Joost Roelandts wordt CEO Massive Media
Joost Roelandts wordt CEO van het Belgische Massive Media, het bedrijf achter Netlog en Twoo. Oprichters Lorenz Bogaert en Toon Coppens trekken zich terug, al blijven ze deel uitmaken van het bestuur.
Joost Roelandts wordt CEO van het Belgische Massive Media, het bedrijf achter Netlog en Twoo. Oprichters Lorenz Bogaert en Toon Coppens trekken zich terug, al blijven ze deel uitmaken van het bestuur.
Echte techies en vooral gadgetliefhebbers vormen een aparte groep consumenten, die veel wensen te besteden. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Posterscope USA deed onlangs onderzoek. Waarvan akte in deze infographic.
Moderetailer Gap overweegt andere verkoopkanalen dan alleen de eigen sites en winkels. Het Amerikaanse bedrijf sluit verkoop via Amazon niet uit.
Online retailer Amazon komt volgende maand met nieuwe huismerken, zo weet The Wall Street Journal. Het gaat om notenmix, koffie, wasmiddel en baby-artikelen die vooralsnog alleen door leden van Amazon Prime kunnen worden besteld.
Partners van Fulfillment By Amazon, het e-fulfillmentprogramma van de online retailer, moeten tijdens de feestdagen dit jaar twee keer zoveel betalen als vorig jaar.
Zeventien procent van de Nederlandse huishoudens deed begin 2016 online zijn boodschappen. Zes procent deed dat bij een supermarktformule. Al is dat het dubbele van vorig jaar, nog vaker gebeuren de FMCG-boodschappen bij niet-supermarkten als HelloFresh, Zooplus en Wijnvoordeel.
Uit onderzoek blijkt dat de online conversie van 65+’ers met 35% kan worden verhoogd, puur door de gebruikerservaring voor deze doelgroep te optimaliseren (Jackob Nielsen, N/Ng). Maar waar moeten bedrijven bij het ontwikkelen en optimaliseren voor 65+’ers op letten? Hebben oudere media gebruikers echt andere verwachtingen dan de gemiddelde volwassene?
De proef waarbij de kofferbakken van Volvo’s als logistieke pakketkluis fungeren is dermate succesvol dat hij in de komende weken wordt uitgebreid naar drie andere landen.
DHL Express heeft op bedrijventerrein Haarrijn aan de snelweg A2 in Utrecht vandaag een geheel nieuw Service Center geopend. Het centrum dat 9 miljoen euro heeft gekost, bedient een groot deel van de provincie Utrecht als het gaat om internationale expreszendingen.
Mobiel betalen bij Zalando, Booking.com en Deliveroo staat op het punt veel makkelijker en sneller te worden dan nu. Deze bedrijven doen mee aan de beta test van Android Pay, Googles initiatief om betalen met de smartphone te versimpelen.
CurrentC, het betaalplatform van grote Amerikaanse retailers, is opgeschort. En dat niet alleen: zeker dertig medewerkers staan per direct op straat.
De Duitse online markt is booming business. Een groeiend aantal Duitse internetgebruikers maakt gebruik van Amazon, Facebook en Google. De Duitse afnemer behoort tot de meest gewilde klanten van Europa. Hoe ga je daar mee om?
Het grensoverschrijdende pakketvervoer van en naar Nederland groeide in 2015 zelfs nog harder dan het binnenlandse pakketvervoer, voornamelijk omdat consumenten steeds vaker online bestellen. Dit blijkt uit de Marktscan Pakketten van de Autoriteit Consument & Markt.
Alibaba heeft naar het schijnt zijn oog laten vallen op het Limburgse Weert voor de vestiging van een Europees distributiecentrum. Wethouder Frans van Eersel laat aan Logistiek.nl weten dat er nog ‘een lange weg is te gaan’.
IKEA rondt de proef met click & collect af en biedt deze logistieke optie per vandaag in alle dertien Nederlandse filialen aan. Voor vijftien euro zet personeel van de winkel de hele online order gereed om mee te nemen. Shoppen verplaatst zich naar de luie stoel.