November-omzet webwinkels stijgt 4,2 procent
Webwinkels hebben in november 4,2 procent meer omgezet dan in het jaar ervoor. De maand waarin de grootschalige inkoop voor de feestdagen begon is traditioneel een eindejaarsklapper.
Webwinkels hebben in november 4,2 procent meer omgezet dan in het jaar ervoor. De maand waarin de grootschalige inkoop voor de feestdagen begon is traditioneel een eindejaarsklapper.
Kruidvat staat binnenkort meer externe verkopers toe in alle afdelingen van zijn webwinkel. Het online assortiment groeit daardoor met duizenden items. Dat verandert de wijze waarop de winkel online marketing bedrijft.
Nooit eerder plaatste bpost in één jaar zoveel Pakjesautomaten bij als in 2024. Het aantal bpost-automaten in België steeg naar meer dan 1.260, een groei van ruim 40 procent. Bovendien zal bpost in 2025 nog eens meer dan 1.200 automaten bijplaatsen, goed voor een verdubbeling van het huidige netwerk.
TikTok wordt in Nederland in 2025 een e-commercespeler om serieus rekening mee te houden. Afgelopen jaar legde de video-app de fundamenten voor een platform waar verkopers veel naar kunnen uitbesteden.
FundsUp sprak met Sander Verhorik en Frans van Dijk van Creatorz. Een innovatief merk dat hard op weg is om de markt voor verzamelaars te transformeren.
De populariteit van Tikkie blijft toenemen; met 157 miljoen Tikkies is in 2024 in totaal 7,4 miljard euro verrekend, een recordaantal betaalverzoeken en recordbedrag in euro’s. Met een stijging van 8 procent is het record van vorig jaar van 6,6 miljard euro wederom verbroken. Het totale bedrag dat sinds de start van Tikkie in 2016 met de betaalapp van ABN AMRO is betaald, komt hiermee op ruim 32,6 miljard euro.
De curatoren van Blokker hebben overeenstemming bereikt over de verkoop van activa van het op 13 november 2024 failliet verklaarde Blokker. Het gaat om de merknaam en de webwinkel.
Hoe kijkt de Nederlander aan tegen Sinterklaas en Kerst als het gaat om cadeaus? Lees hier de uitkomsten van onze enquête.
De stijgende waarde van Bitcoin heeft de aandacht getrokken van high-end modemerken en retailers, zo meldt Reuters. Luxe merken als LVMH, horlogelabels Hublot en Tag Heuer en modemerken Gucci en Balenciaga hebben geëxperimenteerd met cryptobetalingen.
Sendcloud neemt Lox over, een Nederlands bedrijf gespecialiseerd in het managen van bezorgproblemen, zoals verloren of beschadigde pakketten.
Retail technologieplatform Voyado kondigt een strategische samenwerking aan met modegigant H&M Group. H&M heeft een minderheidsbelang in het bedrijf verworven.
Temu laat de eerste Nederlandse ondernemers toe. Nederlandse verkopers kunnen zich via het seller central van Temu aanmelden en daarna direct beginnen met verkopen. Dat meldt een woordvoerder aan Twinkle.
Topgeschenken Nederland, bekend van onder andere Topbloemen.nl en Topgeschenken.nl, heeft zijn distributiecentrum in Helmond geopend. Deze nieuwe stap maakt het mogelijk om vanaf januari 2025 een aanzienlijk deel van de totale bloemenorders in eigen beheer te verzorgen.
Sommige kleren van de populaire Chinese webshop SHEIN overschrijden de gezondheidsnorm voor de wettelijk toegestane hoeveelheid toxische stoffen met honderden […]
In 2024 herstelde de wereldeconomie met dalende inflatie en renteverlagingen, wat leidde tot hernieuwd consumentenvertrouwen en een groei van de […]