More stories

Shein verdubbelt winst: 2 miljard dollar

Online kledingwinkel Shein heeft zijn winst in 2023 verdubbeld tot twee miljard dollar.

E-commerce

Nieuwe CMO voor Hellofresh Benelux

Ralph Rijks start 2 april als nieuwe CMO van HelloFresh Benelux en volgt hiermee Lydi Siebers op, die aan het commerciële roer van het bedrijf stond tot eind 2023.

Online marketing
Premium

Kruidvat breidt marketplace uit met Sport

Kruidvat staat nu ook externe verkopers toe in de Sport-afdeling van zijn webwinkel. Het online assortiment groeit daardoor met zo’n vijfhonderd artikelen.

Marketplaces

Online 5,3 procent meer omgezet in februari

De onlineomzet was in februari 5,3 procent hoger dan in februari 2023. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 8,1 procent meer omgezet. De onlineomzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 0,9 procent hoger, meldt het CBS.

E-commerce

Emerce Retailmediarapport 2024

Dit rapport analyseert de ontwikkelingen op de Nederlandse markt voor retailmedia in 2024 en benoemt de belangrijkste spelers, marktveranderingen en […]

Emerce Research
Premium

Prijsvergelijkingsapp PingPrice betreedt Nederlandse markt

PingPrice, de mobiele applicatie die productprijzen van supermarkten vergelijkt, is nu ook beschikbaar voor Nederlandse consumenten. Na de lancering van de app in België vorig jaar zet de start-up nu zijn vizier op de Nederlandse markt.

Food

Welkoop opnieuw winnaar Shopping Award

Welkoop kreeg de meeste stemmen in de categorie ‘Dier’ bij de jaarlijkse Shoppin Awards. Net als in 2023 bleek de tuin- en dierwinkel bovendien de meeste stemmen hebben gekregen van alle publieksprijswinnaars.

E-commerce

(Emerce TV) Hoe krijgen webwinkels weer grip op hoge retourpercentages?

Omgaan met retouren is voor webwinkels een groeiend probleem. Het loont vaak niet om producten terug te laten sturen, te controleren en weer verkoopklaar te maken. Beelden van kledingbergen in de Sahara en kleding die verbrand wordt geven de fashion industrie een negatief imago. Webwinkels zoals Amazon, bol.com en Coolblue willen goedkopere producten vaak niet eens meer terug, ook al zijn deze onbeschadigd en ongebruikt.

Sustainability

(Emerce TV): Een spijkerbroek leasen en korting krijgen als je hem inlevert

Een spijkerbroek leasen en korting krijgen als je hem weer netjes inlevert. Zodat deze goed kan worden gerecycled. Meer circulair dan dat kan het niet. Bert van Son kreeg het voor elkaar met MUD Jeans, een spijkerbroekenbedrijf dat milieu- en mensvriendelijk opereert. MUD Jeans staat inmiddels in de top vijf B-corps van Nederland. Hij vertelt er over in de videocollectie Sustainable Commerce.

Sustainability

Platform voor lokale winkeliers CloseHub failliet

CloseHub, een platform voor lokale winkeliers, die verdrukt worden door winkelplatforms als Bol.com en Amazon, is failliet.

E-commerce

(Emerce TV) ‘Duurzaam stadsvervoer wordt steeds belangrijker’

De steden slibben dicht, alles gaat in de toekomst vanaf de rand van een stad op een schone manier naar binnen. Hoe krijgen klusjesmannen hun spullen de stad in? Waarom hebben grote e-commerce bedrijven nog hun eigen bezorgdienst en wordt dit niet gebundeld? Hoe maken we het vervoer circulair door cargo ruimte nooit onbenut te laten? Aadarsh Das van het Ierse Moby Move denkt dat duurzaam vervoer steeds belangrijker wordt, zo vertelt hij in de videocollectie Susttainable Commerce.

Logistics

Alibaba neemt resterende belang Cainiao over

Alibaba Group neemt de resterende 36 procent van Cainiao over voor 3,75 miljard dollar, en laat de plannen voor een beursgang (IPO) in Hong Kong varen.

Logistics

Derde editie van de ‘Week van de Stenen Winkel’

De ‘Week van de Stenen Winkel’ keert terug voor zijn derde editie, waarin lokale winkels de charme en kracht van de traditionele fysieke winkel vieren. Van 13 tot en met 19 mei 2024 zal ‘Week van de Stenen Winkel’ plaatsvinden in steden en dorpen door heel Nederland en België.

Retail

bpost breidt zijn groene vloot uit met 22 nieuwe dubbeldektrailers

Bpost heeft een 22 dubbeldekopleggers besteld. Het bedrijf bezat er al 16, waarvan vijf met zonnepanelen. Eind 2024 zullen er dus zo’n 38 dubbeldektrailers rondrijden.

Logistics
Premium

Tik op vingers Temu van Duitse consumentenorganisaties

Temu krijgt van de Federale Vereniging van Consumentenorganisaties (vzbv) in Duitsland een standje voor het faciliteren van ondoorzichtige handelspraktijken.

Marketplaces