More stories

CMS-technologie: waar zit de klant op te wachten?

Een goed contentmanagementsysteem (CMS) knoopt de verschillende klantgerelateerde systemen van een bedrijf aan elkaar en biedt zo de mogelijkheid om zeer fijnmazige personalisatie toe te passen. De technologie is zelfs al zover dat je op die manier klantbehoeften kunt voorspellen. Maar dat betekent niet dat elk bedrijf die ambitie moet hebben. Hoe bepaal je hoe ver je kunt gaan?

CMS

WordPress vaakst aangevallen CMS

WordPress blijft het geliefde CMS onder hackers. Dat blijkt uit onderzoek van Sucuri. De voorkeur is niet verwonderlijk, want WordPress heeft een marktaandeel van ruim vijftig procent.

CMS

Klantbeleving valt of staat met personalisatie en goed personeel

Dankzij de digitale revolutie kun je (potentiële) klanten altijd en overal bereiken. Dan moet je natuurlijk wel iets relevants te vertellen of te bieden hebben. Personalisatie is dan ook één van de topprioriteiten voor bedrijven die online en mobiel de best mogelijke klantbeleving willen bieden.

CMS

Eerst huiswerk doen, dan CMS kiezen

De keuze van een content management systeem (CMS) is niet alleen een kwestie van prijzen en functionaliteiten vergelijken. Je zult eerst een duidelijk beeld moeten verkrijgen van de strategie, bestaande systemen, pijnpunten en doelgroepen die je bedient. Pas daarna kun je gericht een technologie uitkiezen.

CMS

Contentful als derde generatie CMS veelbelovend en gericht op API’s

Eén van de namen die al langere tijd rondzingt is die van het Duitse Contentful. Een op API’s gericht CMS. Het systeem belooft te zijn voorbereid op ieder type device dat inhoud moet tonen.

CMS

GoDaddy koopt WordPress beheerplatform

Domeinverkoper en hoster GoDaddy heeft ManageWP ingelijfd, een WordPress-platform waarmee bedrijven meerdere sites kunnen onderhouden.

CMS

Web Content Management krijgt strategische rol

Digitalisering verandert de rol van web content management (WCM) dramatisch. De klant staat centraal in het digitale tijdperk en dat betekent dat de focus verschuift van sec het creëren van webpagina’s naar het bieden van de beste digitale beleving.

CMS

WordPress-eigenaar gaat .blog domeinnamen verkopen

Automatic, het bedrijf achter WordPress, gaat .blog-domeinnamen verkopen. Blogs gaan naar de hoogste bieder.

CMS

WordPress naar versie 4.6

WordPress heeft een nieuwe versie van zijn populaire CMS uitgebracht. Versie 4.6 is verkrijgbaar in 52 talen.

CMS

Wat is de status van personalisatie in B2B e-commerce?

In 2014 kwamen onderzoekers van Gartner met een klinkende voorspelling: in 2018 zal 70 procent van de B2B e-commercesites ten minste voor een deel zijn gepersonaliseerd. Het content management systeem of e-commerceplatform is dan geïntegreerd met technologie die functies of content in de site afstemt op het individu. Waarom zouden B2B-bedrijven hiervoor kiezen? En hoe ver zijn ze inmiddels?

CMS

Kwetsbaarheden ontdekt in diverse WordPress plugins

Het Nederlandse hackproject Summer of Pwnage zegt dat het verschillende kwetsbaarheden heeft ontdekt in Wordpress-plug-ins.

CMS

Drupal dicht zeer ernstig lek

Een zeer ernstig lek in het contentmanagementsysteem (CMS) Drupal, waarvoor het Computer Emergency Readiness Team heeft gewaarschuwd, is verholpen.

CMS

Kwetsbaarheid in WordPress plugin verholpen

Een kwetsbaarheid in de All in One SEO Pack plugin voor WordPress is afgelopen week verholpen. Met paar regels code konden gebruikers de beheerdersrechten van een site overnemen.

CMS

Nieuw digitaal bureau standariseert op WordPress

Digitaal productiebureau NoProtocol lanceert een nieuw fullservice WordPress bureau onder de noemer SlashSmart.

CMS

Zo zijn pushberichten ook vanuit de e-commercesite inzetbaar

Niet zelden vragen e-commercesites of ze de bezoeker pushberichten mogen sturen. Vanuit een mobiele app natuurlijk, maar tegenwoordig ook vanuit de website zelf. Is het e-commerceplatform via een API gekoppeld aan software als Notificare of VWO Engage dan kan de webbrowser op een nader te bepalen moment een notificatie afgeven.

CMS