More stories

Betaaldienst Payconiq in België vervangen door Wero

Payconiq wordt al op korte termijn in België vervangen door Wero. Dat heeft het European Payments Initiative, kortweg EPI, gemeld.

Payment

Black Week start en Sint trappelt, e-commercesector op scherp

Het wordt spannend komende week met de pakjes en cadeautjes. Black Friday en Sinterklaas vallen praktisch samen. In het béste geval komt tien à twintig procent van de pakketjes voor Sinterklaas met vertraging aan.

E-commerce

‘Composable commerce’: alleen zinvol als het waarde toevoegt aan je business

Composable commerce geeft je traject sneller een goede start. Voor elke organisatie die dit overweegt zou het altijd business first moeten zijn. 

Composable Commerce

NVWA: Meer dan helft claims manukahoning misleidend

Meer dan de helft van de onderzochte websites die manukahoning aanbieden, gebruikt misleidende claims. Dat blijkt uit onderzoek van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA). De NVWA heeft deze websites officiële waarschuwingen gegeven en bestuurlijke boetes opgelegd.

E-commerce

Lidl start met zelfscankassa’s in Belgische winkels

Lidl start met zelfscankassa’s in al haar nieuwe winkels in België. In de komende jaren moeten in elk geval alle Belgische filialen met zo’n systeem uitgerust worden, meldt de detailsite Gondola.

Retail
Premium

Voorzichtige omzetgroei verwacht voor Black Friday in de Consumentenelectronica

De verwachting voor Black Friday 2024 laat een gematigde omzetgroei zien in de Consumentenelektronica-sector, ondanks een vroege aanloopperiode en enkele promoties in de voorafgaande weken. Uit de cijfers van GfK blijkt dat consumenten de Black Friday-deals al eerder beginnen op te zoeken, waarbij promoties en kortingen tot wel 4 à 5 weken voor de eigenlijke Black Friday-week beginnen.

E-commerce
Premium

35% consumenten koopt dit jaar meer op Black Friday

Het aandeel consumenten dat van plan is een aankoop te doen, stijgt van 39 procent in 2022 naar een verwachte 59 procent in 2024. Ruim tweederde van de ondervraagden geeft even veel of zelfs meer (35%) uit dan vorig jaar.

E-commerce

‘Miljoenen Engelsen kerstshoppen bij TikTok live streams’

TikTok verwacht dat miljoenen Engelsen de komende weken inchecken bij TikTok-accounts die live steamen om daar kerstaankopen te doen.

E-commerce

(Emerce TV) Wat is de prijs van veilig online bankieren?

De bankklant wil veilig online bankieren, maar ook een soepele ervaring in de app. Hoe maximeren financials de veiligheid en tegelijk de klantvriendelijkheid? Welke data verzamel je als bank of betaalgigant van klanten en wat mag je ermee doen? Jorissa Neutelings, Chief Digital Officer (CDO) van ABN AMRO Bank, en Maarten Zwaan van PayPal Benelux & Ierland, praten in Emerce TV over het bewaken van onze bankgegevens.

E-commerce
Premium

Winst moederbedrijf Temu naar 3,6 miljard (+61%)

Het Chinese Pinduoduo, moederbedrijf van Temu, heeft de nettowinst afgelopen jaar zien stijgen tot 3,6 miljard.

E-commerce

(Emerce TV): ‘De bank is de app’

Traditionele banken zien hun jonge klanten overstappen naar hippe fintechs met een soepele gebruikerservaring. Wat is hun antwoord hierop? Dat hoor je van Sanne Reijnen, gedragspsycholoog en oprichter van Behaviour & Beyond, en Chris Kersbergen, Global Head of Brand bij Rabobank, in Emerce TV.

Financials

Uber lanceert Uber One Membership

Uber start met Uber One, een lidmaatschapsprogramma dat voordelen biedt voor zowel taxiritten als de bezorging van maaltijden en boodschappen.

E-commerce

iDEAL met stip favoriete betaalmethode van Nederlandse consument

iDEAL blijft ook in 2024 weer bij uitstek de favoriete betaalmethode van de Nederlandse consument. Dit blijkt uit het jaarlijkse E-commerce rapport van financieel dienstverlener Mollie, waarvoor 2.000 Nederlandse consumenten ondervraagd zijn.

Payment

Lucardi’s digitale transformatie naar een schaalbaar e-commerce platform

Lucardi had een stabiel platform nodig dat schaalbaar was en eenvoudig ingezet kon worden voor continuous testing en realtime verbeteringen.

Digital Transformation
Premium

Perplexity.ai met zoekmachine webwinkels

De slimme zoekmachine Perplexity.ai vraagt webwinkels hun data- en productfeeks ben hen in te laden. In ruil krijgen ze gratis API-toegang om zelf AI’s te bouwen.

E-commerce