More stories

November-omzet webwinkels stijgt 4,2 procent

Webwinkels hebben in november 4,2 procent meer omgezet dan in het jaar ervoor. De maand waarin de grootschalige inkoop voor de feestdagen begon is traditioneel een eindejaarsklapper.

E-commerce
Premium

Kruidvat wil flink doorgroeien met zijn marketplace

Kruidvat staat binnenkort meer externe verkopers toe in alle afdelingen van zijn webwinkel. Het online assortiment groeit daardoor met duizenden items. Dat verandert de wijze waarop de winkel online marketing bedrijft.

E-commerce

bpost plaatste in 2024 recordaantal Pakjesautomaten en plant verdubbeling in 2025

Nooit eerder plaatste bpost in één jaar zoveel Pakjesautomaten bij als in 2024. Het aantal bpost-automaten in België steeg naar meer dan 1.260, een groei van ruim 40 procent. Bovendien zal bpost in 2025 nog eens meer dan 1.200 automaten bijplaatsen, goed voor een verdubbeling van het huidige netwerk.

Logistics

Het Jaar van TikTok: fundamenten gelegd voor Europees e-commerce

TikTok wordt in Nederland in 2025 een e-commercespeler om serieus rekening mee te houden. Afgelopen jaar legde de video-app de fundamenten voor een platform waar verkopers veel naar kunnen uitbesteden.

E-commerce

Startup Creatorz: duurzame productontwikkeling voor verzamelaars

FundsUp sprak met Sander Verhorik en Frans van Dijk van Creatorz. Een innovatief merk dat hard op weg is om de markt voor verzamelaars te transformeren.

Start-ups

Recordbedrag van 7,4 miljard euro betaald via Tikkie in 2024

De populariteit van Tikkie blijft toenemen; met 157 miljoen Tikkies is in 2024 in totaal 7,4 miljard euro verrekend, een recordaantal betaalverzoeken en recordbedrag in euro’s. Met een stijging van 8 procent is het record van vorig jaar van 6,6 miljard euro wederom verbroken. Het totale bedrag dat sinds de start van Tikkie in 2016 met de betaalapp van ABN AMRO is betaald, komt hiermee op ruim 32,6 miljard euro.

Payment

Doorstart voor Blokker, koper nog niet bekend

De curatoren van Blokker hebben overeenstemming bereikt over de verkoop van activa van het op 13 november 2024 failliet verklaarde Blokker. Het gaat om de merknaam en de webwinkel.

E-commerce

Enquête: Kerstfeest populairder dan Sinterklaas en inflatie voelbaar

Hoe kijkt de Nederlander aan tegen Sinterklaas en Kerst als het gaat om cadeaus? Lees hier de uitkomsten van onze enquête.

Retail

Luxe merken overwegen cryptobetalingen

De stijgende waarde van Bitcoin heeft de aandacht getrokken van high-end modemerken en retailers, zo meldt Reuters. Luxe merken als LVMH, horlogelabels Hublot en Tag Heuer en modemerken Gucci en Balenciaga hebben geëxperimenteerd met cryptobetalingen.

Crypto

Sendcloud neemt Lox over om bezorgproblemen op te lossen

Sendcloud neemt Lox over, een Nederlands bedrijf gespecialiseerd in het managen van bezorgproblemen, zoals verloren of beschadigde pakketten.

Logistics

H&M Group aandeelhouder technologieplatform Voyado

Retail technologieplatform Voyado kondigt een strategische samenwerking aan met modegigant H&M Group. H&M heeft een minderheidsbelang in het bedrijf verworven.

Fashion

Eerste Nederlandse verkopers op Temu

Temu laat de eerste Nederlandse ondernemers toe. Nederlandse verkopers kunnen zich via het seller central van Temu aanmelden en daarna direct beginnen met verkopen. Dat meldt een woordvoerder aan Twinkle.

E-commerce

Topgeschenken opent derde distributiecentrum in Helmond

Topgeschenken Nederland, bekend van onder andere Topbloemen.nl en Topgeschenken.nl, heeft zijn distributiecentrum in Helmond geopend. Deze nieuwe stap maakt het mogelijk om vanaf januari 2025 een aanzienlijk deel van de totale bloemenorders in eigen beheer te verzorgen.

Logistics
Premium

‘SHEIN-slippers 325 keer giftiger dan wettelijk toegestaan’

Sommige kleren van de populaire Chinese webshop SHEIN overschrijden de gezondheidsnorm voor de wettelijk toegestane hoeveelheid toxische stoffen met honderden […]

E-commerce

E-commerce trends in 2025: innovatie en toekomstvisie

In 2024 herstelde de wereldeconomie met dalende inflatie en renteverlagingen, wat leidde tot hernieuwd consumentenvertrouwen en een groei van de […]

E-commerce