More stories

Premium

Inditex live als verkooppartner op Zalando

Nederland is de eerste internationale markt waar Zalando met Inditex-label Oysho gaat samen werken. “Dit was eerst ondenkbaar, ze zien ons echter niet als concurrent maar als technologiepartij”, vertelt Zalando’s Ken Fontijn.

E-commerce

Rechter grijpt in bij eigenaar webwinkel Neckermann

Readen Retail, eigenaar van webshop Neckermann, krijgt een
onafhankelijk bestuurder. Dat heeft de Ondernemingskamer donderdag bepaald. De rechter vermoedt belangenverstrengeling.

Retail

Bas Verheijen (Picnic) naar Blokker

Blokker heeft retail-marketeer en strateeg Bas Verheijen benoemd tot directeur Marketing & Formule. Verheijen is een van de mede-oprichters van de online supermarkt Picnic.

Retail

FuturumShop zoekt 100 nieuwe medewerkers

Futurumshop, de webshop voor wielrenners en mountainbikers, zoekt 100 nieuwe medewerkers. De webretailer zegt een enorme groei door te maken en verwacht in 2018 de grens van 50 miljoen euro omzet te passeren.

Recruitment

HEMA in de etalage

Warenhuis HEMA zegt dat het zijn strategische toekomstscenario’s bestudeert, wat betekent dat het bedrijf te koop staat. Dat vertelde de leiding zojuist bij de presentatie van de kwartaalcijfers, waar ook de visie op internationalisering en e-commerce werden belicht.

Retail

Nu ook shoppen vanuit een e-mail: de juridische haken en ogen

Door een nieuwe techniek wordt het mogelijk vanuit de inbox een aankoop te doen bij een webwinkel. Het op afstand sluiten van overeenkomsten heeft tot gevolg dat je te maken hebt met dwingende consumentenwetgeving, zoals informatieplichten en het herroepingsrecht. Dat betekent dat ook bij het kopen in de e-mail hieraan voldaan moet worden. Maar hoe?

Legal

Straks ook bestellen bij Albert Heijn via Google Home

Albert Heijn werkt aan een app om boodschappen te bestellen via Google Home. Het wachten is op een Nederlandse versie van Google Assistant.

Customer Experience
Premium

JD.com voorlopig niet naar Europa

JD.com heeft voorlopig geen plannen om de Europese markt te betreden. Dat vertelde Winston Cheng, hoofd internationale zaken van de Chinese retailreus, vandaag op Capitalfest in Amsterdam.

E-commerce
Premium

PostNL vestigt zich ín fulfilmentcenter bol.com

bol.com opent vandaag zijn nieuwe, eigen fulfilmentcenter in Waalwijk met daarin een fonkelnieuw sorteerlocatie van PostNL. De uitgaande pakketjes worden daar al gesorteerd voor bezorging in de regio door busjes in Nederland en Vlaanderen.

E-commerce

Albert Heijn start snelle bezorgdienst Rappie

Albert Heijn gaat online bestelde boodschappen binnen twee uur bij klanten thuisbezorgen. De nieuwe snelle bezorgdienst gaat volgens DFT in Rotterdam van start onder de noemer Rappie.

Logistics

27 maanden cel voor Marktplaatsfraude en heling

Ten minste 85 mensen zijn volgens het OM via Marktplaats.nl opgelicht door de 27-jarige Hagenaar die dinsdag voor de Haagse rechtbank stond. Behalve van oplichting wordt hij verdacht van heling van tuingereedschap en paardrijspullen en van verzet tegen en belediging van agenten tijdens zijn aanhouding. Voor dit alles eiste de officier van justitie 27 maanden cel (waarvan negen maanden voorwaardelijk).

E-commerce

Ouderwetse ambacht in een online jasje

Kaan’s Kaashandel en ABN AMRO hebben naar eigen zeggen ’s werelds eerste live Stream Store in Alkmaar geopend. Via deze winkel kunnen real time ambachtelijke kazen worden besteld.

E-commerce

In vier stappen naar optimale campagne-opzet Google Shopping

Ondanks de controverse rondom Googles vergelijkingsplatform blijft ‘Shopping’ van groot belang voor adverteerders. Zeker nu straks de feestdagen weer komen en het online hoogseizoen start, is het zaak de Shopping-campagnes nog eens onder de loep te nemen. In vier stappen naar een goede campagne-opzet.

Online advertising

Bijna helft Nederlanders maakt gebruik van peer-to-peer markten

Bijna de helft van de Nederlanders maakt gebruik van online peer-to-peer markten zoals Marktplaats, Airbnb en Uber en dat aantal zal verder toenemen. Dat stelt de Nederlandsche Bank na eigen onderzoek.

E-commerce

Alibaba’s winkelcentrum: online en offline versmelt

Alibaba’s samensmelting van online en offline retail krijgt vorm. Betaalgemak speelt hierin een belangrijke rol, zo blijkt uit de aankondigingen. Dat zal een hoop consumenten bevallen, maar het idee van een volledig mobiele en cashloze winkelomgeving zorgt zelfs in China voor wat kritiek.

Payment