GPS-Tracking in alle winkels van Domino’s
Vanaf vandaag maken alle winkels van Domino’s door het hele land gebruik van zogenoemde GPS-trackers. De bezorging wordt hierdoor vastgelegd voor zowel de klant, als voor de manager van de winkel.
Vanaf vandaag maken alle winkels van Domino’s door het hele land gebruik van zogenoemde GPS-trackers. De bezorging wordt hierdoor vastgelegd voor zowel de klant, als voor de manager van de winkel.
ALD Automotive lanceert Own my car. Leaserijders kunnen met deze nieuwe online dienst hun leaseauto aan het einde van het contract verkopen via sociale media. Own my car gaat vandaag van start in een pilot met 250 deelnemers. Donderdag presenteert ALD de dienst op The Social Conference in Amsterdam.
Elektronicawinkel Conrad opent zijn website voor derde partijen, zodat fabrikanten en leveranciers direct aan de eindgebruiker kunnen gaan verkopen. Dat moet Conrads assortiment vertienvoudigen.
Nederlandse consumenten hebben voor 637 miljoen euro gekocht via buitenlandse webwinkels in 2016. Dit is een groei van 24 procent ten opzichte van het voorgaande jaar (2015: 513 miljoen). Er wordt vooral meer geshopt bij Chinese webwinkels, want de uitgaven bij Chinese webwinkels nemen met 59 procent toe. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org en in samenwerking met PostNL.
Duitslands grootste prijsvergelijker Idealo, onderdeel van uitgeefgroep Axel Springer, zou in de etalage staan en enkele honderden miljoenen euro’s kunnen opbrengen.
Handelsbank JPMorgan Chase heeft de technologie van het Amerikaanse betaalconsortium CurrentC overgenomen, ooit een belangrijke concurrent voor Apple Pay.
Sprekers van onder meer Google, Rockboost, Effective Experiments, Optimal Visit, EyeOpen en Kaartje2Go zijn aanwezig op Emerce Conversion, op donderdag 13 april in Amsterdam.
De Alexa technologie wordt steeds belangrijker voor online retailer Amazon. Het Amerikaanse bedrijf heeft Alexa nu ook in zijn winkelapp gestopt, waardoor klanten met hun stem bestellingen kunnen plaatsen.
Sportfabrikant Adidas trekt de stekker uit de tv-reclame. Zijn klanten, het jonge publiek, zit overwegend op mobiele en andere digitale media. Adverteren op televisie is daarom zinloos. CEO Kasper Rorsted wil de e-commerceomzet verviervoudigen.
Het beeld dat de binnensteden vol zitten met bestelbusjes die pakketjes naar de consument brengen moet worden bijgesteld. Uit onderzoek in opdracht van de Topsector Logistiek blijkt dat de impact van de e-commercebranche op het milieu een stuk minder is dan vooraf werd aangenomen.
bol.com heeft een publieke beta-site geopend waar belangstellenden nieuwe foefjes in de interface en functies van de webwinkel kunnen uitproberen.
De Europees werkende webwinkel Windeln.de, die baby- en peuterproducten verkoopt, zag de omzet in 2016 met 21 procent groeien tot 195 miljoen euro. Het beursgenoteerde bedrijf denkt in 2019 kostendekkend te opereren.
Build platforms, not walls. Moderetailer Zalando wil een platform worden voor partners, vertelde Ken Fontijn, Country Manager Benelux van Zalando, zojuist op Emerce eRetail in Bussum. “Zalando heeft nog geen 1 procent van de modemarkt. Hoe kunnen we onze marktaandeel uitbreiden zonder te hoeven investeren in nog meer magazijnen?’
De reisbranche was afgelopen juni in rep en roer! Door de Autoriteit Consument en Markt (hierna: ACM) werd in een besluit aan reisaanbieder Corendon een totale boete van 350.000 euro opgelegd. Corendon kreeg deze boete wegens overtredingen van de Wet oneerlijke handelspraktijken, de Wet handhaving consumentenbescherming en de Luchtvaartverordening.
Huishoudelijke poetshulp Helpling haalt tien miljoen euro extra groeigeld op bij zijn zittende investeerders. Doel: de online marktplaats uitbreiden met nieuwe diensten.