More stories

Premium

[Emerce TV] ‘Bloemensector nog te verspillend’

De bloemenindustrie is niet de makkelijkste industrie om duurzamer te maken. Bloemen kweken, verpakken en vervoeren brengen allemaal uitdagingen op het gebied van duurzaamheid met zich mee. Gaan we voor bloemen uit Nederland, waar kwekers veel energie moeten gebruiken, of halen we ze helemaal uit Kenia, waar ze zonder kunstmatige warmte kunnen worden gekweekt? Blomoon is zeer gedreven om de sector duurzamer te maken, vertelt Sibbe Krol, Head Of Sustainability, van de Bloom & Wild Group (Bloomon) in de videocollectie Emerce Sustainable Commerce.

Sustainability
Premium

[Emerce TV] ‘Hoog tijd voor een gezamenlijk bezorgnetwerk’

Busjes van pakketbezorgers die achter elkaar dezelfde wijk inrijden. Hidde Stokvis, CTO en medeoprichter van pakketbezorger Trunkrs, vindt dat het anders moet. “Laten we met zijn allen een gezamenlijk duurzaam bezorgnetwerk opzetten,” vertelt hij in de videocollectie Sustainable Commerce.

Logistics
Premium

[Emerce TV] ‘Laat zien wie je bent’

A Beautiful Story verkoopt handgemaakte en fairtrade sieraden. Als sociale onderneming heeft het bedrijf één duidelijk doel: een enorme positieve impact maken op het leven van mensen. Alle sieraden worden aan de andere kant van de wereld gemaakt door vakmensen, vertelt CEO Cathelijne Lania in de videocollectie Sustainable Commerce die vanaf 08.00 uur live gaat.

Sustainability

Marktinzichten in het Google Merchant Center

Het Google Merchant Center kan meer: zoals inzicht geven in je concurrentiepositie wat productprijzen betreft en je een overzicht van best-sellers geven.

Web performance
Premium

[Emerce TV] Nieuwe strategie Marktplaats.nl: focus op duurzaamheid

Marktplaats.nl gaat zich meer profileren als een handelssite die duurzaamheid propageert, door hergebruik van tweedehands en gerepareerde artikelen. Die aangescherpte focus kan de business tot vijf keer laten groeien.

Marketplaces
Premium

Pc markt weer in het slop

De markt voor pc’s is volgens International Data Corporation in het slop geraakt. De markt daalde in het eerste kwartaal minstens 24,2 procent. Vooral Apple werd hard geraakt. Begin dit jaar zijn er 40,5 procent minder Macs over de toonbank gegaan dan dezelfde periode in 2022.

E-commerce
Premium

[Emerce TV] ‘Duurzaamheid, een KPI waar iedereen aan moet werken’

Duurzaam ondernemen, met milieu en mensen in het achterhoofd, moet in het DNA van organisaties beklonken zijn. “Een KPI waar iedereen aan moet werken”, zegt Anke Fransen van Hunkemöller.

E-commerce
Premium

De businesscase van ‘tweedekansjes’

Of ze nu tweedekansje, retour deal of anders heten: een groeiende hoeveelheid retourgoederen vindt zijn weg weer naar de markt. Niet als partij, maar als individuele producten. Via een arbeidsintensief proces dat vragen oproept over de rendabiliteit. “Het gaat niet alleen om financiën, ook om duurzaamheid.” Toch lijken financiële opbrengsten leidend. Een blik op de kansen, knelpunten én verdiensten.

E-commerce

Meer herhaalaankopen? Begin bij een goed werkend warehouse

Om herhaalaankopen van klanten te stimuleren word alles uit de kast getrokken. De meest effectieve oplossing is de foutmarge in je warehouse te verlagen.

Fulfillment
Premium

Veel webwinkels failliet

Het aantal faillissementen is in het eerste kwartaal van 2023 met ruim de helft gestegen. Vooral cafés, restaurants en (web-)winkels legden het loodje, zo blijkt uit een overzicht van Faillissementsdossier.nl.

E-commerce

Dossier retouren in e-commerce: betaald, doosloos en tweedekans

Zonder ruime retour-policies zou e-commerce niet zijn wat het nu is. Mede daardoor zijn Retouren een van de grootste hoofdpijndossiers van de branche en oplossingen zijn hard nodig. Daarom duiken we in dit dossier in de belangrijkste trends en oplossingen.

E-commerce
Premium

Retouren zonder doos: ook geschikt voor Nederland?

Amazon, FedEx en UPS richten zich in de Verenigde Staten sinds kort allen op doosloze retouren, de productverpakking volstaat in steeds meer gevallen. Behalve gemak voor consumenten zou de ‘no box, no label policy’ ook kostenbesparingen voor webshops en milieuwinst opleveren. Hoe werkt dit? En wat gebeurt er in Nederland?

E-commerce
Premium

De impact van betaalde retouren in e-commerce

De optie voor gratis retouren bij webwinkels wordt als klantvriendelijk en merkbouwend gezien, maar is in feite een enorme kostenpost en dataloos proces. Een groeiend aantal e-commercespelers voert dan ook betaalde retouren in. Welke impact op de operatie heeft dit? En wat levert het op?

E-commerce
Premium

Expedia lanceert nieuwe reisplanningstool rond ChatGPT

Ook de reiswereld heeft kunstmatige intelligentie ontdekt. Expedia heeft woensdag een nieuwe reisplanningservaring rond OpenAI’s ChatGPT aangekondigd. Hij is als eerste beschikbaar de iOS-app van Expedia en maakt deel uit van een groeiende golf van AI-aangedreven reis- en reisplanningstechnologieën.

Travel
Premium

Duits e-commerce krimpt 12% in eerste kwartaal

De online verkoop van producten en diensten in Duitsland, een van Europa’s grootste markten, is in het eerste kwartaal met twaalf procent gekrompen.

E-commerce