More stories

Twitter laat koopknop weer vallen

Twitter ziet af van zijn e-commerce-ambities. De eerder geïntroduceerde koopknop blijft alleen nog beschikbaar voor retailers die werken met BigCommerce, Demandware en Shopify. Dat meldt Internet Retailer op basis van anonieme bronnen.

E-commerce platforms

Fusie PostNL en Bpost afgeketst

De voorgenomen overname van PostNL door Bpost gaat niet meer door. Gisteravond lieten beide bedrijven weten dat men het niet eens is geworden. Bpost CEO Koen Van Gerven noemt het afketsen ‘spijtig, maar geen drama’.

Logistics

‘Bpost doet bod op PostNL’

Bpost onderhandelt met PostNL over een overname. Maandag komt het bedrijf met een mededeling, melden Belgische kranten.

Logistics

Alipay nu ook beschikbaar via Samsung Pay

Samsung gaat in China Alipay, het grootste online betaalplatform in dat land, beschikbaar maken via Samsung Pay. De twee bedrijven hebben daarover afspraken gemaakt.

Digital Wallets

Amerikaanse toezichthouder stelt onderzoek in naar Alibaba

De Amerikaanse toezichthouder SEC stelt een onderzoek in naar Alibaba om te kijken of federale wetgeving is geschonden.

E-commerce

Nederlands Catawiki snelste techgroeier van de wereld

Online veilinghuis Catawiki, oorspronkelijk uit Assen, is ’s werelds allersnelste groeier onder de technologiebedrijven. Dat blijkt uit cijfers van Deloittes Fast 500.

Retail

Menu Next Door haalt 1,75 miljoen euro op

Menu Next Door, de ‘Uber’ onder de traiteurs, haalt 1,75 miljoen euro op bij onder meer Index Ventures, het fonds achter Dropbox, BlaBlaCar, Criteo en SoundCloud.

B2B Digital

Retailers gaan artikelgegevens uit datapool gebruiken

Bol.com, Intergamma, Maxeda, Nextail en Wehkamp hebben afspraken gemaakt over het gebruik van zogenoemde GS1 Data Source. De vijf retailers gaan de artikelgegevens uit de datapool gebruiken voor hun administratieve, logistieke en vooral e-commerceprocessen.

PIM

E-Commerce Live!: de foto’s

Gisteren barstte de tweede editie los van E-Commerce Live! Met meer dan honderd sessies, round tables, panels, pitches, experts en demo’s. Van Albert Heijn online tot de Otto Groep. Het zag er, in verband met Startup Fest, een tikkeltje anders uit, zeker nu de glazen zaal in de Beurs van Berlage is verdwenen. De foto’s zijn van Peter Boer.

E-commerce

‘WeChat en WhatsApp worden exclusieve verkoopkanalen’

WeChat wordt met WhatsApp het belangrijkste communicatiekanaal voor pakkenverkoper Suitsupply. Dat vertelde marketingdirecteur Martijn van der Zee gisteren op E-Commerce Live! in Amsterdam. ‘De conversie gaat veel sneller dan via reguliere kanalen.’

Social

Belgische filialen Neckermann dicht na ‘gesjoemel’

Het Belgische parket heeft deze week vijf filialen van postorderbedrijf Neckermann.com gesloten vanwege verdenking van gesjoemel met de inboedel van Depot+, het bedrijf waarvan het Nederlandse Neckermann de winkels heeft overgenomen.

Retail

Mobiel winkelplatform Highstreet ondersteunt nu ook Android

Het Utrechtse Mobile Retail platform Highstreet, met als klanten onder meer Scotch & Soda, Flinders, PME Legend en ANWB, ondersteunt nu ook Android.

E-commerce platforms

HEMA levert online bestellingen vanuit de winkel

HEMA gaat online bestellingen leveren vanuit de winkel. Dat vertelde Carsten Klomp van de retailer zojuist op E-Commerce Live! in Amsterdam.

Fulfillment

Workshop: meer business dankzij PIM

Product Informatie Management is belangrijk om online succesvol te kunnen ondernemen. Hoe kan je als organisatie slim omgaan met de snelgroeiende vraag naar gedetailleerde productinformatie? En wat kan een PIM-systeem nog meer voor je betekenen? Workshop zet het voor je op een rij.

PIM

Pieter Zwart (Coolblue) verkozen tot innovatiefste e-commerceprofessional

Zojuist is bekendgemaakt dat Pieter Zwart, CEO en medeoprichter van Coolblue, is verkozen tot de meest innovatieve e-commerceprofessional van 2016.

E-commerce