Data in controle: hoe ‘server-side’ tracking het verschil maakt in je ‘first-party’-strategie
Server-side tracking: iedereen weet wel dat het handig is om adblockers te omzeilen en first-party cookies te laden. Maar dat is slechts het begin.
Server-side tracking: iedereen weet wel dat het handig is om adblockers te omzeilen en first-party cookies te laden. Maar dat is slechts het begin.
De berg data blijft groeien. Marketeers zijn daarom vooral veel tijd kwijt met het analyseren van die data en minder met de creatieve of strategische kant.
Bedrijven willen klik- en bezoekgedrag in real time kunnen volgen. De echte vraag is: hoe snel kun je zulke nzichten omzetten naar een betere klantbeleving?
Gamification maakt het mogelijk om spelenderwijs waardevolle data te verzamelen en je database te verrijken.
Hoe ga je als organisatie efficiënt van een zee aan data naar een praktische actie die het bedrijf echt verbetert?
Vanaf 2027 wordt de bekende barcode vervangen door een multifunctionele QR-code die zowel ketenpartners als consumenten kunnen gebruiken.
De ware kracht van AI is het begrijpen en benutten van ongestructureerde data. De kansen voor deze toepassing liggen in elke industrie voor het oprapen.
Vanaf 1 juli schakelt Google alle Universal Analytics-services en Universal Analytics API’s uit. Zorg dat je je data vooraf op een goede manier exporteert.
Door het groeiend belang van data kent een ‘buy & build’-strategie tegenwoordig een extra uitdaging.
In de afgelopen jaren is er een consolidatieslag gaande in de internationale nieuwssector. Ook in Nederland en België, waardoor er […]
Een huisdier surft niet online, kent geen (digitale) klantreis, geeft geen feedback op klantenservice en laat geen reviews achter.
De fashion-industrie heeft al jaren te maken met te hoge retourpercentages. Een probleem dat zowel consument als aanbieder beïnvloed. De […]
De bankensector ligt al snel onder een vergrootglas als het gaat om data. Ook de Rabobank merkt dat het bewustzijn groeit en acteert daarop.
Wat is de impact op de bestaande bedrijfsorganisatie, terwijl anderzijds de communicatie op basis van klantdata belangrijker wordt dan ooit. Dit en meer komt aan bod in deze videosessie.
Google als digital-analytics-tool is niet meer vanzelfsprekend en first-party data worden de norm. Zo verandert het datalandschap ingrijpend.