Adyen lanceert betaaloplossing die elke transactie optimaliseert met AI
Adyen lanceert nieuw product Uplift: de betaaloplossing die elke transactie optimaliseert met AI
Adyen lanceert nieuw product Uplift: de betaaloplossing die elke transactie optimaliseert met AI
Elke drie à vier weken verkoopt 2dekansje.com zijn magazijn in Nieuwveen helemaal leeg. Vorig jaar gingen er meer dan een kwart miljoen tweedehands items, retouren van webwinkels, over de toonbank.
Een derde van de Nederlandse shoppers begint zijn zoektocht naar een product op marketplaces. In de grote omringende landen is dat al 47 procent. Google is nergens meer het startpunt voor oriëntatie en aanschaf.
bpost start een proefproject waarbij goederen zonder verpakking of etiket verzonden kunnen worden door ze te plaatsen in een Pakjesautomaat. bpost is de eerste speler op de markt die zo’n verpakkings- en labelvrije verzending aanbiedt. De verzendmogelijkheid is in eerste instantie enkel beschikbaar via de My bpost app.
Social media krijgt een steeds steviger greep op e-commerce. Afgelopen december zagen retailers die social commerce inzetten tot twintig procent van hun omzet hier vandaan komen.
Na Blokker en zijn moederbedrijf Mirage Retail Group (MRG) dreigt nu ook faillissement voor het distributiecentrum van de failliete winkelketen. MRG Logistics heeft vandaag uitstel van betaling aangevraagd voor het magazijn in Geldermalsen, meldt De Telegraaf.
Daphne Odekerken (Universiteit Utrecht) ontwikkelt een keuzehulptool voor het beoordelen van onbetrouwbare webshops. Hierbij kijkt het AI-systeem naar eigenschappen van webshops die eerder als betrouwbaar of onbetrouwbaar zijn beoordeeld. Als een nieuwe webshop beter scoort dan een eerdere die als bonafide werd geclassificeerd, kunnen we die ook als betrouwbaar aanmerken.
Zalando gaat vanaf 7 januari zijn retourtermijnen inperken van 100 naar 30 dagen. Dat geldt voor Nederland, Duitsland en Italië. België blijft voorlopig buiten schot, meldt Gondola.
Webwinkels hebben in november 4,2 procent meer omgezet dan in het jaar ervoor. De maand waarin de grootschalige inkoop voor de feestdagen begon is traditioneel een eindejaarsklapper.
Kruidvat staat binnenkort meer externe verkopers toe in alle afdelingen van zijn webwinkel. Het online assortiment groeit daardoor met duizenden items. Dat verandert de wijze waarop de winkel online marketing bedrijft.
Nooit eerder plaatste bpost in één jaar zoveel Pakjesautomaten bij als in 2024. Het aantal bpost-automaten in België steeg naar meer dan 1.260, een groei van ruim 40 procent. Bovendien zal bpost in 2025 nog eens meer dan 1.200 automaten bijplaatsen, goed voor een verdubbeling van het huidige netwerk.
TikTok wordt in Nederland in 2025 een e-commercespeler om serieus rekening mee te houden. Afgelopen jaar legde de video-app de fundamenten voor een platform waar verkopers veel naar kunnen uitbesteden.
FundsUp sprak met Sander Verhorik en Frans van Dijk van Creatorz. Een innovatief merk dat hard op weg is om de markt voor verzamelaars te transformeren.
De populariteit van Tikkie blijft toenemen; met 157 miljoen Tikkies is in 2024 in totaal 7,4 miljard euro verrekend, een recordaantal betaalverzoeken en recordbedrag in euro’s. Met een stijging van 8 procent is het record van vorig jaar van 6,6 miljard euro wederom verbroken. Het totale bedrag dat sinds de start van Tikkie in 2016 met de betaalapp van ABN AMRO is betaald, komt hiermee op ruim 32,6 miljard euro.
De curatoren van Blokker hebben overeenstemming bereikt over de verkoop van activa van het op 13 november 2024 failliet verklaarde Blokker. Het gaat om de merknaam en de webwinkel.