Unilever zoekt nieuwe reclamepartner
Unilever gaat op zoek naar een nieuwe globale reclamepartner. Jaarlijks geeft het Brits-Nederlandse bedrijf 6,8 miljard euro uit aan advertenties en marketing.
Unilever gaat op zoek naar een nieuwe globale reclamepartner. Jaarlijks geeft het Brits-Nederlandse bedrijf 6,8 miljard euro uit aan advertenties en marketing.
PLUS Supermarkten heeft Energize aangesteld voor de ontwikkeling van zijn digitale campagnes. Energize wordt verantwoordelijk voor de doorvertaling van campagnethema’s naar online activaties en zal gaan samenwerken met Doom & Dickson.
Wieden+Kennedy in Amsterdam gaat de reclamebelangen behartigen voor Netflix, dat zijn Europese hoofdkantoor sinds kort in Nederland heeft.
Foursquare houdt komende weken een miljoenenverslindende reclamecampagne in het straatbeeld van New York en Chicago. Het bedrijf wil de effecten van offline reclame testen op zijn merk.
Thuisbezorger Just Eat begint in Engeland met een tv-campagne en rolt die later dit jaar naar Europa uit.
Procter & Gamble verkleint het marketing budget dit jaar. Niet vanwege de crisis. Niet om te bezuinigen. Maar omdat het kan. Het kan omdat mobiel, search, sociale media en digitale content veel effectiever en kostenefficiënter blijken dan traditionele vormen van marketing. Een ingrijpende ontwikkeling die ongekende nieuwe kansen biedt.
Om de première van The LEGO Movie te promoten, heeft filmmaatschappij Warner Bros vier bestaande tv-commercials met LEGO nagemaakt. Van de meer dan zeven miljoen kijkers zag ruim één miljoen de spotjes op YouTube.
De consument besteedt steeds meer tijd online. De digitale sporen die hij daarbij achterlaat, zijn goud waard. Zeker voor adverteerders. Op zichzelf niets nieuws, maar in combinatie met moderne data-analyse kunnen reclamebureaus hun waardepropositie er enorm mee vergroten.