More stories

Bijenkorf laat klanten snel contactloos betalen

Adyen en de Bijenkorf lanceren Tap to Pay om klanten sneller en eenvoudiger te laten afrekenen, zonder traditionele kassa’s of pinapparaten. In aanloop naar het feestseizoen opent de Bijenkorf in Amsterdam exclusieve pop-ups van luxe merken, waaronder Chanel, met bijzondere klantbelevingen als uitgangspunt.

Payment

Overstappen.nl breidt uit met overname Zeker.com en Uitvaartverzekeringwijzer.net

Vergelijkingswebsite Overstappen.nl heeft de merken Zeker.com en Uitvaartverzekeringwijzer.net overgenomen van Kompas Publishing. Deze overname past bij de strategie van Overstappen.nl om consumenten een eenvoudig en compleet platform te bieden waarmee ze makkelijk de beste deals kunnen vinden voor hun verzekeringen en energiecontracten.

E-commerce
Premium

Flinke toename van online bestelde boodschappen bij Albert Heijn

De online verkoop van Ahold Delhaize is in het derde kwartaal met 5,1 procent gestegen naar 2,2 miljard euro, voornamelijk als gevolg van de toename van online bestelde boodschappen.

Food
Premium

‘AI ontwricht Google’

Google is niet meer de betrouwbare aanjager van verkeer naar websites die het twee decennia was. Er zit weinig groei meer in zoekmachineverkeer. AI ontwricht de zoekmachine.

E-commerce

GLS breidt netwerk van Parcel Points sterk uit dankzij samenwerking met PostNL

GLS Netherlands breidt haar netwerk van Parcel Points aanzienlijk uit door samenwerking met PostNL. PostNL heeft zijn pakketautomaten opengesteld voor andere vervoerders en sinds maart kunnen consumenten voor pakketten van GLS Netherlands en van PostNL bij dezelfde pakketautomaat terecht.

Logistics

50 miljoen nieuwe klanten voor Zalando

Modebedrijf Zalando heeft in het derde kwartaal een sterke groei gerealiseerd in zowel Business-to-Consumer (B2C) als Business-to-Business (B2B), mede dankzij een sterke start van het herfst- en winterseizoen in de industrie.

Fashion

DHL bereidt zich voor op feestdagen

De groepsomzet van pakketvervoerder DHL in het derde kwartaal bedroeg 20,6 miljard euro, 6,2 procent meer dan in 2023 19,4 miljard euro). Het edrijfsresultaat (EBIT) bleef met 1,37 miljard euro op het niveau van vorig jaar.

Logistics

BNPL-dienst Affirm breidt uit naar VK

Technologieleverancier Affirm, waarmee webwinkels klanten achter kunnen laten betalen, steekt de oceaan over en biedt zijn diensten nu ook in het VK aan.

Payment

Blokker vraagt surseance van betaling aan, webshop gesloten

Blokker heeft vandaag bij de Rechtbank in Amsterdam surseance van betaling aangevraagd. De bewindvoerder Jasper Berkenbosch van Jones Day zal in nauw overleg met het management de mogelijkheden voor de toekomst van Blokker gaan onderzoeken. De surseance geldt voor alle activiteiten van Blokker B.V., met uitzondering van het door MRG Logistics verzelfstandigde distributiecentrum.

E-commerce
Premium

PostNL: ‘Bedrijfsmodel mail onhoudbaar’

PostNL spreekt over een onhoudbaar bedrijfsmodel bij Mail in Nederland. Dit onderdeel leverde een verlies op van 19 miljoen euro over de eerste negen maanden van 2024, 15 miljoen lager dan vorig jaar.

Logistics

Infographic: bloomon viert 10-jarig bestaan

Online bloemist bloomon markeert een decennium aan creatieve boeketten. Wat in 2014 begon als een abonnementsdienst voor verse bloemen is in 10 jaar uitgegroeid tot een complete online bloemenwinkel met cadeaus voor elke gelegenheid.

E-commerce
Premium

Nieuw thuis voor Thuisbezorgd.nl en Just Eat Takeaway.com in Enschede

Just Eat Takeaway.com – het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl – heeft in Enschede zijn nieuwe kantoor geopend. Op maandag 4 november verhuizen de werknemers van Roombeek naar de De Ruyterlaan.

Food

Quote: einde Blokker nadert

Blokker zou hebben besloten ‘de handdoek in de ring te gooien’ en stevent af op een faillissement. Dat meldt Quote. Het bedrijf zou uitstel van betaling hebben aangevraagd. Moederbedrijf Mirage Retail Group zegt dat daarvan nog geen sprake is. Maandag worden alle betrokkenen geïnformeerd.

E-commerce

Sharp lanceert B2B-webshop voor bestellingen van zonnepanelen in heel Europa

Sharp Energy Solutions Europe heeft een nieuw eCommerce-platform gelanceerd om zijn complete portfolio aan zonnepanelen op de markt te brengen. De uitgebreide productlijn omvat duurzame panelen die geschikt zijn voor residentiële, commerciële en industriële dakinstallaties, maar ook voor grootschalige projecten.

B2B Digital

AI winkelhulpje Rufus van Amazon naar meer landen

Amazon lanceert zijn AI winkelassistent Rufus in meer landen in Europa en Noord- en Zuid-Amerika. Die zit in de nieuwste versie van de Amazon Shopping app.

E-commerce