met AI binnen drie uur tijd een complete tv-commercial te produceren.

Artificial Intelligence
Premium

Pepsi zet vol in op TikTok voor Champions League-finale

In de aanloop van de Champions League-finale op 10 juni is Pepsi al zijn social campagne begonnen. De Amerikanen zetten vol in op TikTok.

Campagnes

Succesvolle marketingstrategieën voor re-engagement

Re-engagement- campagnes gericht op uw bestaande clientèle werken! Ze zorgen voor meer kliks, meer conversie en meer omzet.

Campagnes
Premium

Campagnepanel 193: ‘voelt klassiek digitaal’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar de ‘Veilig op Weg’-campagne gemaakt voor Univé.

Campagnes
Premium

Campagnepanel 192: ‘opvallend door kwaliteit’

Drie deskundigen over een actuele digitale campagne. Dit keer de lancering van een nieuw label door KLM, iets dat niet vaak gebeurt. Doel: IT’ers werven.

Recruitment

Wie wil winnen in de aandachtseconomie moet het totale speelveld overzien

Uit onderzoek blijkt dat bij het voorspellen van effectiviteit, attention een drie keer betere indicator is dan viewability.

Campagnes

Case: NS bereikte doelgroepen met contextual advertising en creatieve advertenties

De uitdaging bij de campagne rond NS Flex: één basisproduct, maar de campagne moest zich richten op twee heel verschillende doelgroepen.

Campagnes
Premium

Campagnepanel #191: ‘Leuk. Als het werkt.’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar een campagne van easyJet met muziek uit Spotify.

Campagnes
Premium

KLM lanceert sub-brand Tech & Data

KLM brengt een nieuw merk op de markt waarmee het zich als werkgever specifiek wil richten op digitaal technische personeel.

Recruitment

Social Commerce in 2022: alles wat je nodig hebt voor hogere conversies

Een hoogwaardige productfeed is één van de belangrijkste componenten van een effectieve en sterk converterende online marketingstrategie voor je e-commercebedrijf.

Conversie
Premium

easyJet geeft reisadvies via Spotify playlists

easyJet en Spotify gebruiken de muzieksmaak van reizigers om tips te geven over hun volgende vakantiebestemming.

Marketing
Premium

Campagnepanel #190: ‘Mag harder, brutaler’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele campagne. Dit keer kijken ze naar de datagebaseerde offline campagne van Gorillas.

Campagnes