More stories

Ongestructureerde data benutten: de ware disruptieve kracht achter AI

De ware kracht van AI is het begrijpen en benutten van ongestructureerde data. De kansen voor deze toepassing liggen in elke industrie voor het oprapen.

Artificial Intelligence

Het eind van Google Analytics Universal: hoe je je data het beste exporteert

Vanaf 1 juli schakelt Google alle Universal Analytics-services en Universal Analytics API’s uit. Zorg dat je je data vooraf op een goede manier exporteert.

Analytics

De data-uitdagingen die je tegenkomt bij een ‘buy & build’-strategie

Door het groeiend belang van data kent een ‘buy & build’-strategie tegenwoordig een extra uitdaging.

Data

Klantdata vergaren en verwaarden als internationaal mediabedrijf

In de afgelopen jaren is er een consolidatieslag gaande in de internationale nieuwssector. Ook in Nederland en België, waardoor er […]

Data

De data-spagaat in de business van diervoeding

Een huisdier surft niet online, kent geen (digitale) klantreis, geeft geen feedback op klantenservice en laat geen reviews achter.

Data

Hoge retourpercentages kun je binnenkort retour sturen met AI

De fashion-industrie heeft al jaren te maken met te hoge retourpercentages. Een probleem dat zowel consument als aanbieder beïnvloed. De […]

Data

Hoe de Rabobank met AI persoonlijke inzichten maakt voor klanten

De bankensector ligt al snel onder een vergrootglas als het gaat om data. Ook de Rabobank merkt dat het bewustzijn groeit en acteert daarop.

Data

Nieuwe auto’s bevatten een schat aan datapunten. Waar gaan al deze data heen?

Wat is de impact op de bestaande bedrijfsorganisatie, terwijl anderzijds de communicatie op basis van klantdata belangrijker wordt dan ooit. Dit en meer komt aan bod in deze videosessie.

Automotive

Hoe maak je marketing met ‘first-party’ data lonend?

Google als digital-analytics-tool is niet meer vanzelfsprekend en first-party data worden de norm. Zo verandert het datalandschap ingrijpend.

Data

Groter is niet altijd beter: hoe je als kleiner bedrijf concurrentievoordeel haalt uit data

Data: de wereld van marketing draait er steeds meer om. Maar meer data is niet altijd beter. Kleinere bedrijven hebben voordelen die grote spelers ontberen.

Data

Google Consent Mode V2: wat is het en hoe werkt het?

Google Consent Mode is voor websites die gebruikmaken van Google-diensten. Waar je voorheen geen data kon verzamelen, kan dat met Google Consent Mode wel. 

Data

Uitfasering third-party cookies binnen Chrome en Googles Consent Mode V2

Het beëindigen van cookies in Chrome is best een opgave. Google’s oplossing is Consent Mode V2. Het bedrijf eist dat dit vanaf komende maand gebruikt wordt.

Privacy

Starten met AI? Bestaande ‘best practices’ voor data-analyse helpen je op weg

Wil je als bedrijf serieus met AI aan de slag, zorg dan voor inzicht in hoe je AI werkt. De best practices die werken voor data-analyse werken ook voor AI.

Data

Ontwikkelingen in iOS 17 en hun effect op data

De veranderingen in iOS 17 maken tracking moeilijker en brengen meer focus op de privacy van gebruikers. Neem dat als startpunt: plaatst privacy eerst.

Privacy

Twee concrete oplossingen zodra third-party cookies zijn verdwenen

Om klantgroepen te kunnen blijven bereiken heb je ‘first-party’ data nodig. Maar niet iedereen kan een grote first-party data stack opbouwen.

Data