More stories

Premium

Otto: per 2024 biologisch afbreekbare verpakkingen

Online warenhuis Otto gaat volgend jaar orders verzenden in biologisch afbreekbare verpakkingen.

E-commerce
Premium

Nederlander gaat niet bezuinigen op online aankopen, maar is kritischer

Zeven op de tien Nederlandse consumenten zijn van plan dit jaar minstens evenveel online te winkelen als in 2022. Dit blijkt uit het Consumer Insights Report van Wunder, waarvoor het marketingperformancebedrijf 1500 Nederlandse, Amerikaanse en Britse consumenten ondervroeg.

E-commerce
Premium

Lekker Onderweg App voegt alle spaarkaarten van NS formules bij elkaar

NS komt met een nieuwe app om het sparen van gratis producten bij de winkels van Kiosk, Julia’s, Luca’s by Julia’s en StationsHuiskamer makkelijker, duurzamer en sneller te maken. De formules hebben nu nog elk hun eigen papieren spaarkaart.

E-commerce
Premium

FedEx: tijdelijk 50 procent tariefkorting

De Amerikaanse pakketvervoerder FedEx geeft in april en mei vijftig procent korting op internationale vervoerstarieven.

Logistics
Premium

Mogelijk acties in distributiecentra Albert Heijn

De kans dat er acties plaats gaan vinden in de distributiecentra van Albert Heijn wordt volgens CNV Vakmensen-bestuurder Soraya Faez met de dag groter. De onderhandelingen over een nieuwe cao verlopen uiterst moeizaam.

Food
Premium

Gall & Gall levert online bestellingen per fietskoerier

Gall & Gall is gestart met het leveren van online bestellingen per fietskoerier vanuit de winkel in de buurt. In navolging van een proef waarbij bestellingen binnen 60 minuten bij de klant thuis worden bezorgd kiest Gall & Gall er nu voor om niet zozeer in te zetten op snellere, maar vooral duurzamere bezorging.

Logistics
Premium

Bringly lanceert nieuw duurzaam verzendplatform met 1,5 miljoen euro investering

Technologiebedrijf Bringly heeft een nieuwe investeringsronde afgerond met als nieuwe investeerders Eyos Capital, het Poolse SpeedUp Energy Innovation en bestaande investeerders Shamrock Ventures, Ponooc en diverse ervaren angels.

Logistics
Premium

Vandebron claimt eerste groene dynamisch energiecontract

Vandebron lanceert naar eigen zeggen het eerste groene dynamisch energiecontract, met actuele prijzen die per uur variëren. Deze nieuwe contractvorm geeft gebruikers inzicht in hoeveel groene stroom er op specifieke momenten opgewekt wordt. Klanten kunnen bijvoorbeeld extra voordelig wassen of stofzuigen als de wind waait of de zon schijnt.

E-commerce

Succesvolle B2B- en D2C-marketing: aandachtspunten voor de basis en de versnelling

Digitale marketing draait om de klant, business en technologie. Er zijn twee fases van digitale volwassenheid van B2B-bedrijven: de basis en de versnelling.

B2B Digital

Kvk: Winkelstraat in tien jaar enorm veranderd

De winkelstraat is in tien jaar enorm veranderd. Speelgoedwinkels, platen- of cd-winkels en ook kleding- en schoenenwinkels namen af. In de plaats daarvan zien we steeds meer foodwinkels gespecialiseerd in bijvoorbeeld kaas of koffie in het straatbeeld verschijnen. Ook het aantal winkels in tweedehands kleding kent een ongekende groei, zo constateert de Kamer van Koophandel.

Retail
Premium

Whoppah opent tweede magazijn, in Venlo

De marktplaats voor tweedehands design en kunst Whoppah opent een nieuwe opslagplaats voor handel en richt zich daarmee nadrukkelijk op de groei in Duitsland.

Fulfillment

Groeien met de inzet van first-party data

Groeien terwijl de advertentiekosten beperkt blijven is lastig. Dat doen met first-party data is een extra uitdaging. E-mail wordt dus steeds belangrijker.

Customer Engagement
Premium

Vertraagde start voor liveshoppingplatform Kijkshop

Liveshoppingplatform Kijkshop gaat vermoedelijk pas rond mei live. De komende weken vindt al wel een soft launch plaats. Technische problemen lagen ten grondslag aan de late lancering die was voorzien voor februari 2023, vertelde mede-eigenaar eigenaar Bart Quispel op de Webwinkel Vakdagen.

E-commerce
Premium

H&M: Dertig procent omzet uit online handel

Modeketen heeft zijn omzet afgelopen kwartaal met twaalf procent zien stijgen tot vijf miljard euro. Daarvan wordt dertig procent gerealiseerd via het web en de app.

Fashion
Premium

Mollie introduceert hardware betaalterminals

Mollie brengt binnenkort eigen hardware uit die als kassa in fysieke winkels fungeert. De terminals werken met dezelfde backend als de webwinkels die de Amsterdammers bedienen.

Payment