Betaalvolume Klarna: +13%
In het eerste kwartaal van dit jaar verwerkte Klarna voor 18,3 miljard euro aan betalingen, een plus van dertien procent in een jaar tijd.
In het eerste kwartaal van dit jaar verwerkte Klarna voor 18,3 miljard euro aan betalingen, een plus van dertien procent in een jaar tijd.
Consumenten krijgen betere bescherming tegen producten die brandgevaarlijk zijn, schadelijk zijn voor de gezondheid of gevaar opleveren voor kinderen. Hiermee wil de regering vooral optreden tegen buitenlandse dropshippers die inferieure artikelen leveren.
De bezorgclaim ‘Voor 23.59 uur besteld, morgen gratis bezorgd’, waarmee Coolblue op haar website adverteert, is te absoluut. Dat heeft de Reclame Code Commissie geoordeeld.
‘Content is king’… als je productgegevens ook echt kloppen. In de woonbranche, met de vele merken, producten, varianten en kleuren is dat niet eenvoudig.
Fashionmerken zijn verschoven van B2B naar het direct leveren aan eindklanten (D2C) en dat heeft grote impact op de bedrijfsvoering. Het begrip customer experience is daarbij erg belangrijk geworden. “Merken die buiten Nederland willen verkopen, onderschatten dat vaak,” zegt Jeroen Leenders van Salesupply in de videocollectie Emerce Fashion.
Slow fashion? Dat mode-industrie een van de grootste vervuilers ter wereld is is algemeen bekend. Er wordt daarom vaak gepleit voor slow fashion, gericht op kleding voor de lange termijn. De nadruk ligt daarbij veel meer op duurzaamheid en langdurig gebruik. “Maar slow fasion kan ook leiden tot prachtige duurzame kleding die onverkoopbaar in magazijnen blijft liggen,” waarschuwt Marjolein Mesman van CUBE retail bij Emerce Fashion TV.
Chinezen plannen niet, zij zijn meesters in ‘managen in onzekerheid’ en zetten in op constante verandering, slimme data-gedreven modellen en social en omnichannel commerce. Dat vertelt Aldo Spaanjaars van Dragon Strategies in de videocollectie Emerce Fashion.
Consumenten keren na de pandemie mondjesmaat terug naar fysieke winkels. Na de ervaring van het gemak van online, blijkt deze consument ineens veeleisender. Retailers moeten dus een tandje bijzetten. PayPal, ASICS en Van den Assem Schoenen gaan bij Emerce Fashion aan de hand van een viertal stellingen in gesprek over hoe dit veranderde consumentengedrag de rol van de fysieke winkel verandert.
Fashionmerk Daily Paper zet tegenwoordig 60 procent van het marketingbudget vol in op TikTok. Dat levert een rendement op dat drie tot vier keer hoger is dan bij andere kanalen. Volgens CEO Rodney Lam ‘een heel andere manier van marketing bedrijven’. Hij vertelt er over op Emerce Fashion, een serie video’s over digitale ontwikkelingen in de mode industrie.
Getir en Jumbo gaan uit elkaar. Vanaf januari 2022 werkte de supermarkt met Gorillas, inmiddels overgenomen door de Turkse flitsbezorger. Maar Jumbo wil zich nadrukkelijker focussen op de verdere groei via haar eigen winkels en online kanaal.
Katchin, een marktplaats voor design sieraden en horloges, begint zijn internationale uitrol buiten thuismarkt Engeland naar Duitsland en Frankrijk.
Onlinesupermarkt Picnic opent dit jaar in Duitsland liefst 25 extra distributiehubs om in totaal vier tot zes miljoen Duitse huishoudens te kunnen bedienen. Eind vorig jaar telde de bezorgsupermarkt in Duitsland 34 distributiecentra, eind dit jaar moeten dat er zelfs 59 zijn.
Vanaf vandaag is de thuisbezorging van boodschappen en de bevoorrading van Albert Heijn-winkels in het centrum van Rotterdam 100% elektrisch. De steden Utrecht en Amsterdam volgen in de tweede helft van dit jaar.
Het Nederlandse MKB is internationaal georiënteerd. Een groot deel exporteert naar het buitenland. Wie dat niet doet noemt verschillende belemmeringen.
In het eerste kwartaal van 2023 nam de online omzet van detailhandelaren af met ruim 1 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Winkels die zowel online als in fysieke winkels verkopen, boekten 10 procent minder online omzet. Bij winkels die alleen online verkopen was de omzet bijna 6 procent hoger.