Ongestructureerde data benutten: de ware disruptieve kracht achter AI
De ware kracht van AI is het begrijpen en benutten van ongestructureerde data. De kansen voor deze toepassing liggen in elke industrie voor het oprapen.
De ware kracht van AI is het begrijpen en benutten van ongestructureerde data. De kansen voor deze toepassing liggen in elke industrie voor het oprapen.
Vanaf 1 juli schakelt Google alle Universal Analytics-services en Universal Analytics API’s uit. Zorg dat je je data vooraf op een goede manier exporteert.
Door het groeiend belang van data kent een ‘buy & build’-strategie tegenwoordig een extra uitdaging.
In de afgelopen jaren is er een consolidatieslag gaande in de internationale nieuwssector. Ook in Nederland en België, waardoor er […]
Een huisdier surft niet online, kent geen (digitale) klantreis, geeft geen feedback op klantenservice en laat geen reviews achter.
De fashion-industrie heeft al jaren te maken met te hoge retourpercentages. Een probleem dat zowel consument als aanbieder beïnvloed. De […]
De bankensector ligt al snel onder een vergrootglas als het gaat om data. Ook de Rabobank merkt dat het bewustzijn groeit en acteert daarop.
Wat is de impact op de bestaande bedrijfsorganisatie, terwijl anderzijds de communicatie op basis van klantdata belangrijker wordt dan ooit. Dit en meer komt aan bod in deze videosessie.
Google als digital-analytics-tool is niet meer vanzelfsprekend en first-party data worden de norm. Zo verandert het datalandschap ingrijpend.
Data: de wereld van marketing draait er steeds meer om. Maar meer data is niet altijd beter. Kleinere bedrijven hebben voordelen die grote spelers ontberen.
Google Consent Mode is voor websites die gebruikmaken van Google-diensten. Waar je voorheen geen data kon verzamelen, kan dat met Google Consent Mode wel.
Het beëindigen van cookies in Chrome is best een opgave. Google’s oplossing is Consent Mode V2. Het bedrijf eist dat dit vanaf komende maand gebruikt wordt.
Wil je als bedrijf serieus met AI aan de slag, zorg dan voor inzicht in hoe je AI werkt. De best practices die werken voor data-analyse werken ook voor AI.
De veranderingen in iOS 17 maken tracking moeilijker en brengen meer focus op de privacy van gebruikers. Neem dat als startpunt: plaatst privacy eerst.
Om klantgroepen te kunnen blijven bereiken heb je ‘first-party’ data nodig. Maar niet iedereen kan een grote first-party data stack opbouwen.