More stories

(Emerce TV) Wat is de prijs van veilig online bankieren?

De bankklant wil veilig online bankieren, maar ook een soepele ervaring in de app. Hoe maximeren financials de veiligheid en tegelijk de klantvriendelijkheid? Welke data verzamel je als bank of betaalgigant van klanten en wat mag je ermee doen? Jorissa Neutelings, Chief Digital Officer (CDO) van ABN AMRO Bank, en Maarten Zwaan van PayPal Benelux & Ierland, praten in Emerce TV over het bewaken van onze bankgegevens.

E-commerce
Premium

Winst moederbedrijf Temu naar 3,6 miljard (+61%)

Het Chinese Pinduoduo, moederbedrijf van Temu, heeft de nettowinst afgelopen jaar zien stijgen tot 3,6 miljard.

E-commerce

(Emerce TV): ‘De bank is de app’

Traditionele banken zien hun jonge klanten overstappen naar hippe fintechs met een soepele gebruikerservaring. Wat is hun antwoord hierop? Dat hoor je van Sanne Reijnen, gedragspsycholoog en oprichter van Behaviour & Beyond, en Chris Kersbergen, Global Head of Brand bij Rabobank, in Emerce TV.

Financials

Uber lanceert Uber One Membership

Uber start met Uber One, een lidmaatschapsprogramma dat voordelen biedt voor zowel taxiritten als de bezorging van maaltijden en boodschappen.

E-commerce

iDEAL met stip favoriete betaalmethode van Nederlandse consument

iDEAL blijft ook in 2024 weer bij uitstek de favoriete betaalmethode van de Nederlandse consument. Dit blijkt uit het jaarlijkse E-commerce rapport van financieel dienstverlener Mollie, waarvoor 2.000 Nederlandse consumenten ondervraagd zijn.

Payment

Lucardi’s digitale transformatie naar een schaalbaar e-commerce platform

Lucardi had een stabiel platform nodig dat schaalbaar was en eenvoudig ingezet kon worden voor continuous testing en realtime verbeteringen.

Digital Transformation
Premium

Perplexity.ai met zoekmachine webwinkels

De slimme zoekmachine Perplexity.ai vraagt webwinkels hun data- en productfeeks ben hen in te laden. In ruil krijgen ze gratis API-toegang om zelf AI’s te bouwen.

E-commerce
Premium

Blockchain ticketing startup haalt ruim 1 miljoen euro op

Celebratix, een Amsterdamse blockchain ticketing startup, heeft 1,1 miljoen euro aan investeringen ontvangen van verschillende Nederlandse business angels, onder wie Taco Ketelaar, Giedo van der Garde en Denise Boekhoorn. De financiering wordt gebruikt om internationaal uit te breiden.

Blockchain

Zeeland.com krijgt boekingsplatform accommodaties

Provincie Zeeland, eigenaar van Zeeland.com, voegt boekbare accommodaties toe aan dat inspiratieplatform.

E-commerce

Adyen en Zalando versterken samenwerking

Adyen verlengt de langdurige samenwerking met Zalando, Europa’s grootste online multi-brand retailer. Daarnaast wordt Adyen de exclusieve betaalpartner voor geselecteerde lokale betaalmethoden, zoals Cartes Bancaires in Frankrijk en Bancontact in België.

Payment
Premium

bpost maakt het mogelijk om dag of adres te wijzigen voor zending die al onderweg is

Via de My bpost app kunnen (Belgische) klanten voortaan aan hun postbode laten weten dat ze hun pakje of aangetekende brief op een andere dag willen ontvangen, of zelfs op een ander adres. Zelfs als de zending al onderweg is. Hiermee geeft bpost nog meer de sleutel van de levering in handen van de klant.

Logistics

Webwinkels vermelden vaker contactgegevens

Webwinkels vermelden vaker de vereiste contactgegevens op hun site. Maar echt contact krijgen, is niet altijd eenvoudig. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.

E-commerce

DPG Media lanceert volledig nieuwe vtwonen shop

DPG Media heeft een volledig vernieuwde shop voor vtwonen gelanceerd. De vtwonen shop is in eigen beheer ontwikkeld en werkt als marktplaats, ofwel met externe toeleveranciers die verantwoordelijk zijn voor de logistiek. Met ruim 30.000 producten bij de start, vele tienduizenden die nog gaan volgen en een strakke assortimentsselectie, is de vernieuwde vtwonen shop volgens de uitgever dé vertrouwde plek waar de woonconsument producten vindt die bij zijn of haar persoonlijke woonstijl passen.

E-commerce
Premium

Politie start nepwebshop om bewustzijn over online fraude te vergroten

Het Landelijk Meldpunt Internet Oplichting (LMIO) van de politie heeft een nepwebshop gelanceerd onder de naam Pakjedealsnu.nl. Deze site moet mensen bewustmaken van de risico’s van aankoopfraude en nepwebshops.

E-commerce

Amazon Fresh vertrekt uit Duitsland

Amazon zet een punt achter zijn bezorgdienst voor verse voeding Amazon Fresh in Duitsland. Voedselleverancier Knuspr, de Duitse dochteronderneming van de Tsjechische Rohlik Group, neemt de klanten over.

E-commerce