Emerce publiceert Digital Marketing Guide
Op zoek naar een bureau dat een nieuwe online campagne voor je kan maken? Emerce publiceert daarom de Digital Marketing Guide, een gevarieerde gids vol actuele cases met presentatie van de bureaus.
Op zoek naar een bureau dat een nieuwe online campagne voor je kan maken? Emerce publiceert daarom de Digital Marketing Guide, een gevarieerde gids vol actuele cases met presentatie van de bureaus.
The Vanishing Game is een avonturenroman in opdracht van Land Rover. Die op Tumblr tot leven is gewekt met video, een verteller en muziek. Verrijkt met user-generated social media content afkomstig van Land Rover-rijders.
Heineken gaat als sponsor van de UEFA Champions League flink uitpakken met sociale media. Via een aparte voetbalsite kunnen voetbalfans extra informatie vinden, zoals live-commentaar via Twitter van voormalige spelers als David Villa en Ruud Gullit.
DUREX Content die niet op tv uitgezonden mag worden, daar draait de campagne van condoomfabrikant Durex om. Door zijn mobiele device op het tv- of computerscherm te richten, ziet de kijker wat er achter de beslagen ramen in de tv-spot gebeurt. Real time, dankzij de Explore-app.
Unilever gaat op zoek naar een nieuwe globale reclamepartner. Jaarlijks geeft het Brits-Nederlandse bedrijf 6,8 miljard euro uit aan advertenties en marketing.
PLUS Supermarkten heeft Energize aangesteld voor de ontwikkeling van zijn digitale campagnes. Energize wordt verantwoordelijk voor de doorvertaling van campagnethema’s naar online activaties en zal gaan samenwerken met Doom & Dickson.
Wieden+Kennedy in Amsterdam gaat de reclamebelangen behartigen voor Netflix, dat zijn Europese hoofdkantoor sinds kort in Nederland heeft.
Foursquare houdt komende weken een miljoenenverslindende reclamecampagne in het straatbeeld van New York en Chicago. Het bedrijf wil de effecten van offline reclame testen op zijn merk.
Thuisbezorger Just Eat begint in Engeland met een tv-campagne en rolt die later dit jaar naar Europa uit.
Procter & Gamble verkleint het marketing budget dit jaar. Niet vanwege de crisis. Niet om te bezuinigen. Maar omdat het kan. Het kan omdat mobiel, search, sociale media en digitale content veel effectiever en kostenefficiënter blijken dan traditionele vormen van marketing. Een ingrijpende ontwikkeling die ongekende nieuwe kansen biedt.
Om de première van The LEGO Movie te promoten, heeft filmmaatschappij Warner Bros vier bestaande tv-commercials met LEGO nagemaakt. Van de meer dan zeven miljoen kijkers zag ruim één miljoen de spotjes op YouTube.
De consument besteedt steeds meer tijd online. De digitale sporen die hij daarbij achterlaat, zijn goud waard. Zeker voor adverteerders. Op zichzelf niets nieuws, maar in combinatie met moderne data-analyse kunnen reclamebureaus hun waardepropositie er enorm mee vergroten.