More stories

Data in controle: hoe ‘server-side’ tracking het verschil maakt in je ‘first-party’-strategie



Server-side tracking: iedereen weet wel dat het handig is om adblockers te omzeilen en first-party cookies te laden. Maar dat is slechts het begin.

Data

Waarom elk marketing- en communicatieteam een datawetenschapper nodig heeft

De berg data blijft groeien. Marketeers zijn daarom vooral veel tijd kwijt met het analyseren van die data en minder met de creatieve of strategische kant.

Marketing

Meer slagkracht met realtime data-analyse? Alleen met de juiste ‘use cases’

Bedrijven willen klik- en bezoekgedrag in real time kunnen volgen. De echte vraag is: hoe snel kun je zulke nzichten omzetten naar een betere klantbeleving?

Data

Hoe Unilever succesvol gamification voor haar merken inzet

Gamification maakt het mogelijk om spelenderwijs waardevolle data te verzamelen en je database te verrijken.

Data

Hoe zet je een zee aan data efficiënt om in acties die je bedrijf verbeteren?

Hoe ga je als organisatie efficiënt van een zee aan data naar een praktische actie die het bedrijf echt verbetert?

Data

Vanaf 2027: vervanging barcode door multifunctionele QR-code

Vanaf 2027 wordt de bekende barcode vervangen door een multifunctionele QR-code die zowel ketenpartners als consumenten kunnen gebruiken.

Communicatie

Ongestructureerde data benutten: de ware disruptieve kracht achter AI

De ware kracht van AI is het begrijpen en benutten van ongestructureerde data. De kansen voor deze toepassing liggen in elke industrie voor het oprapen.

Artificial Intelligence

Het eind van Google Analytics Universal: hoe je je data het beste exporteert

Vanaf 1 juli schakelt Google alle Universal Analytics-services en Universal Analytics API’s uit. Zorg dat je je data vooraf op een goede manier exporteert.

Analytics

De data-uitdagingen die je tegenkomt bij een ‘buy & build’-strategie

Door het groeiend belang van data kent een ‘buy & build’-strategie tegenwoordig een extra uitdaging.

Data

Klantdata vergaren en verwaarden als internationaal mediabedrijf

In de afgelopen jaren is er een consolidatieslag gaande in de internationale nieuwssector. Ook in Nederland en België, waardoor er […]

Data

De data-spagaat in de business van diervoeding

Een huisdier surft niet online, kent geen (digitale) klantreis, geeft geen feedback op klantenservice en laat geen reviews achter.

Data

Hoge retourpercentages kun je binnenkort retour sturen met AI

De fashion-industrie heeft al jaren te maken met te hoge retourpercentages. Een probleem dat zowel consument als aanbieder beïnvloed. De […]

Data

Hoe de Rabobank met AI persoonlijke inzichten maakt voor klanten

De bankensector ligt al snel onder een vergrootglas als het gaat om data. Ook de Rabobank merkt dat het bewustzijn groeit en acteert daarop.

Data

Nieuwe auto’s bevatten een schat aan datapunten. Waar gaan al deze data heen?

Wat is de impact op de bestaande bedrijfsorganisatie, terwijl anderzijds de communicatie op basis van klantdata belangrijker wordt dan ooit. Dit en meer komt aan bod in deze videosessie.

Automotive

Hoe maak je marketing met ‘first-party’ data lonend?

Google als digital-analytics-tool is niet meer vanzelfsprekend en first-party data worden de norm. Zo verandert het datalandschap ingrijpend.

Data