More stories

Online parfumverkopers ruziën over handelsnamen

ANS Trading uit Purmerend mag van de rechter de handelsnaam Parfumswebwinkel niet meer gebruiken. Ook moet het bedrijf schade betalen aan concurrent Perfumswinkel, die de zaak aanhangig heeft gemaakt.

E-commerce

Nederlandse startup helpt hotels met directe boekingen

De nieuwe Nederlandse startup Hotelchamp wil hotels helpen om websitebezoek om te zetten in boekingen. Gasten bezoeken nu vaak de website van het hotel ter verificatie, maar boeken via een reissite.

Travel

Bakker.com vernieuwt tuinplatform

Bakker.com lanceert naar eigen zeggen het grootste online tuinplatform van Europa. Er worden gelijk al 11.000 tuinartikelen en seizoensgebonden producten aangeboden.

E-commerce

Juwelenhuis House of Eléonore nu ook bij Amazon

Het Nederlandse juwelenhuis House of Eléonore start een eigen branded store op Amazon.com.

E-commerce

Juridische strijd rond merk V&D

Ondernemers Marc Vroom en Richard Otto hebben bij de rechtbank een klacht ingediend tegen de curatoren van V&D. Zij hadden de merk- en domeinnamen van het failliete warenhuis willen overnemen, maar zijn ‘volledig buiten het onderhandelingsproces gehouden’. Beiden doen hun beklag bij het AD.

Retail

BCC schrijft rodere cijfers

Elektronicawinkelketen BCC, ook online een grote verkoper, heeft zijn verlies in 2015 met 9,1 miljoen euro zien oplopen.

Retail

Nieuw shoppingportal met bijna-nieuwe producten

De nog-niet-eens-tweedehandsmarkt krijgt er een nieuwe speler bij in de vorm van Retourplaza.nl, een initiatief van Jan Minnee met PostNL.

Fulfillment

Nieuwe managing director Miinto

Marc Kooiman is aangesteld als managing director van het shoppingportal voor fysieke boutiques Miinto.

Retail

Marc Koster terug bij Create2Fit

Marc Koster is weer terug bij het bedrijf dat hij ooit met Tom Coronel begon, bij Create2Fit.

Retail

Thuisbezorgd nu ook in Rotterdam

Thuisbezorgd.nl start nu ook een bezorgdienst in Rotterdam. Nagenoeg alle bezorgrestaurants in die stad, inmiddels meer dan 450, zijn al aangesloten.

Logistics

Personalisatie zonder personas, (Big) Data en content

Personalisatie is misschien wel de mooiste uitvinding sinds het internet. Elke fanatieke Spotify-gebruiker die elke week zijn gepersonaliseerde ‘Discover Playlist’ checkt snapt dat niet alleen marketeers hier warm voor lopen, maar zeker ook consumenten. Hoe mooi is het dat Spotify op basis van je historische data en vergelijkbare profielen een persoonlijke lijst voor je samenstelt met prachtige (nog niet ontdekte) liedjes?

Conversie

Online schade-expert Fixico haalt 2 miljoen euro op

Het online platform voor autoschadeherstel Fixico heeft in een nieuwe financieringsronde 2 miljoen euro opgehaald. Dat brengt de totale financiering van het Amsterdamse bedrijf op 2,6 miljoen euro.

E-commerce

Vakanties plannen en boeken we grotendeels mobiel (infographic)

Wellicht een open deur, maar toch: het plannen van vakanties doen we grotendeels mobiel, zo blijkt uit onderzoek van Opera Mediaworks. 85 procent van de respondenten boekt die vakanties ook nog eens online. TripAdvisor en Yelp zijn veelgebruikte platforms, althans voor Amerikaanse consumenten. De navigatie-app wordt tijdens het reizen veel geraadpleegd.

Travel

Sven Pluut (ZonnepanelenDelen.nl): ‘Wij maken zonne-energie goedkoper, leuker en makkelijker’

Voor zonnepanelen heb je geld en een dak nodig. Nu hebben sommige mensen wel een leeg dak, maar geen geld, terwijl anderen dat geld misschien wel hebben, maar weer niet over een geschikt dak beschikken. ZonnepanelenDelen.nl biedt een oplossing. “Wij maken het mogelijk dat iemand een zonnepaneel koopt op iemand anders dak.” Dat dat idee ook echt kan werken, werd bewezen in 2013. Toen werd middels een crowdfundingsactie voldoende geld opgehaald om 1100 zonnepanelen te plaatsen op het stadium van FC Groningen. Een gesprek met Fast Moving Targets.

Start-ups
Premium

Pieter Zwart: ‘We zijn negentig procent klaar voor Europese expansie’

Coolblue is klaar om andere Europese landen te betreden. Dat zegt oprichter en CEO Pieter Zwart in het jongste nummer van Emerce.

E-commerce