More stories

Hoe ITP en ETP audiences, biedingen en personalisatie beïnvloeden

Browsers ontwikkelen steeds meer functionaliteiten om de privacy van gebruikers te beschermen. Zo worden er met Intelligence Tracking Prevention (ITP) in Safari en Enhanced Tracking Prevention (ETP)

Data

Dit is wat een data lake voor je bedrijf betekent

Wanneer je veel tijd doorbrengt met CIO’s ben je waarschijnlijk weleens het concept data lakes tegenkomen. Simpel gezegd zijn data lakes een verzameling aan ruwe data die door de gehele organisatie heen gebruikt worden. Ze bieden bedrijven de mogelijkheid om te profiteren van big data en de valkuilen van data silo’s te vermijden. 

Data

Hoe MKB kan profiteren van data analytics

Wij marketeers zijn soms net eksters. We willen graag mooie glimmers verzamelen. In tegenstelling tot eksters zijn onze glimmers geen […]

Analytics

Customer data beheren: data lake, data warehouse en universal data hub uitgelegd

Je waardevolle customer data kun je opslaan met data lakes, enterprise data warehouses en de universal data hub. Wat zijn dat precies?

Data

Hoe kun je data gebruiken om te groeien in e-commerce?

E-commerce is booming. De ontwikkelingen in de consumentenmarkt laten zien dat bedrijven die vol hebben ingezet op online verkoop gegroeid zijn. Maar e-commerce biedt ook volop kansen voor B2B organisaties.

Data

Zo communiceert KLM persoonlijk en relevant met tien miljoen reizigers wereldwijd

Met haar iFly-magazine wil KLM zo persoonlijk en relevant mogelijk communiceren met ruim tien miljoen reizigers over de wereld.

Marketing automation

Waarom elk bedrijf een universal data hub nodig heeft

Organisaties gebruiken steeds meer martech-tools, waardoor hun data steeds gefragmenteerder wordt. Dat brengt allerlei operationele, financiële en juridische risico’s met zich mee.

Innovatie

Echte personalisatie draait om grote getallen

Het lijkt een contradictie: zoveel mogelijk cijfers om een klant zo persoonlijk mogelijk te bedienen. Maar, met de juiste Big Data krijg je inzichten die helpen bij de uitvoering van online micro-personalisatie. 

Data

Hoe Freo met een voorspellend search framework data uit de toekomst gebruikt

Net als veel andere adverteerders zette Freo in 2018 de eerste stappen richting Smart Bidding. Dit ging echter niet zonder slag of stoot en de gehanteerde strategie bleek soms averechts te werken. In deze story lees je hoe Freo haar Smart Bidding strategie onder de loep nam en met behulp van een voorspellend search framework vandaag aanstuurt op data uit de toekomst. 

Data

Waardevolle inzichten met minimale datasets

Datamanagement wordt vaak groots aangepakt, terwijl juist een pragmatische aanpak meestal leidt tot een snellere adaptie. 

Data

Datastorytelling maakt data toegankelijk voor iedereen

Binnen de hype van big data die nog steeds voortduurt is data storytelling de methode waardoor je door de bomen het bos weer ziet. 

Data

Data storytelling als antwoord op de vier grootste retail-pijnpunten

De detailhandel verandert. Marges staan onder druk, waardoor de druk om efficiënter te werken verder toeneemt. Tel daar de verschuiving […]

Data

Het Emerce Martech-onderzoek 2019: Stijgende Marketingtechnologie budgetten. Aan welke tools worden die uitgegeven?

Nederlandse bedrijven verleggen de focus als het gaat om investeringen in marketingtechnologie. Welke tools staan in de top 5? Welke oplossingen staan op de shortlist? En hoe verhoud je eigen martech stack zich ten opzichte van andere Nederlandse organisaties? Lees het in het Emerce Martech-onderzoek 2019.

Analytics

Data: niet alles dat blinkt is goud

Bedrijven moeten beseffen dat je geen concurrentievoordeel bereikt met technologie, maar met data. Om die te verzamelen is geen digitale transformatie nodig, maar een veel fundamentelere shift.

Data

Hoe volwassen is je datagedreven marketing?

Over de uitdagingen van de alledaagse praktijk die een datagedreven marketing in de weg staan.

Marketing automation