More stories

Joost Roelandts wordt CEO Massive Media

Joost Roelandts wordt CEO van het Belgische Massive Media, het bedrijf achter Netlog en Twoo. Oprichters Lorenz Bogaert en Toon Coppens trekken zich terug, al blijven ze deel uitmaken van het bestuur.

E-commerce

Dit moet je weten over techies (infographic)

Echte techies en vooral gadgetliefhebbers vormen een aparte groep consumenten, die veel wensen te besteden. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Posterscope USA deed onlangs onderzoek. Waarvan akte in deze infographic.

Conversie

Gap overweegt verkoop via Amazon

Moderetailer Gap overweegt andere verkoopkanalen dan alleen de eigen sites en winkels. Het Amerikaanse bedrijf sluit verkoop via Amazon niet uit.

Retail

Amazon breidt huismerken uit

Online retailer Amazon komt volgende maand met nieuwe huismerken, zo weet The Wall Street Journal. Het gaat om notenmix, koffie, wasmiddel en baby-artikelen die vooralsnog alleen door leden van Amazon Prime kunnen worden besteld.

E-commerce

Tarieven Fulfillment By Amazon fors omhoog

Partners van Fulfillment By Amazon, het e-fulfillmentprogramma van de online retailer, moeten tijdens de feestdagen dit jaar twee keer zoveel betalen als vorig jaar.

Fulfillment

Nederland steeds vaker naar online supermarkt

Zeventien procent van de Nederlandse huishoudens deed begin 2016 online zijn boodschappen. Zes procent deed dat bij een supermarktformule. Al is dat het dubbele van vorig jaar, nog vaker gebeuren de FMCG-boodschappen bij niet-supermarkten als HelloFresh, Zooplus en Wijnvoordeel.

Retail

Vijf inzichten in het gebruik van digitale media door 65+’ers

Uit onderzoek blijkt dat de online conversie van 65+’ers met 35% kan worden verhoogd, puur door de gebruikerservaring voor deze doelgroep te optimaliseren (Jackob Nielsen, N/Ng). Maar waar moeten bedrijven bij het ontwikkelen en optimaliseren voor 65+’ers op letten? Hebben oudere media gebruikers echt andere verwachtingen dan de gemiddelde volwassene?

Web-design

Volvo breidt proef ‘logistieke kofferbak’ internationaal uit

De proef waarbij de kofferbakken van Volvo’s als logistieke pakketkluis fungeren is dermate succesvol dat hij in de komende weken wordt uitgebreid naar drie andere landen.

Logistics

DHL Express investeert 9 miljoen euro in nieuw Service Center in Utrecht

DHL Express heeft op bedrijventerrein Haarrijn aan de snelweg A2 in Utrecht vandaag een geheel nieuw Service Center geopend. Het centrum dat 9 miljoen euro heeft gekost, bedient een groot deel van de provincie Utrecht als het gaat om internationale expreszendingen.

Fulfillment

Zalando, Booking.com, Deliveroo omarmen Android Pay

Mobiel betalen bij Zalando, Booking.com en Deliveroo staat op het punt veel makkelijker en sneller te worden dan nu. Deze bedrijven doen mee aan de beta test van Android Pay, Googles initiatief om betalen met de smartphone te versimpelen.

Payment

Betaalplatform grote Amerikaanse retailers opgeschort

CurrentC, het betaalplatform van grote Amerikaanse retailers, is opgeschort. En dat niet alleen: zeker dertig medewerkers staan per direct op straat.

Digital Wallets

E-Commerce Live! uitgelicht: de Duitse markt

De Duitse online markt is booming business. Een groeiend aantal Duitse internetgebruikers maakt gebruik van Amazon, Facebook en Google. De Duitse afnemer behoort tot de meest gewilde klanten van Europa. Hoe ga je daar mee om?

E-commerce

Grensoverschrijdend pakketvervoer stijgt flink

Het grensoverschrijdende pakketvervoer van en naar Nederland groeide in 2015 zelfs nog harder dan het binnenlandse pakketvervoer, voornamelijk omdat consumenten steeds vaker online bestellen. Dit blijkt uit de Marktscan Pakketten van de Autoriteit Consument & Markt.

Logistics

Alibaba kijkt naar Weert voor Europees distributiecentrum

Alibaba heeft naar het schijnt zijn oog laten vallen op het Limburgse Weert voor de vestiging van een Europees distributiecentrum. Wethouder Frans van Eersel laat aan Logistiek.nl weten dat er nog ‘een lange weg is te gaan’.

Fulfillment

IKEA start met click & collect in alle Nederlandse winkels

IKEA rondt de proef met click & collect af en biedt deze logistieke optie per vandaag in alle dertien Nederlandse filialen aan. Voor vijftien euro zet personeel van de winkel de hele online order gereed om mee te nemen. Shoppen verplaatst zich naar de luie stoel.

Logistics