More stories

Premium

Duits e-commerce krimpt 14 procent, 2023 ‘verloren jaar’

De Duitse online handelsmarkt is in de eerste negen maanden van 2023 met veertien procent gekrompen tot 17,1 miljard euro.

E-commerce
Premium

Amazon domineert Duits e-commerce, met afstand

Amazon is in Duitsland qua netto omzet even groot als de andere negen bedrijven uit de top tien samen. Zijn marktplaatsfunctie is ongeëvenaard en praktisch niet meer in te halen door wie dan ook.

Duitsland
Premium

Duitse displaymarkt: veertig procent is video

Adverteerders geven dit jaar ruim twee miljard euro uit aan videoreclame. Dat is veertien procent meer dan vorig jaar. Bijna de helft van alle uitgaven aan digitale displayreclame gaat naar videocommercials.

Online advertising
Premium

Amazon opent twintigste Duitse logistieke centrum

Nabij het Duitse Oldenburg, bij Groningen de grens over, opent Amazon zijn twintigste distributiecentrum.

E-commerce
Premium

‘Marktplaatsen duurder dan reguliere webshops’

Wie op online marktplaatsen shopt om daar de beste prijs te vinden, snijdt zichzelf in de vingers. In tachtig procent van de gevallen ben je goedkoper uit bij een reguliere webwinkel.

E-commerce
Premium

Duitse startups halen minder geld op

Start-ups uit Duitsland konden in de eerste helft van het jaar aanzienlijk minder geld ophalen dan in voorgaande jaren. Ten opzichte van 2022 daalden de investeringen zelfs met 49 procent.

Duitsland
Premium

Flink niet naar Getir, haalt 150 miljoen op

Flitsbezorger en online supermarkt Flink komt niet in handen van Getir, maar aandeelhouders steken er nog eens 150 miljoen euro om voor zelfstandige groei.

Retail
Premium

Zalando op naar 17 fysieke outletstores

Zalando opent komende maanden twee nieuwe outletstores. Daarna volgen er nog twee, vooralsnog enkel in Duitsland. ‘Offprice’-handel groeit sterker dan de verkoop van reguliere producten.

E-commerce
Premium

Ruim helft Duitse webwinkeliers negatief over 2022

Zeventig procent van de Duitse online handelaren was in 2021 positief over zijn bedrijf. In 2022 was dat gedaald tot 46 procent. Het sentiment holt achteruit.

E-commerce
Premium

Opkoper Amazon-shops Razor neemt concurrent over

Razor Group neemt Stryze Group, beiden uit Berlijn, over in een deal die volledig met aandelen wordt betaald. De bedrijven zelf kopen specialistische Amazon-accounts als investeerder annex exploitant.

Venture
Premium

Picnic van start in Hamburg

De opening in Hamburg is voor Picnic de eerste stap buiten ‘testgebied’ Noordrijn Westfalen. De expansie naar het noorden is de eerste grote stap naar gestage landelijke uitrol.

Duitsland
Premium

Duits e-commerce krimpt 12% in eerste kwartaal

De online verkoop van producten en diensten in Duitsland, een van Europa’s grootste markten, is in het eerste kwartaal met twaalf procent gekrompen.

E-commerce
Premium

Whoppah opent tweede magazijn, in Venlo

De marktplaats voor tweedehands design en kunst Whoppah opent een nieuwe opslagplaats voor handel en richt zich daarmee nadrukkelijk op de groei in Duitsland.

Fulfillment
Premium

Utrechts Strix koopt Duits e-commercebureau Webweit

Het Europees werkende e-commercebureau Strix neemt het Duitse Webweit over. De bedrijvengroep, waar Shopworks uit Utrecht in op ging, groeit met 25 procent en telt tweehonderd e-commercespecialisten.

Digital Agencies
Premium

Bike24 breidt uit naar Benelux

De Duitse, beursgenoteerde webwinkel Bike24 opent filialen in Nederland, België en Luxemburg. De zaak dekt nu zeventig procent van de potentiële Europese markt.

E-commerce