More stories

Dertig procent meer omzet voor AH Online en bol.com

Albert Heijn Online en bol.com realiseerden het afgelopen kwartaal 30 procent meer omzet. In de Verenigde Staten verbeterden de prestaties van Peapod, dat dubbelcijferige omzetgroei liet zien. Dat heeft moederbedrijf Ahold vandaag bekend gemaakt bij de presentatie van zijn kwartaalcijfers.

E-commerce

Nieuwe bezorgdienst zet hulpsinten op de fiets

HalloBezorger gaat begin 2016 officieel van start met een groot netwerk van fietskoeriers, maar draait alvast proef op pakjesavond. Particulieren die ook hulpsint willen spelen, want ‘verstopte zakken’ willen bezorgen, kunnen daar een zakcentje mee verdienen.

E-commerce

Nieuwe verkooprecords verwacht op Singles Day

In het eerste uur van Singles Day – online koopjesdag in China – is woensdag al 3,9 miljard dollar omzet gegenereerd. Dat is 1,9 miljard meer dan vorig jaar. Zeker 130 miljoen gebruikers zochten op Alibabas marktapp Taobao.

E-commerce

Home24 koopt luxere concurrent Fashion for Home

De webwinkel voor wooninrichting Home24, uit de stal van Rocket Internet, heeft zijn concurrent Fashion for Home gekocht. Daarmee wil het een duidelijker positie innemen aan de bovenkant van de markt.

E-commerce

Betaaldiensten Tencent in trek

Het Chinese Tencent meldt dat zeker 200 miljoen gebruikers van WeChat en Weixin een credit card hebben gekoppeld aan deze mobiele chatdiensten. In totaal hebben deze diensten 650 miljoen gebruikers.

E-commerce

Nieuwe shop Oger met chat en live videocalls

De vernieuwde website van het luxekledingmerk Oger laat klanten videobellen met hun persoonlijke adviseur of simpelweg WhatsApp’en onderweg of op de bank. Binnenkort gaat de winkel ook abonnementen verkopen aan vaste klanten.

Retail

wehkamp breidt horloge en sieradencollectie uit

wehkamp breidt zijn horloge- en sieradenassortiment naar eigen zeggen fors uit door een samenwerking met Brandfield, een officiële dealer van meer dan 170 fashionaccessoire merken. Er zijn nu 1500 artikelen van Hugo Boss, Buddha to Buddha, Tommy Hilfiger, Guess en OOZOO verkrijgbaar.

E-commerce

DHL vernieuwt verzend-app pakketten particulieren

DHL Parcel heeft de applicatie om pakketten te verzenden simpeler gemaakt voor consumenten en kleine bedrijven. Dat moet het verkeer aan de honderden bezorg- en afhaalpunten vergroten.

Logistics

Otravo koopt Schipholtickets.nl

Otravo neemt Schipholtickets.nl over van Schiphol Travel om zijn positie met nog een label op de consumentenmarkt te verstevigen.

Retail

Jumbo opent 150ste ophaalpunt

Jumbo Supermarkten opent volgende week haar 150ste ophaalpunt voor online bestellingen en wel aan de Duindoorn 43 in Leidschendam. De opening van het Pick Up Point valt samen met het éénjarig bestaan van Jumbo.com.

Logistics

Prijsvergelijker Prijsvrij moet touroperator 1 miljoen euro terugbetalen

Reisvergelijker Prijsvrij moet 1 miljoen euro plus rente aan touroperator Corendon terugbetalen. Dat blijkt uit een gisteren gepubliceerd vonnis van het Gerechtshof Amsterdam.

E-commerce

25.000 nieuwe klanten voor Shopify in derde kwartaal

Shopify, de leverancier van webwinkelsoftware, realiseerde in het derde kwartaal 52,8 miljoen dollar omzet, een enorm verschil met 2014, toen de teller op slechts 27,3 miljoen stond. Het nettoverlies is echter gestegen, van 4,3 naar 4,7 miljoen.

E-commerce

Weer staking bij Amazon

Amazon Duitsland is alweer getroffen door een staking, zo laat vakbond Verdi weten. Het betreft vooralsnog alleen de vestiging van Bad Hersfeld. Zo’n 300 werknemers hebben het werk neergelegd.

E-commerce

Apple voegt categorie Winkelen toe aan iOS App Store

Apple heeft een categorie Winkelen aan zijn App Store voor iOS toegevoegd. Hier vindt men alle winkelapps die voorheen in de categorie Lifestyle waren te vinden.

E-commerce

Albert Heijn test foodsie app

Albert Heijn is een proef gestart met een nieuwe app: de AH-foodsie app. Die informeert klanten welke producten in de winkel een 35 procent kortingssticker hebben.

E-commerce