More stories

Premium

ECL!: Interne silo’s doorbreken binnen marketing en sales

Unilever heeft afgelopen jaar een grote reorganisatie doorgemaakt waarbinnen Unilever in vijf groepen is verdeeld. Deze groepen zijn op hun beurt weer onderverdeeld in aparte regio’s die end to end worden aangestuurd. Binnen deze nieuwe set up zijn de functies Digital Commerce, Media & Digitale Marketing geïntegreerd tot een nieuwe functie: DMC.

E-commerce
Premium

Online omzet MediaMarkt over de 1 miljard euro

De online omzet van MediaMarkt en zusterbedrijf Saturn steeg afgelopen kwartaal met 21,5 procent tot 1,1 miljard euro.

E-commerce
Premium

Emerce E-Commerce Live!: het grote brownie avontuur

Eind 2018 begon Natascha te Nijenhuis het grote brownie-avontuur. Ze bakte iedere brownie zelf, pakte ze stuk voor stuk in en bracht de brownies aan het einde van de dag vol trots naar een PostNL punt. Inmiddels is dat avontuur uitgebreid naar 27 bakkers en inpakkers.

E-commerce
Premium

Inspectie: veel misstanden bij flits- en maaltijdbezorgers

Maaltijd- en flitsbezorgers zijn doorgaans te jong, krijgen onvoldoende betaald of werken onder slechte arbeidsomstandigheden. Dat blijkt uit een grootschalige steekproef van de Nederlandse Arbeidsinspectie in 13 steden onder ruim 350 maaltijd- en flitsbezorgers.

Food
Premium

Vliegtickets boeken met Uber in Engeland

De Engelse versie van Uber breidt uit met de optie om ook vliegtickets te boeken.

Travel
Premium

SHEIN opent Europees hoofdkantoor

De goedkope Chinese online winkel voor fashion en lifestyle opent zijn Europese hoofdkantoor in Dublin.

E-commerce

Platformeconomie voor B2B: groeipotentieel en kans om marktleider te worden

In B2B is nog een wereld te winnen in de platformeconomie. Partijen die nu een goed platform ontwikkelen hebben kans de nieuwe standaard te worden.

Marketplaces

Interview: Marja Silvertant over online keuzehulp voor webshops

Veel e-commerce is nog: ‘hier zijn onze producten, zoek het maar uit’. Met een online keuzehulp bied je de hulp die je normaal in een winkel ook krijgt.

Customer Service
Premium

Unigro stopt in België en Luxemburg

De directie van online winkel Unigro heeft aangekondigd de activiteiten van het bedrijf in België en Luxemburg te staken: 141 banen gaan mogelijk verloren.

E-commerce
Premium

Whoppah: Naar 50 miljoen handelsomzet in 2023

De marktplaats voor tweedehands design en kunst Whoppah streeft in het lopende jaar naar een bruto handelswaarde van 52 miljoen euro.

E-commerce
Premium

Emerce B2B Digital: tegen de stroom in digitaliseren

De ouderwetse houtindustrie digitaliseren valt niet mee. Dat vertelde David de Jong van VonWood gisteren op Emerce B2B Digital in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.

B2B Digital

Seven Senders: CO2-uitstoot bij kopen in winkel in Europa 4,6 keer zo groot dan bij online bestellen en laten bezorgen

Thijs Boots, Seven Senders, over een studie die antwoord geeft op de vraag wat duurzamer is: kopen in de winkel of online?

Sustainability

Trunkrs laat zien hoe pakketbezorging innovatief en duurzaam kan

Hidde Stokvis (Trunkrs) bespreekt duurzaamheid en logistieke trends voor pakketbezorgers. Tips voor consumenten, webshops en vervoerders.

Sustainability

If it’s broke, fix it: waarom je je moet aansluiten bij de reparatiebeweging

Merken moeten reparatiemogelijkheden uitbreiden: stimuleer bewuste consumptie, vergroot klantbetrokkenheid. Patagonia zet in op reparatiebeweging.

Sustainability

Er was eens een winkelmandje dat impact maakte

A Beautiful Story: handgemaakte en fairtrade sieraden. Het bedrijf één duidelijk doel: een positieve impact maken op het leven van mensen.

Sustainability