Duits e-commerce krimpt 12% in eerste kwartaal
De online verkoop van producten en diensten in Duitsland, een van Europa’s grootste markten, is in het eerste kwartaal met twaalf procent gekrompen.
De online verkoop van producten en diensten in Duitsland, een van Europa’s grootste markten, is in het eerste kwartaal met twaalf procent gekrompen.
De marktplaats voor tweedehands design en kunst Whoppah opent een nieuwe opslagplaats voor handel en richt zich daarmee nadrukkelijk op de groei in Duitsland.
Het Europees werkende e-commercebureau Strix neemt het Duitse Webweit over. De bedrijvengroep, waar Shopworks uit Utrecht in op ging, groeit met 25 procent en telt tweehonderd e-commercespecialisten.
De Duitse, beursgenoteerde webwinkel Bike24 opent filialen in Nederland, België en Luxemburg. De zaak dekt nu zeventig procent van de potentiële Europese markt.
Cijfers van het Duitse filiaal van Decathlon laten zien dat een kwart van de omzet, 219 miljoen euro, via de site en de app werden gerealiseerd in 2022.
About You heeft in Duitsland een minimum bestelbedrag ingevoerd van dertig euro om hun order gratis te laten verzenden.
Het Nederlandse fonds Peak neemt samen met Angel Invest en het Atomico Angel Fund een belang in de Duitse marktplaats Konfetti.
Drie Nederlandse bedrijven wonnen gisterenavond in Berlijn een E-commerce Germany Award, een aansprekende vakprijs.
Retailinstituut EHI en Messe Düsseldorf lauweren Coolblue om zijn innovatieve retailconcept. De winkel wint een EuroShop RetailDesign Award, een internationale prijs.
Amazon verhoogt in Duitsland het minimum bestelbedrag waartegen zijn klanten zonder Prime-abonnement de order gratis kunnen laten verzenden. Het bedrag gaat van dertig naar 39 euro.
De online verkopen bij MediaMarkt en Saturn zijn eind 2022 met bijna vijf procent gekrompen tot 1,9 miljard euro.
Met een dubbelcijferige percentuele groei gaat rebuy door de omzetgrens van 200 miljoen euro heen over 2022. Het specialist in recommerce, het retour ontvangen, oppoetsen en weer verkopen, profiteert van een groeiende zucht naar duurzaam consumentisme.
In Duitsland zijn 274.000 arbeidsplaatsen bezet door experts in online marketing. Dit marktsegment als geheel genereert een handelswaarde van 19,8 miljard euro.
Duitse vervoerders verwachten dat ze in 2022 iets minder pakketjes vervoerden dan het coronapiekjaar ervoor.
De online omzet uit fysieke goederen daalde in 2022 in Duitsland met tien procent tot negentig miljard euro. Enkel de aantrekkende handel in digitale diensten, zoals reizen en tickets, zorgde ervoor dat de totaalomzet nipt boven de honderd miljard euro bleef.