More stories

HelloFresh start bouw nieuw distributiecentrum

HelloFresh gaat de logistieke dienstverlening uitbreiden. Samen met Leen Menken bouwt de maaltijdbezorger een nieuw distributiecentrum in Bleiswijk. Donderdag werd daartoe het startschot gegeven.

Food

‘Amerikaanse e-commerce naar 1 biljoen dollar in 2027’

Amerikaanse e-commerce bereikt in 2027 een omvang van 1 biljoen dollar, tegen 445 miljard dit jaar, denkt advieskantoor FTI Consulting.

E-commerce

PayPal kan weer niet stuk

Het aandeel PayPal steeg gisteren nabeurs 4 procent na beter dan verwachte kwartaalresultaten. De omzet kwam uit op 3,2 miljard dollar, 22 procent meer dan vorig jaar. PayPal noteerde een winst van 380 miljoen.

Payment
Premium

Alibaba begint campagne 11.11 Global Shopping Festival

Alibaba is vandaag de pre-sales marketingactiviteiten van zijn 11.11 Global Shopping Festival begonnen. Daarmee zette het in 2016 voor 15 miljard euro om op één dag.

E-commerce

Google Shopping optimalisatie; mogelijkheden en 5 tips

Google zou zijn eigen populariteit hebben misbruikt en Google Shopping voorrang hebben gegeven ten opzichte van concurrenten. Hiervoor heeft het ook een boete gekregen van de Europese Commissie en Google heeft 90 dagen de tijd gekregen om de functie van Google Shopping aan te passen. De eerste wijzigingen zijn aangekondigd en prijsvergelijker vergelijk.nl kreeg de primeur om als eerste zichtbaar te zijn tussen de Google Shoppingresultaten. Desondanks is de verwachting dat Google Shopping een belangrijk onderdeel zal blijven in de online marketingstrategie van webwinkels. De hoogste tijd dus voor tips over het doen van Google Shopping optimalisaties.

Search

Nextail levert nieuw Intertoys.nl op

Het digitale bureau van Blokker Holding, Nextail, heeft de vernieuwde webshop van Intertoys opgeleverd. Makkelijk zoeken en responsive design staan daarin voorop.

Digital Design
Premium

Amazon populairst voor zoeken en kopen spullen Halloween

Amazon is in Amerika veruit de belangrijkste bestemming voor consumenten die inspiratie zoeken rondom Halloween en die daadwerkelijk spullen kopen voor de viering van de Angelsaksische variant van ons Allerheiligen.

E-commerce

Ontslagen bij maaltijdbezorger Blue Apron

Maaltijdbezorger Blue Apron zet honderden werknemers op straat, zo’n 6 procent van het totaal, als onderdeel van een reorganisatie.

Food

eBay levert in na teleurstellende vooruitzichten

Het aandeel eBay leverde gisteren 4 procent in na teleurstellende vooruitzichten voor het vierde kwartaal. Dat nieuws wilde Wall Street niet horen. Het is immers het belangrijkste seizoen voor de veilingssite.

E-commerce

CoolCat opent Duitse webwinkel

Modehuis CoolCat heeft een Duitse webwinkel gelanceerd. De Nederlandse webwinkel kreeg regelmatig bestellingen uit Duitsland en af en toe reden storemanagers van Nederlandse CoolCat winkels die gevestigd zijn aan de grens naar Duitsland om pakketjes af te leveren.

Fashion

La Place verkent online bezorgingen

Restaurantketen La Place van Jumbo verkent de online wereld. Dat zegt CEO Bart van den Nieuwenhof in de uitgave FSIN Food 500.

Food

Zalando start met verkoop beautyproducten

Online retailer Zalando gaat voorjaar 2018 cosmeticaproducten verkopen. Dat maakte het bedrijf vandaag bekend bij de presentatie van de voorlopige kwartaalcijfers.

Fashion

Modeplatform Frendz lanceert digitaal betaalmiddel

Het modeplatform Frendz, dat is voortgekomen uit de doorstart van warenhuis V&D, lanceert de FashionCoins, een digitaal betaalmiddel dat exclusief op Frendz te gebruiken is.

Payment

Google Shopping updates in de EU: Wie profiteert?

In juni kreeg Google een boete opgelegd door EU-commissaris Margrethe Vestager van 2,4 miljard euro wegens machtsmisbruik. Het vertonen van advertenties afkomstig uit Google Shopping op de zoekresultatenpagina bleek volgens EU wetgeving oneerlijke concurrentie te zijn. Naar aanleiding van deze zaak heeft Google recentelijk een wijziging doorgevoerd: Prijsvergelijkers kunnen nu ook productadvertenties inkopen op de zoekresultatenpagina van Google shopping.

Search
Premium

166 miljoen dollar groeigeld voor Lightspeed

Lightspeed POS, in 2015 koper van SEOshop, haalt 166 miljoen dollar nieuw groeigeld op in een Series D-financieringsronde die wordt geleid door Caisse de dépôt et placement du Québec (la Caisse).

E-commerce platforms