More stories

Premium

Modeketen Score failliet

Modeketen Score uit Duiven is failliet. Dit heeft behalve voor de 50 winkels in Nederland ook gevolgen voor de webwinkel en een aantal shop-in-shops in het buitenland. Voor de 450 medewerkers breekt een onzekere tijd aan, meldt RTLZ.

Fashion
Premium

Emerce TV: ‘Omzetaandeel PLUS online moet substantieel groeien’

Supermarktketen PLUS verwacht dat het omzetaandeel van het online kanaal nog zeker kan en moet verdubbelen voor 2030.

E-commerce

Wat kan de fashion industrie leren van e-commerce in China?

Chinezen zijn experts in ‘managen in uncertainty’ met constant change, data-gedreven business modellen, social en omnichannel commerce.

Fashion
Premium

YouTube lanceert zijn eerste officiële winkelkanaal in Zuid-Korea

YouTube lanceert op 30 juni zijn eerste officiële winkelkanaal voor live shopping in Zuid-Korea.

E-commerce
Premium

Radial opent ultramodern fulfilmentcenter in Groningen

Radial, aanbieder van orderfulfilmentoplossingen, heeft zijn bestaande magazijn overgeheveld naar een ultramodern fulfilmentcenter in het Nederlandse Groningen. Het magazijn van 26 000 vierkante meter voorziet in een naadloze samenwerking tussen mens en robotica.

Fulfillment
Premium

Flitsbezorger Getir weg uit Frankrijk

Flitsbezorger Getir en zijn sublabels Gorillas en Frichti verdwijnen per eind juli van de Franse markt. Een kleine tweeduizend man verliest zijn baan.

E-commerce

Gezonde groei voor Belgische webshops

De Belgische e-commerce markt is in 2022 verder gegroeid is met 18 procent ten opzichte van 2021 tot ruim 13,8 miljard euro. In 2022 noteerden Belgische webshops meer dan 165 miljoen transacties, een stijging van 10 procent ten opzichte van 2021. Dat blijkt uit cijfers van BeCommerce.

E-commerce
Premium

Amerikaanse toezichthouder beschuldigt Amazon van misleiding

De Amerikaanse Federal Trade Commission onderneemt actie tegen Amazon omdat het bedrijf miljoenen consumenten zou hebben misleid om zich in te schrijven voor Amazon Prime, de dienst voor het gratis bezorgen van bestellingen.

E-commerce
Premium

Nederlander gelooft in duurzame bezorging

Veel Nederlanders zien het belang van duurzamere bezorging en willen daar actief aan meewerken. Zo kiezen ze de producten die ze online kopen zorgvuldig uit, zodat ze die niet retour hoeven te sturen, blijven ze thuis om een pakket aan te nemen omdat ze denken dat dat duurzamer is of laten ze het liever bezorgen bij een afhaalpunt en/of pakketautomaat, als dat duurzamer is dan aan huis bezorgen.g

Logistics

Transformeer je supply chain: presteren in tijden van onzekerheid

De supply chain is te complex om constante verstoringen op te vangen. Weinig bedrijven hebben hun hoofd gebogen over de revisie die nodig is.

Logistics
Premium

Deutsche Post wil 1000 poststations openen

Deutsche Post DHL wil fors meer zogenoemde poststations bouwen in Duitsland. In totaal zijn het er 1000, waarvan 900 daarvan nu al in gebruik zijn, en er komen nog eens 900 bij, zowel op het platteland als in stedelijke gebieden.

Logistics
Premium

Zalando tegen Europa: ‘Help, we zijn geen gigant’

Zalando valt vanaf 25 augustus onder verzwaard toezicht van de Europese Unie, want: een hele grote marktpartij, maar de Duitsers willen af van dat label.

Legal
Premium

Picnic nog dit jaar naar Hannover

Picnic wordt na de Noorse bezorgdienst Oda de tweede online-only supermarkt die naar Hannover komt. Het Nederlandse bedrijf is van plan om magazijn met een oppervlakte van 2000 vierkante meter te huren op het nieuwe bedrijventerrein Altes Stahlwerk in Linden.

Food
Premium

30 procent van de retailers wil in 2023 uitbreiden met een webshop in het buitenland

Meer dan de helft van de Nederlandse retailers van plan is om in 2023 uit te breiden naar het buitenland. Dit blijkt uit het jaarlijkse Retail Report van Adyen, waarin wereldwijde en lokale trends worden besproken die bepalend zijn voor de toekomst van de retail.

Cross Border
Premium

Veepee sluit dc in Benelux

Veepee sluit eind dit jaar zijn dc in België. Het van oorsprong Franse flashsalesplatform wil zijn logistieke activiteiten concentreren in Frankrijk en Spanje.

Fulfillment