More stories

Fatboy opent pop-up winkel in Amsterdam

Fatboy opent de deuren van zijn allereerste pop-up in Nederland. Gevestigd op de Utrechtsestraat 30 in Amsterdam, waar design en […]

Retail

Gmail en Yahoo stellen aangescherpte eisen aan bulkverzenders

Om spam tegen te gaan stellen een aantal grote e-mailproviders nieuwe eisen. Wat zijn die en hoe voorkom je dat je mails in de spam belanden?

E-mailmarketing
Premium

Bol: ‘Weldra ook videoreclames in onze winkel’

Adverteerders kunnen binnenkort behalve gesponsorde producten en display- ook videoreclame plaatsen op de marktplaats.

Online advertising

Gebouw Marktplaats ontruimd na dreiging vuurwapengeweld (update)

In Amsterdam is het pand aan de Wibautstraat waarin Marktplaats, het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio zitten vanmiddag ontruimd. Het besluit is genomen door Marktplaats vanwege een dreigement door een gebruiker van het platform.

E-commerce
Premium

Emerce Retail: Ook Kleertjes.com en Union River gaan geld vragen voor retouren

Wehkamp krijgt 10 procent minder retouren per dag sinds daarvoor betaald moet worden. De retailer rekent 50 eurocent voor elk besteld artikel dat terugbezorgd wordt. Ook dochters Kleertjes.com en Union River gaan deze kosten doorrekenen, vertelde Frans Falize van Wehkamp vanochtend op Emerce Retail. “Vijfduizend artikelen per dag minder scheelt enorm.”

E-commerce

Emerce Retail: de winkel is nog lang niet afgeschreven

Ondanks de populariteit van online winkelen blijft de traditionele winkelervaring nog steeds geliefd bij een meerderheid van de Nederlandse bevolking (56%). Kleding en schoenen zijn verreweg de belangrijkste redenen om een dagje de stad in te gaan. Elektronica en gadgets koopt men weer liever online. Dat blijkt uit nieuw retailonderzoek onder 1000 respondenten uitgevoerd door Panel Inzicht in opdracht van DPG Media.

Retail

Bezit e-bikes, e-scooters en LEV’s stagneert

Het percentage bezitters van e-bikes, e-scooters en LEV’s in Nederland stagneert op 43 procent. Het bezit steeg slechts 1%-punt ten opzichte van 2022. De toekomstige interesse in de aanschaf daalde ook. Er staat inmiddels voor 12,9 miljard euro aan deze vervoermiddelen in Nederlandse huishoudens, zo blijkt uit de E-bike Monitor.

Mobility

‘Vijftien procent doe-het-zelf-markt via internet’

In 2023 wordt de Europese online doe-het-zelf-markt gewaardeerd op 56 miljard euro. Dat komt neer op een online aandeel van 15 procent.

E-commerce

De trends en toekomst van de hostingwereld

Iedere organisatie heeft een website, dus iedereen heeft te maken met hostingbedrijven. Hoe staat het met grote en kleine spelers, de diensten en de trends?

Hosting

‘Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer’

In 2030 heeft een kwart van de retailers geen voorraad meer in de winkel en staat in de winkel vooral ‘beleving’ centraal. Dit blijkt uit de jaarlijkse Retail Monitor van advieskantoor PwC, waarbij in deze editie de focus ligt op de winkel van de toekomst.

Retail

Belg kocht in 2023 voor 16,3 miljard euro online

Belgische consumenten hebben het afgelopen jaar voor 16,3 miljard euro online aangekocht, blijkt uit de jaarlijkse monitor van Becom, de Belgische federatie van de e-commerce. Dat is een stijging van 10,7 procent in vergelijking met een jaar eerder. De verkoop van kleding ging wel licht achteruit.

E-commerce

Massaclaim tegen LG om te dure televisies

De Nederlandse Stichting Consumenten Competition Claims neemt het op voor gedupeerde consumenten en heeft een massaclaim neergelegd bij de vestiging van LG in Amstelveen. De stichting eist dat LG het te veel betaalde bedrag aan de televisiekopers teruggeeft.

E-commerce

In sneltreinvaart pagina’s verwijderen uit Google: een stappenplan

Met elke pagina wil je presteren. Voor zichtbaarheid en in de organische zoekresultaten. Soms wil je daarvoor juist url’s verwijderen uit de zoekresultaten.

Web performance

E-commerce Talks

In deze collectie vind je talks met experts uit diverse e-commercebedrijven. Zij bespreken de ontwikkelingen in de wereld van e-commerce.

E-commerce

E-commerce Adidas krimpt 7 procent in 2023

De digitale verkopen van Adidas zijn in 2023 met zeven procent afgenomen tot 4,3 miljard euro. Handel via de eigen kanalen, versus groothandel, groeide naar 41 procent.

E-commerce