Otto: per 2024 biologisch afbreekbare verpakkingen
Online warenhuis Otto gaat volgend jaar orders verzenden in biologisch afbreekbare verpakkingen.
Online warenhuis Otto gaat volgend jaar orders verzenden in biologisch afbreekbare verpakkingen.
Zeven op de tien Nederlandse consumenten zijn van plan dit jaar minstens evenveel online te winkelen als in 2022. Dit blijkt uit het Consumer Insights Report van Wunder, waarvoor het marketingperformancebedrijf 1500 Nederlandse, Amerikaanse en Britse consumenten ondervroeg.
NS komt met een nieuwe app om het sparen van gratis producten bij de winkels van Kiosk, Julia’s, Luca’s by Julia’s en StationsHuiskamer makkelijker, duurzamer en sneller te maken. De formules hebben nu nog elk hun eigen papieren spaarkaart.
De Amerikaanse pakketvervoerder FedEx geeft in april en mei vijftig procent korting op internationale vervoerstarieven.
De kans dat er acties plaats gaan vinden in de distributiecentra van Albert Heijn wordt volgens CNV Vakmensen-bestuurder Soraya Faez met de dag groter. De onderhandelingen over een nieuwe cao verlopen uiterst moeizaam.
Gall & Gall is gestart met het leveren van online bestellingen per fietskoerier vanuit de winkel in de buurt. In navolging van een proef waarbij bestellingen binnen 60 minuten bij de klant thuis worden bezorgd kiest Gall & Gall er nu voor om niet zozeer in te zetten op snellere, maar vooral duurzamere bezorging.
Technologiebedrijf Bringly heeft een nieuwe investeringsronde afgerond met als nieuwe investeerders Eyos Capital, het Poolse SpeedUp Energy Innovation en bestaande investeerders Shamrock Ventures, Ponooc en diverse ervaren angels.
Vandebron lanceert naar eigen zeggen het eerste groene dynamisch energiecontract, met actuele prijzen die per uur variëren. Deze nieuwe contractvorm geeft gebruikers inzicht in hoeveel groene stroom er op specifieke momenten opgewekt wordt. Klanten kunnen bijvoorbeeld extra voordelig wassen of stofzuigen als de wind waait of de zon schijnt.
Digitale marketing draait om de klant, business en technologie. Er zijn twee fases van digitale volwassenheid van B2B-bedrijven: de basis en de versnelling.
De winkelstraat is in tien jaar enorm veranderd. Speelgoedwinkels, platen- of cd-winkels en ook kleding- en schoenenwinkels namen af. In de plaats daarvan zien we steeds meer foodwinkels gespecialiseerd in bijvoorbeeld kaas of koffie in het straatbeeld verschijnen. Ook het aantal winkels in tweedehands kleding kent een ongekende groei, zo constateert de Kamer van Koophandel.
De marktplaats voor tweedehands design en kunst Whoppah opent een nieuwe opslagplaats voor handel en richt zich daarmee nadrukkelijk op de groei in Duitsland.
Groeien terwijl de advertentiekosten beperkt blijven is lastig. Dat doen met first-party data is een extra uitdaging. E-mail wordt dus steeds belangrijker.
Liveshoppingplatform Kijkshop gaat vermoedelijk pas rond mei live. De komende weken vindt al wel een soft launch plaats. Technische problemen lagen ten grondslag aan de late lancering die was voorzien voor februari 2023, vertelde mede-eigenaar eigenaar Bart Quispel op de Webwinkel Vakdagen.
Modeketen heeft zijn omzet afgelopen kwartaal met twaalf procent zien stijgen tot vijf miljard euro. Daarvan wordt dertig procent gerealiseerd via het web en de app.
Mollie brengt binnenkort eigen hardware uit die als kassa in fysieke winkels fungeert. De terminals werken met dezelfde backend als de webwinkels die de Amsterdammers bedienen.