Marktplaats over hoe je als marketeer een belangrijke bijdrage levert aan duurzaamheid
Als marketeer kun je duurzaamheid bevorderen door bewuste keuzes te maken met je marketingbudget. Rick Verkuyl deelt inspirerende inzichten.
Als marketeer kun je duurzaamheid bevorderen door bewuste keuzes te maken met je marketingbudget. Rick Verkuyl deelt inspirerende inzichten.
De komst van de digitale euro staat nog niet vast, maar nexo standards en de Berlin Group slaan alvast de handen ineen. Gezamenlijk zullen zij standaarden ontwikkelen om overal in de EU makkelijk en efficiënt met digitale euro’s te kunnen betalen.
De markt voor pakketten lijkt weer wat aan te trekken. PostNL zag het afgelopen kwartaal een volumestijging van 3,3 procent door groei bij binnenlandse en met name internationale klanten.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt consumenten voor de webshop femmeboutique.nl en shop-femmeboutique.nl. De webwinkel verkoopt kleding, schoenen, beautyproducten en accessoires. Consumenten klagen dat de webshop regelmatig niet of te laat levert en niet bereikbaar is.
Thuiswinkel.org begint zijn lobby richting de Nederlandse politiek om e-commerce opgenomen te krijgen in de verkiezingsprogramma’s van de politieke partijen voor het nieuwe parlement.
Voor het eerst gaat de omzet uit retailmedia bij Amazon over de tien miljard dollar in een kwartaal. Die bedrijfseenheid groeit evensnel als de reclame-inkomsten bij Google.
De vraag naar reisverblijven op de consumentenmarkt is ‘robuust’ en leidt tot meer boekingen dan verwacht. Booking.com heeft een goed tweede kwartaal en verwacht de zomer met een record af te sluiten.
De bedrijfsopbrengsten van de bpost groep over het afgelopen kwartaal bedragen 1.027,6 miljoen euro, in lijn met vorig jaar. De aangepaste EBIT van de groep bedraagt 68,7 miljoen, een daling van 16,8 procent.
Deliveroo gaat voor vijftig Carrefour winkels in meer dan tien Belgische steden binnen het halfuur bezorgen.
Zalando, Europa’s grootste online moderetailer, heeft de winst in het tweede kwartaal bijna had verdubbeld. Tegelijkertijd zag het wel de waarde van het handelsvolume op zijn platform met twee procent afnemen tot 3,7 miljard euro.
E-commerceplatform Shopify rapporteert een toename van 17 procent in gegenereerd handelsvolume stijgende brutowinst. Over de reorganisatie houdt het de lippen op elkaar.
Wijkopenautos.nl, het online platform voor de verkoop van tweedehands auto’s, heeft in Roosendaal een nieuwe vestiging geopend, de vierde in Brabant en inmiddels de 23ste vestiging van Nederland.
Na een proef met bezorgrobots in Zaventem, wil de Belgische Carrefour deze innovatie uitbreiden naar andere steden, te beginnen met Knokke.
Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller tegen het FD.
Thuisbezorgd.nl kondigt een samenwerking aan met Lush, uitvinder van cosmeticaproducten zoals de bath bomb, de shower jelly en de ‘naakte’ (verpakkingsvrije) shampoo bar. In de komende weken komen alle tien Lush-vestigingen in Nederland beschikbaar in de app en op de website van Thuisbezorgd.nl.