Hoe maak je marketing met ‘first-party’ data lonend?
Google als digital-analytics-tool is niet meer vanzelfsprekend en first-party data worden de norm. Zo verandert het datalandschap ingrijpend.
Google als digital-analytics-tool is niet meer vanzelfsprekend en first-party data worden de norm. Zo verandert het datalandschap ingrijpend.
Data: de wereld van marketing draait er steeds meer om. Maar meer data is niet altijd beter. Kleinere bedrijven hebben voordelen die grote spelers ontberen.
Google Consent Mode is voor websites die gebruikmaken van Google-diensten. Waar je voorheen geen data kon verzamelen, kan dat met Google Consent Mode wel.
Het beëindigen van cookies in Chrome is best een opgave. Google's oplossing is Consent Mode V2. Het bedrijf eist dat dit vanaf komende maand gebruikt wordt.
Wil je als bedrijf serieus met AI aan de slag, zorg dan voor inzicht in hoe je AI werkt. De best practices die werken voor data-analyse werken ook voor...
De veranderingen in iOS 17 maken tracking moeilijker en brengen meer focus op de privacy van gebruikers. Neem dat als startpunt: plaatst privacy eerst.
Om klantgroepen te kunnen blijven bereiken heb je 'first-party' data nodig. Maar niet iedereen kan een grote first-party data stack opbouwen.
'Third-party' cookies worden uitgefaseerd en iets anders is nodig om prestaties te meten. 'Server-side' tracking is een goed privacyvriendelijk alternatief.
Google ernaar dat adverteerdes Google Analytics 4 als hun centrale CDP inzetten. Dit zijn de essentiële zaken als je GA4 op die manier wilt gebruiken.
In plaats van steeds met nieuwe technische oplossingen te komen bij het verschijnen van nieuwe privacywetgeving, kun je ook bewust transparantie kiezen.
Voor moderne marketing is een Customer Data Platform onmisbaar. Het werkt als een brein in zijn functies en onderdelen en in hoe je het gezond houdt.