DHL in Duitsland: meer dan 11.000 pakketkluizen
Pakketbezorger DHL heeft in Duitsland inmiddels meer dan 11.000 pakketkluizen in bedrijf en streeft naar uiteindelijk 15.000 locaties. De consument is het gewend, de bezorger ontlast.
Pakketbezorger DHL heeft in Duitsland inmiddels meer dan 11.000 pakketkluizen in bedrijf en streeft naar uiteindelijk 15.000 locaties. De consument is het gewend, de bezorger ontlast.
Adverteerders gaven in Duitsland in juni vijf procent minder geld uit aan online reclame dan het jaar ervoor. Tussen januari en september daalde het totale volume bruto reclamebestedingen met 1,3 procent tot 23,4 miljard euro.
De hoge inflatie en economische onzekerheid zorgen ervoor dat de consument minder uitgeeft. Het mes gaat vooral in vakanties, kleding en restaurantbezoek.
De Duitse pakketbezorger DHL doet een proef met de tram als voertuig voor bevoorrading van lokale pakketkluizen.
DPD Group denkt dat het in Duitsland miljoenen pakketjes zal vervoer in de rest van het jaar als gevolg van de afkoelende economie.
Het achttien jaar oude Momox, een speler in de re-commercemarkt, breidt uit naar Italië en Spanje.
De Duitse consument blijft voorzichtig met zijn euro’s en spaart liever dan dat hij grote uitgaven doet. Nederland exporteerde in 2021 voor 133 miljard aan goederen naar Duitsland.
Winkels en exploitanten van reclameborden moet de digitale, lichtgevende schermen uitzetten om energie te besparen. Ze mogen enkel nog tussen 16:00 en 22:00 aan.
Nog geen jaar na de eerste zaak in Düsseldorf opent Coolblue tweede zijn eerste winkel in Duitsland, in het centrum van Essen.
De economische waarde van YouTube bedraagt in Duitsland 1,2 miljard euro. Er zijn meer dan vierhonderd kanalen met een miljoen abonnees of meer.
Bezorgbedrijf Budbee start volgend jaar operaties in de Duitse markt.
Het Duitse filiaal van pakketvervoerder DPD rekent de stijgende kosten voor brandstof en personeel door.
De detailhandel blijft zeker nog een jaar problemen houden met bevoorrading. Het Duitse wetenschappelijk instituut ifo hoort dat driekwart van de winkeliers leveringsproblemen ondervindt.
Het Bundeskartellamt start een onderzoek naar de wijze waarop Apple gebruikersdata uitleest van zijn eigen iOS-apps. Privacyregels stellen daar strenge eisen aan en de toezichthouder vermoedt dat Apple met twee standaarden meet.
De online verkoop van kleding daalde negen procent in Duitsland sinds het begin van de oorlog. Netto stegen de bestedingen bij webwinkels sindsdien nog meer met twee procent.