Nederlanders winnen E-commerce Germany Awards
Drie Nederlandse bedrijven wonnen gisterenavond in Berlijn een E-commerce Germany Award, een aansprekende vakprijs.
Drie Nederlandse bedrijven wonnen gisterenavond in Berlijn een E-commerce Germany Award, een aansprekende vakprijs.
Retailinstituut EHI en Messe Düsseldorf lauweren Coolblue om zijn innovatieve retailconcept. De winkel wint een EuroShop RetailDesign Award, een internationale prijs.
Amazon verhoogt in Duitsland het minimum bestelbedrag waartegen zijn klanten zonder Prime-abonnement de order gratis kunnen laten verzenden. Het bedrag gaat van dertig naar 39 euro.
De online verkopen bij MediaMarkt en Saturn zijn eind 2022 met bijna vijf procent gekrompen tot 1,9 miljard euro.
Met een dubbelcijferige percentuele groei gaat rebuy door de omzetgrens van 200 miljoen euro heen over 2022. Het specialist in recommerce, het retour ontvangen, oppoetsen en weer verkopen, profiteert van een groeiende zucht naar duurzaam consumentisme.
In Duitsland zijn 274.000 arbeidsplaatsen bezet door experts in online marketing. Dit marktsegment als geheel genereert een handelswaarde van 19,8 miljard euro.
Duitse vervoerders verwachten dat ze in 2022 iets minder pakketjes vervoerden dan het coronapiekjaar ervoor.
De online omzet uit fysieke goederen daalde in 2022 in Duitsland met tien procent tot negentig miljard euro. Enkel de aantrekkende handel in digitale diensten, zoals reizen en tickets, zorgde ervoor dat de totaalomzet nipt boven de honderd miljard euro bleef.
De marktplaats voor tweedehands design en kunst Whoppah realiseerde in 2022 een bruto handelswaarde van 20 miljoen euro. De omzet gaat richting de drie miljoen euro.
Maker van slimme thermostaten tado haalt 43 miljoen euro nieuw groeigeld op bij een groep duurzame, Europese investeerders. Het bedrijf wil zich actief op de energiemarkt roeren.
De Amerikaan Greg Chan treedt in dienst bij modewinkel en -platform About You om diens techstack door te ontwikkelen.
Voor het eerst sinds het begin van de metingen in 2014 is e-commerce markt in Duitsland geslonken ten opzichte van een jaar eerder: de totale verkopen van online retailers van 1 oktober tot 30 november, inclusief Black Friday, zijn zelfs 16,8 procent lager. De resultaten zijn wel beter dan in 2019, meldt branchevereniging BEVH zonder concrete omzetcijfers te noemen.
Pakketbezorger DHL heeft in Duitsland inmiddels meer dan 11.000 pakketkluizen in bedrijf en streeft naar uiteindelijk 15.000 locaties. De consument is het gewend, de bezorger ontlast.
Adverteerders gaven in Duitsland in juni vijf procent minder geld uit aan online reclame dan het jaar ervoor. Tussen januari en september daalde het totale volume bruto reclamebestedingen met 1,3 procent tot 23,4 miljard euro.
De hoge inflatie en economische onzekerheid zorgen ervoor dat de consument minder uitgeeft. Het mes gaat vooral in vakanties, kleding en restaurantbezoek.