More stories

GPS-Tracking in alle winkels van Domino’s

Vanaf vandaag maken alle winkels van Domino’s door het hele land gebruik van zogenoemde GPS-trackers. De bezorging wordt hierdoor vastgelegd voor zowel de klant, als voor de manager van de winkel.

Logistics

ALD Automotive zet sociale media in voor verkoop leaseauto

ALD Automotive lanceert Own my car. Leaserijders kunnen met deze nieuwe online dienst hun leaseauto aan het einde van het contract verkopen via sociale media. Own my car gaat vandaag van start in een pilot met 250 deelnemers. Donderdag presenteert ALD de dienst op The Social Conference in Amsterdam.

E-commerce

Conrad.nl opent zakelijke marktplaats

Elektronicawinkel Conrad opent zijn website voor derde partijen, zodat fabrikanten en leveranciers direct aan de eindgebruiker kunnen gaan verkopen. Dat moet Conrads assortiment vertienvoudigen.

Cross Border

Online uitgaven bij Chinese webshops stijgen met 59 procent

Nederlandse consumenten hebben voor 637 miljoen euro gekocht via buitenlandse webwinkels in 2016. Dit is een groei van 24 procent ten opzichte van het voorgaande jaar (2015: 513 miljoen). Er wordt vooral meer geshopt bij Chinese webwinkels, want de uitgaven bij Chinese webwinkels nemen met 59 procent toe. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org en in samenwerking met PostNL.

Cross Border

‘Prijsvergelijker Idealo in de etalage’

Duitslands grootste prijsvergelijker Idealo, onderdeel van uitgeefgroep Axel Springer, zou in de etalage staan en enkele honderden miljoenen euro’s kunnen opbrengen.

Online advertising

JPMorgan Chase koopt technologie CurrentC

Handelsbank JPMorgan Chase heeft de technologie van het Amerikaanse betaalconsortium CurrentC overgenomen, ooit een belangrijke concurrent voor Apple Pay.

Digital Wallets

Google, bol.com, Rockboost en Optimal Visit op Emerce Conversion

Sprekers van onder meer Google, Rockboost, Effective Experiments, Optimal Visit, EyeOpen en Kaartje2Go zijn aanwezig op Emerce Conversion, op donderdag 13 april in Amsterdam.

Conversie

Amazon stopt butler Alexa in winkelapp

De Alexa technologie wordt steeds belangrijker voor online retailer Amazon. Het Amerikaanse bedrijf heeft Alexa nu ook in zijn winkelapp gestopt, waardoor klanten met hun stem bestellingen kunnen plaatsen.

Retail

Adidas stopt met tv-reclame, alle kaarten op online

Sportfabrikant Adidas trekt de stekker uit de tv-reclame. Zijn klanten, het jonge publiek, zit overwegend op mobiele en andere digitale media. Adverteren op televisie is daarom zinloos. CEO Kasper Rorsted wil de e-commerceomzet verviervoudigen.

Fashion

Milieu-impact van e-commerce stuk minder dan vooraf aangenomen

Het beeld dat de binnensteden vol zitten met bestelbusjes die pakketjes naar de consument brengen moet worden bijgesteld. Uit onderzoek in opdracht van de Topsector Logistiek blijkt dat de impact van de e-commercebranche op het milieu een stuk minder is dan vooraf werd aangenomen.

Logistics

bol.com opent ‘publieke’ testomgeving shoppers

bol.com heeft een publieke beta-site geopend waar belangstellenden nieuwe foefjes in de interface en functies van de webwinkel kunnen uitproberen.

Retail

Baby- en peuterwinkel groeit tot 195 miljoen euro

De Europees werkende webwinkel Windeln.de, die baby- en peuterproducten verkoopt, zag de omzet in 2016 met 21 procent groeien tot 195 miljoen euro. Het beursgenoteerde bedrijf denkt in 2019 kostendekkend te opereren.

Cross Border

Zalando Nederland: We willen een platform worden

Build platforms, not walls. Moderetailer Zalando wil een platform worden voor partners, vertelde Ken Fontijn, Country Manager Benelux van Zalando, zojuist op Emerce eRetail in Bussum. “Zalando heeft nog geen 1 procent van de modemarkt. Hoe kunnen we onze marktaandeel uitbreiden zonder te hoeven investeren in nog meer magazijnen?’

Fashion

Reisaanbieders opgepast, voorkom boetes voor onjuiste prijsvermelding

De reisbranche was afgelopen juni in rep en roer! Door de Autoriteit Consument en Markt (hierna: ACM) werd in een besluit aan reisaanbieder Corendon een totale boete van 350.000 euro opgelegd. Corendon kreeg deze boete wegens overtredingen van de Wet oneerlijke handelspraktijken, de Wet handhaving consumentenbescherming en de Luchtvaartverordening.

Travel

Tien miljoen groeigeld voor Helpling

Huishoudelijke poetshulp Helpling haalt tien miljoen euro extra groeigeld op bij zijn zittende investeerders. Doel: de online marktplaats uitbreiden met nieuwe diensten.

E-commerce platforms