More stories

G-Star Raw verviervoudigt haar bereik door samenwerking met Afrojack

In de G-Star x Afrojack Limited Edition Sunglasses komen twee online en offline giganten samen. Lees deze week hoe twee merken met een grote online achterban elkaar online tot grote hoogte weten te laten stijgen.

Campagnes

Verfijnde storytelling met Scotch & Soda

In het wekelijkse Social War onderzoek bespreken we deze week de sales door storytelling van Scotch & Soda. Het Amsterdamse high end fashion merk startte onlangs een online promotie campagne rond de ‘story of things’ video. Hoe Scotch & Soda door storytelling haar nieuwste kledinglijn promoot en tegelijkertijd een engagement stijging van meer dan 280 procent meepakt.

Campagnes

eFocus bouwt app voor bezoekers Tour-start

Internetbureau eFocus heeft voor Tour-sponsor Skoda een app gebouwd waarmee bezoekers aan de Tour-start in Utrecht kunnen zien waar hun vrienden langs het parcours staan.

Campagnes

Uber sluit marketingdeal met Couverts.nl

Reserveringssite Couverts.nl heeft een ludieke samenwerking gesloten met Uber om restaurantbezoekers uit de auto en in de taxi te krijgen.

Campagnes

Rapha scoort online bij haar vrouwelijke achterban

In haar niche (wielersport) scoort het online zeer populaire Rapha in ons Social War onderzoek zeer hoog. Het spreekt een nieuwe, vrouwelijke, doelgroep succesvol aan en verhoogt hiermee haar doorgaans al hoge online engagement. Deze keer, de vrouwelijke kant van het stoere Rapha.

Campagnes

Armani viert haar veertigste verjaardag on- en offline met haar achterban

Deze keer bespreekt IIZT in het terugkerende Social War onderzoek de veertigste verjaardag van het Italiaanse fashion merk Armani. Hoe Armani offline een museum opent en haar fans online zelf een museum laat oprichten. Om te profiteren van een Facebook engagement stijging van meer dan 350 procent.

Campagnes

Verhoog social engagement met kiesmechanisme

Verschillende bedrijven laten zien dat je online je engagement kunt verhogen door je achterban voor een keuze te stellen. Deze keer behandelt IIZT in het terugkerende Social War onderzoek Miss Etam, G-Star Raw en Lacoste. Ze laten zien hoe zij de PTAT van hun merk tot meer dan 300 procent verhogen door de interactie te zoeken met hun volgers op Facebook.

Social

Zo zorgde video storytelling voor sales van T-Mobile

Het bereik van videoplatform YouTube is enorm, de hoeveelheid content en de gemiddelde kijktijd nog steeds stijgende. Een uitgelezen kans voor het onder de aandacht brengen van een nieuwe propositie. Zo heeft video storytelling geleid tot directe verkopen van T-Mobile.

Contentmarketing

WWF-app: hardloopwedstrijd tegen een heuse tijger

WWF Rusland koppelt renners via hun hardloop-app aan een tijger met gps-tag. Voor een wedstrijdje rennen: wie verliest, moet doneren. Run4Tiger levert zo geld en aandacht op voor de vijfhonderd tijgers die nog in Rusland leven.

Campagnes

Adidas Originals: unieke massaproducten zijn populair online

Op 30 april lanceerde adidas Originals de #miZXFLUX app. Met deze online applicatie kun je de jaren ‘80 adidas ZXschoen aanpassen naar de smaak van de gebruiker. Deze week in ons wekelijkse Social War onderzoek, hoe adidas haar massa producten zeer succesvol uniek maakt voor haar achterban. De succesvolle combinatie van mobile en coproductie.

Campagnes

NLziet lanceert eerste ‘verticale commercial’

NLziet, het VOD-platform van de publieke en commerciële omroepen, lanceert vandaag een nieuwe reclamecampagne met daarin een speciaal voor smartphone geproduceerd verticaal beeld.

Campagnes

Bereik je via Facebook de 50+’ers?

Wordt Facebook niet als kanaal over het hoofd gezien bij het vermarkten van de doelgroep 50+? Of zijn de 50+’ers daar alleen aanwezig om de foto’s en verhalen van hun kinderen en liefst kleinkinderen te zien? Samen met Prominent zijn wij op onderzoek uit gegaan!

Campagnes

Succesvolle crowdsourcing door Zeeman: vraag je volgers om hulp

In het wekelijkse Social War onderzoek van IZZT kijken ze deze keer onder andere naar de zeer succesvolle crowdsourcing activiteiten van Zeeman op Instagram. Waar andere retailers online en offline in zwaar weer verkeren ziet Zeeman haar lef beloond worden door haar achterban.

Campagnes

Wehkamp slaat plank mis

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer Wehkamp die eigen stijlexperts introduceert voor curated shopping.

Campagnes

IKEA-emoticons: merkcommunicatie nieuwe stijl

IKEA is een van de merken die op de emoticons is gedoken. Met een speciale app annex toetsenbord helpt het Zweedse meubelbedrijf het gesprek over rommel – reden voor ruzie in veel huishoudens – lichter te maken.

Campagnes