DHL vervoert pakketjes per stadstram
De Duitse pakketbezorger DHL doet een proef met de tram als voertuig voor bevoorrading van lokale pakketkluizen.
De Duitse pakketbezorger DHL doet een proef met de tram als voertuig voor bevoorrading van lokale pakketkluizen.
DPD Group denkt dat het in Duitsland miljoenen pakketjes zal vervoer in de rest van het jaar als gevolg van de afkoelende economie.
Het achttien jaar oude Momox, een speler in de re-commercemarkt, breidt uit naar Italië en Spanje.
De Duitse consument blijft voorzichtig met zijn euro’s en spaart liever dan dat hij grote uitgaven doet. Nederland exporteerde in 2021 voor 133 miljard aan goederen naar Duitsland.
Winkels en exploitanten van reclameborden moet de digitale, lichtgevende schermen uitzetten om energie te besparen. Ze mogen enkel nog tussen 16:00 en 22:00 aan.
Nog geen jaar na de eerste zaak in Düsseldorf opent Coolblue tweede zijn eerste winkel in Duitsland, in het centrum van Essen.
De economische waarde van YouTube bedraagt in Duitsland 1,2 miljard euro. Er zijn meer dan vierhonderd kanalen met een miljoen abonnees of meer.
Bezorgbedrijf Budbee start volgend jaar operaties in de Duitse markt.
Het Duitse filiaal van pakketvervoerder DPD rekent de stijgende kosten voor brandstof en personeel door.
De detailhandel blijft zeker nog een jaar problemen houden met bevoorrading. Het Duitse wetenschappelijk instituut ifo hoort dat driekwart van de winkeliers leveringsproblemen ondervindt.
Het Bundeskartellamt start een onderzoek naar de wijze waarop Apple gebruikersdata uitleest van zijn eigen iOS-apps. Privacyregels stellen daar strenge eisen aan en de toezichthouder vermoedt dat Apple met twee standaarden meet.
De online verkoop van kleding daalde negen procent in Duitsland sinds het begin van de oorlog. Netto stegen de bestedingen bij webwinkels sindsdien nog meer met twee procent.
Online supermarkt Picnic zoekt vastgoed in Berlijn, Hamburg en Frankrijk in de aanloop naar het opstarten van zijn bezorgdiensten.
Na Frankrijk en België is nu ook Duitsland aan de beurt bij Decathlon om gebruikte sportartikelen van klanten terug te kopen.
Adverteerders gaven in Duitsland voor 5,1 miljard euro uit aan online display-reclame in 2021. Dat is een aanzienlijke groei, voornamelijk veroorzaakt door budgetverschuiving vanwege corona.