More stories

Premium

Amac en gemeente werken samen aan Bossche winkel

Apple-specialist Amac opent medio juni een nieuwe winkel in het centrum van Den Bosch aan de Hinthamerstraat 27. De Bossche Amac-winkel wordt de tweede Nederlandse vestiging die het exclusieve label Apple Premium Partner krijgt.

Retail
Premium

Online ruim 3 procent meer omgezet

De online omzet was in april 3,2 procent hoger dan in april 2022. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 4,8 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 1,3 procent hoger.

De online omzet van de winkels in voedingsmiddelen en drogisterijen en de winkels in overige non-foodartikelen lag in april 2023 hoger dan in april 2022. De online omzet van de consumentenelektronica en kledingwinkels was lager dan een jaar eerder.

De totale detailhandel heeft in april 5,3 procent meer omgezet dan in april 2022, meldt het CBS. Het verkoopvolume was 4,8 procent lager. De omzet van de foodsector groeide met 8,1 procent en de omzet van de non-foodsector met 2 procent.

De drogisterijen, de winkels in meubels en woninginrichting en de winkels in recreatie-artikelen hebben in april meer omgezet dan in april 2022. Daarentegen hebben de winkels in consumentenelektronica, de kledingwinkels, de winkels in schoenen en lederwaren en de winkels in doe-het-zelfartikelen (inclusief keukens en vloeren) in april minder omgezet.

Retail
Premium

Digital Marketing TV: hoe Skantrae de digitale klantreis verbeterde

Het Nederlandse bedrijf Skantrae is vanwege een verbreding van haar portfolio genoodzaakt om de digitale klantreis te herzien. Met bouwmarkten, groothandels en zzp’ers als klant wil het houtbedrijf, dat vooral bekend is om zijn deuren, een eigentijds pakket aan tools aanbieden om haar assortiment te ontsluiten. Hoe start je zo’n proces? Frank van Putten vertelt er meer over bij Digital Marketing TV.

E-commerce
Premium

Nieuwe AI-tools Shopware nemen marketing over

Nieuwe AI-tools van e-commerceleverancier Shopware zagen aan de poten van de marketingpartners van webwinkels. Software gaat een deel van het werk van menselijke specialisten overnemen.

Artificial Intelligence
Premium

Mollie lanceert betaalterminal

Betaalverwerker Mollie lanceert zijn nieuwe betaaloplossing: Mollie Terminal. Deze POS-oplossing stelt bedrijven die zowel online als offline actief zijn in staat al hun betalingen via Mollie af te wikkelen.

E-commerce

Replatforming als antwoord op haperende B2B-webshops

Voor B2B-shops met verouderde techniek is omschakelen lastig: het brengt kosten en risico’s. Replatformen is de migratie naar een toekomstbestendig systeem.

E-commerce platforms
Premium

Betaalvolume Klarna: +13%

In het eerste kwartaal van dit jaar verwerkte Klarna voor 18,3 miljard euro aan betalingen, een plus van dertien procent in een jaar tijd.

E-commerce
Premium

Nieuwe regelgeving moet consument beschermen tegen goedkope onveilige producten

Consumenten krijgen betere bescherming tegen producten die brandgevaarlijk zijn, schadelijk zijn voor de gezondheid of gevaar opleveren voor kinderen. Hiermee wil de regering vooral optreden tegen buitenlandse dropshippers die inferieure artikelen leveren.

E-commerce
Premium

Reclamecodecommissie: Coolblue maakt bezorgclaim niet waar

De bezorgclaim ‘Voor 23.59 uur besteld, morgen gratis bezorgd’, waarmee Coolblue op haar website adverteert, is te absoluut. Dat heeft de Reclame Code Commissie geoordeeld.

E-commerce

Interview: Anne de Jongh over foutloze productgegevens in de woonbranche

‘Content is king’… als je productgegevens ook echt kloppen. In de woonbranche, met de vele merken, producten, varianten en kleuren is dat niet eenvoudig.

Data
Premium

Emerce Fashion TV: ‘Merken kunnen niet meer binnen de landsgrenzen blijven’

Fashionmerken zijn verschoven van B2B naar het direct leveren aan eindklanten (D2C) en dat heeft grote impact op de bedrijfsvoering. Het begrip customer experience is daarbij erg belangrijk geworden. “Merken die buiten Nederland willen verkopen, onderschatten dat vaak,” zegt Jeroen Leenders van Salesupply in de videocollectie Emerce Fashion.

Fulfillment

Emerce Fashion TV: ‘Slow fashion is niet het antwoord’

Slow fashion? Dat mode-industrie een van de grootste vervuilers ter wereld is is algemeen bekend. Er wordt daarom vaak gepleit voor slow fashion, gericht op kleding voor de lange termijn. De nadruk ligt daarbij veel meer op duurzaamheid en langdurig gebruik. “Maar slow fasion kan ook leiden tot prachtige duurzame kleding die onverkoopbaar in magazijnen blijft liggen,” waarschuwt Marjolein Mesman van CUBE retail bij Emerce Fashion TV.

Fashion
Premium

Emerce Fashion TV: ‘Wij denken niet voldoende in verandering’

Chinezen plannen niet, zij zijn meesters in ‘managen in onzekerheid’ en zetten in op constante verandering, slimme data-gedreven modellen en social en omnichannel commerce. Dat vertelt Aldo Spaanjaars van Dragon Strategies in de videocollectie Emerce Fashion.

E-commerce
Premium

Emerce Fashion TV: Retailers moeten na de pandemie een tandje bijzetten

Consumenten keren na de pandemie mondjesmaat terug naar fysieke winkels. Na de ervaring van het gemak van online, blijkt deze consument ineens veeleisender. Retailers moeten dus een tandje bijzetten. PayPal, ASICS en Van den Assem Schoenen gaan bij Emerce Fashion aan de hand van een viertal stellingen in gesprek over hoe dit veranderde consumentengedrag de rol van de fysieke winkel verandert.

Fashion
Premium

Emerce Fashion TV: Daily Paper wil eigenlijk alleen nog maar op TikTok

Fashionmerk Daily Paper zet tegenwoordig 60 procent van het marketingbudget vol in op TikTok. Dat levert een rendement op dat drie tot vier keer hoger is dan bij andere kanalen. Volgens CEO Rodney Lam ‘een heel andere manier van marketing bedrijven’. Hij vertelt er over op Emerce Fashion, een serie video’s over digitale ontwikkelingen in de mode industrie.

Fashion