More stories

De verborgen kracht van hashtags

Deze week bespreken we de engagement met je achterban te verhogen? Converse, Armani en G-star Raw zetten eerder al succesvol de hashtag in als smeer- en bindingsmiddel in hun campagnes. Lees in deze editie van Social War meer over het hoe en waarom van hashtag marketing.

Dialogue Marketing

Vertrouwen in influencers is groot: zo zetten bedrijven ze in

Tassenbedrijf Kipling startte afgelopen maand een campagne waarin influencers een belangrijke rol spelen. Opmerkelijk is dat het bedrijf haar eigen naam nauwelijks verbindt aan de campagne. Pas nadat de invloedrijke namen je hebben ‘verleid’ om een bezoekje te brengen aan de website wordt duidelijk wie er achter de campagne zit. Het vertrouwen dat bedrijven in influencers hebben is kennelijk groot.

Campagnes

Gucci ontdekt het succes van Pinterest

In het wekelijkse IIZT Social War onderzoek kijken we deze keer naar het Pinterest account van Gucci. Een redelijk onbekend medium met een hoog bereik. 47% van de online consumenten in de VS deed een aankoop na een aanbeveling op Pinterest. En uit online onderzoek blijkt dat een Pinterest click 400% meer op brengt dan een Twitter click en 27% meer dan een Facebook click. Daarom behandelen we deze week de geheimen van Pinterest als social media kanaal.

Campagnes

Campagnes: de top drie best presterende merken Q1 / Q2 2015

We zijn alweer zes maanden onderweg in 2015. Gedurende deze maanden waren er een drietal merken die er qua online campagnes met kop en schouders bovenuit staken. Lees hier de online winnaars van de eerste helft van 2015.

Campagnes

Muzikale voorliefde van Converse slaat online aan

Converse biedt ‘upcoming acts’ iconische podia. Met Converse Rubbers Tracks openen zij de deuren van een twaalftal legendarische muziekstudio’s. Van het Londonse Abbey Road tot Sunset Studio in Hollywood. Converse laat ‘de gewone mens’ toe tot gedroomde plekken. En dat slaat online direct aan. Lees deze week in Social War hoe Converse haar achterban weer bij het merk betrekt met een vernieuwende campagne.

Campagnes

Shell en Unilever doen promotie Pathé Thuis

Pathé Thuis doet een promotiecampagne met Shell en Unilever om Nederlands aandacht te vestigen op de online videotheek.

Campagnes

XITE en H&M: interactief pashokje als auditieruimte

Met platte advertenties raak je de Millennial-generatie niet. Dus organiseerde muziekzender XITE samen met H&M: #xitezoektvj. Een zoektocht naar nieuw presenteertalent voor op festivals, met audities in H&M-winkels en via Instagram.

Campagnes

Adidas naar één campagnemanagement-platform in 30 landen

Adidas wil zo persoonlijk mogelijk en dus relevant communiceren. Dat doet het sportmerk met één wereldwijd campagneplatform dat wordt gebruikt in inmiddels 30 landen. Natuurlijk zijn er grote culturele verschillen in het gebruik van mediakanalen, maar in de back end is de hele datastructuur van dezelfde opzet.

Analytics

WiFi, Instagram en gamification tegen huidkanker #CannesLions

Momenteel vindt het jaarlijks Cannes Lions International Festival of Creativity (Cannes Lions) plaats. Met ruim 40.000 inzendingen, 366 juryleden en zeventien categorieën geven geeft het een goed kijkje in wat marketing & communicatie te bieden heeft. Opvallend was dat dit jaar meerdere partijen op een innovatieve wijze strandbezoekers wilde wijzen op de gevaren van overmatig zonnen. Drie van die partijen gingen zelfs aan de haal met een prijs.

Campagnes

G-Star Raw verviervoudigt haar bereik door samenwerking met Afrojack

In de G-Star x Afrojack Limited Edition Sunglasses komen twee online en offline giganten samen. Lees deze week hoe twee merken met een grote online achterban elkaar online tot grote hoogte weten te laten stijgen.

Campagnes

Verfijnde storytelling met Scotch & Soda

In het wekelijkse Social War onderzoek bespreken we deze week de sales door storytelling van Scotch & Soda. Het Amsterdamse high end fashion merk startte onlangs een online promotie campagne rond de ‘story of things’ video. Hoe Scotch & Soda door storytelling haar nieuwste kledinglijn promoot en tegelijkertijd een engagement stijging van meer dan 280 procent meepakt.

Campagnes

eFocus bouwt app voor bezoekers Tour-start

Internetbureau eFocus heeft voor Tour-sponsor Skoda een app gebouwd waarmee bezoekers aan de Tour-start in Utrecht kunnen zien waar hun vrienden langs het parcours staan.

Campagnes

Uber sluit marketingdeal met Couverts.nl

Reserveringssite Couverts.nl heeft een ludieke samenwerking gesloten met Uber om restaurantbezoekers uit de auto en in de taxi te krijgen.

Campagnes

Rapha scoort online bij haar vrouwelijke achterban

In haar niche (wielersport) scoort het online zeer populaire Rapha in ons Social War onderzoek zeer hoog. Het spreekt een nieuwe, vrouwelijke, doelgroep succesvol aan en verhoogt hiermee haar doorgaans al hoge online engagement. Deze keer, de vrouwelijke kant van het stoere Rapha.

Campagnes

Armani viert haar veertigste verjaardag on- en offline met haar achterban

Deze keer bespreekt IIZT in het terugkerende Social War onderzoek de veertigste verjaardag van het Italiaanse fashion merk Armani. Hoe Armani offline een museum opent en haar fans online zelf een museum laat oprichten. Om te profiteren van een Facebook engagement stijging van meer dan 350 procent.

Campagnes