More stories

Just Cargo zet Uber-concept in voor slimmere pakketpost

Het Bossche Just Cargo wil de Uber worden voor koeriersdiensten. Het bedrijf wil in Nederland klanten en chauffeurs met elkaar in contact brengen via een app op de smartphone, maar dan om pakketten op te halen en te bezorgen.

Logistics

Uber breidt maaltijdbezorgdienst uit

Uber maakt haast met zijn maaltijdbezorgdienst. Aan het netwerk zijn opnieuw drie steden toegevoegd: San Francisco, Chicago en Houston. Klanten kunnen kiezen uit het aanbod van van honderden restaurants en betalen 5 dollar bezorgkosten.

Logistics

‘Nederlanders nog niet comfortabel met online winkelen via smartphone’

Nederlanders schuwen het kopen via mobiele apparaten als smartphones en tablets. Slechts 20 procent van de ondervraagde consumenten kocht afgelopen jaar in vergelijking met het jaar ervoor vaker producten op hun smartphone en 22 procent via de tablet. Dat stelt Accenture na internationaal onderzoek.

E-commerce

Amazon experimenteert met gezichtsherkenning

Amazon experimenteert met gezichtsherkenning, zo blijkt uit een octrooi dat enige tijd terug is gedeponeerd bij de U.S. Patent and Trademark Office. Daarmee wil het bedrijf fraude tegengaan.

Security

DHL opent winkel in centrum Amsterdam

DHL heeft aan de Van Baerlestraat 114 in Amsterdam zijn eerste exclusieve winkel geopend. In de Shipping Spot kunnen particulieren, bedrijven en winkeliers tijdens weekdagen terecht voor hun internationale en nationale pakketzendingen en persoonlijk advies.

Logistics

Nieuwe site voor Hans Anders

Hans Anders opent dit voorjaar een volledig vernieuwde website. Deze is meer gebruiksvriendelijk, eigentijds en typisch Hans Anders, aldus algemeen directeur Remco Boerefijn.

Retail

Emerce eRetail: ‘In de e-tail leeft de opvatting dat we alles moeten aanbieden’

Bij veel retailers, etailers en groothandels wordt het houden van de juiste voorraad steeds moeilijker. Hoofdoorzaak zijn vaak ongebreidelde assortimenten, over-enthousiaste sales en category managers en bijbehorende forecast-problemen. Paul Durlinger, technisch bedrijfskundig Ingenieur van de TU Eindhoven, spreekt donderdag op Emerce eRetail over voorraadbeheer en forecasting.

Fulfillment
Premium

Online winkelomzet groeide in januari met 21 procent

In januari is de online omzet met ruim 21 procent gegroeid. De digitale handel van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) lag 16 procent hoger dan een jaar eerder, zo blijkt uit cijfers van het CBS.

Retail

Emerce eRetail over meest succesvolle (online) retailformules

Vorig jaar viel schoenenreus Macintosh. De malaise van de traditionele schoenenretail leek daarmee een feit. Of toch niet? Want de stofwolken waren nog niet opgetrokken of vanHaren meldde zijn ‘succesvolste jaar ooit’. Krein Bons leidt al 18 jaar één van Nederlands meest succesvolle retailformules en komende donderdag vertelt hij op Emerce eRetail wat het geheim is.

Retail

Bringme: ontvangen en versturen met een bijzondere box

Get it. Send it. Love it. Zo zegt Bringme voorgoed de manier te veranderen waarop we spullen verzenden en ontvangen. De intelligente en fraai vormgegeven boxen van de spin-off van de Leuvense ecologische stadsontwikkelaar Ertzberg zijn het antwoord op de groeiende stroom pakketten die internetshoppers genereren. Creatief directeur Tim Driesen: “Het vertrekpunt is een nieuwe kijk op stadsontwikkeling.”

Fulfillment

Microsoft neemt geen afscheid van Bitcoin (update)

Microsoft zegt dat het nog steeds bitcoins accepteert voor apps, muziek en games die via Windows 10 of Windows 10 Mobile worden aangekocht. Eerdere berichtgeving suggereerde het tegendeel. Microsoft zegt dat er sprake is van een misverstand.

Payment

Aandeelhouders akkoord met fusie Ahold en Delhaize

De aandeelhouders van Ahold en Delhaize zijn akkoord gegaan met de voorgenomen fusie van de bedrijven. Nu moeten de Belgische en Amerikaanse toezichthouders nog groen licht geven. Dat kan voor de zomer zijn afgerond.

Retail

John Lewis: ‘We zijn een echte omnichannel retailer’

De omzet in de fysieke winkels daalde vorig jaar met een procent, maar online nam het op desktop en alle mobiele kanalen met 17,3 procent toe. “De kracht zit erin hoe alle kanalen samenkomen. We zijn het geloofwaardigst met onze omnichannel strategie”, aldus John Lewis’ baas Andy Street.

Retail

Body & Fit met PostNL in gekoelde producten

Body & Fit, de online health & lifestyle shop gespecialiseerd in gezonde voedings- en sportsupplementen, schakelt PostNL in voor de verzending van gekoelde producten. Het gaat om een koelbox ontwikkeld door de Universiteit van Wageningen.

Logistics

Retailers laten in-store nog veel digitale kansen liggen

Retailers gebruiken steeds vaker in-store technologieën om de customer experience tot ongekende hoogten te krijgen. Maar een naadloze online/offline ervaring? Die is nog ver te zoeken, aldus de tech savvy consumenten.

Retail