More stories

Verkoop tweedehands e-boek voorlopig toegestaan

E-bookwebwinkel Tom Kabinet mag voorlopig blijven doorgaan met de verkoop van tweedehands elektronische boeken. Dat heeft de voorzieningenrechter van de rechtbank Amsterdam vandaag bepaald.

e-commerce

EU: games met in-app aankopen niet langer ‘gratis’

Google en Apple mogen games met in-app aankopen van de Europese Commissie niet meer in de categorie ‘gratis’ van hun applicatiewinkels (Google Play en de App Store) plaatsen. De EU wil zo consumenten beschermen tegen onnodig hoge kosten.

e-commerce

Peak Capital investeert in TradeCloud

TradeCloud krijgt financiering van investeringsfonds Peak Capital. Het fonds neemt daartoe een minderheidsbelang in de logistieke clouddienst. Het groeikapitaal wordt gebruikt voor het opschalen van sales- & marketingactiviteiten en verbreding van de functionaliteit.

B2B Digital

Kwart online verkochte boeken is digitaal

Iets meer dan een kwart van de verkochte boeken in Nederland is een e-boek. De afzet groeit nu bibliotheken sinds kort ook digitale boeken kunnen uitlenen.

e-commerce

Topman Unilever krijgt leiding Tesco

Dave Lewis van Unilever Personal Care wordt per 1 oktober de nieuwe baas van Tesco, wiens digitale strategie als voorbeeld voor veel supermarkten geldt.

e-commerce

Nielsen: Mobiel betalen vooral populair bij vrouwen

Vrouwen gebruiken mobiele betalingen vaker dan mannen. Dat blijkt uit onderzoek van Nielsen onder bijna 4000 Amerikanen. 47 procent is man, 53 vrouw. Het merendeel van de gebruikers zijn tussen de 18 en 34. Veelverdieners zijn niet per definitie in de meerderheid.

e-commerce

‘Vergeet retargeting, ga voor pretargeting’

Retargeting werkt niet. Dat zegt Tom Goodwin, CEO van Tomorrow Group uit Londen. De techniek om consumenten via advertenties te herinneren aan producten die ze eerder hebben bekeken, is teveel gebaseerd op het verleden en wekt irritatie op. Volgens Goodwin moet de industrie naar pretargeting: de juiste boodschap op het juiste moment.

Conversie

‘Metro wil af van Media Markt en Saturn’

Het Duitse retailconcern Metro zet de elektronicaketens Media Markt en Saturn in de etalage. Het bedrijf heeft volgens persbureau Bloomberg Deutsche Bank ingehuurd om te kijken naar de mogelijkheden voor een verkoop, een splitsing of een beursgang van Media-Saturn.

e-commerce

Dell accepteert Bitcoin

Computerfabrikant Dell accepteert vanaf nu bitcoins als betaalmiddel voor laptops, pc’s en andere producten, overigens voorlopig alleen in de VS. Er is een samenwerking gezocht met betaalbedrijf Coinbase.

e-commerce

Amerikaanse dienst voor onbeperkte retouren

Een Amerikaanse marketingbedrijf is de bezorgingsdienst Return Saver gestart met onbeperkte retouren. Voor 49 dollar per jaar kunnen klanten overal online winkelen en via FedEx bijvoorbeeld niet-passende kleding terugsturen.

e-commerce

Virtuele portemonnee Visa breder beschikbaar

Visa Europa gaat de virtuele portemonnee V.me by Visa later dit jaar lanceren in Duitsland, Ierland, Noorwegen, Zweden en Italië. Tevens worden er in de loop van 2015 nieuwe proefprojecten opgestart in Griekenland, Tsjechië en Slowakije.

e-commerce

UPS begint uitfasering merknaam Kiala

De afhaalpunten van Kiala krijgen een nieuwe naam: UPS Access Point. De rebranding moet in 2016 zijn afgerond.

e-commerce

Bol.com en Home24 naar Emerce eHome & Deco

bol.com en Home24 zijn twee van de nieuwste toevoegingen aan het programma van Emerce eHome & Deco, dat in oktober in Amsterdam zal plaatsvinden. bol.com, sinds 14 maanden actief in de online woonbranche, behaalt haar succes onder andere door een unieke samenwerking met fysieke retailers.

e-commerce

Overheid stelt nieuwe regels voor verzendmateriaal webshops

Vanaf volgend jaar zijn webwinkels verplicht om aan de overheid te laten zien hoe zij in de nabije toekomst met duurzame verpakkingsmaterialen gaan werken. Hierbij gaat het voornamelijk om de doos of het plastic waarin een pakket wordt verzonden naar de consument.

e-commerce

Winkels vanHaren krijgen ‘fluisterende etalages’

vanHaren gaat in zijn vestigingen in Amsterdam en Breda experimenteren met sonar techniek. Daarbij kunnen via winkelruiten of andere oppervlakten reclameboodschappen worden weergegeven. Dat meldt Retailnews.

Conversie