More stories

Bas van der Krogt (Hoogvliet) naar Runnersworld

E-commerce manager Bas van der Krogt verruilt Hoogvliet Supermarkten voor Runnersworld. Bij de hardloopwinkel wordt hij formulemanager.

Retail

Coolblue sterkste groeier onder Nederlandse retailers

Coolblue heeft tussen 2012 en 2014 de grootste omzetgroei gerealiseerd onder Nederlandse retailers. De e-tailer staat daarmee voor het tweede jaar op rij op de eerste plek in de RetailTrends Fabulous 40, samengesteld door corporate finance adviesbureau Capitalmind.

E-commerce
Premium

Bol.com en AH.nl realiseren omzetgroei van 30 procent

De internetverkopen van Ahold zijn in het afgelopen kwartaal wederom met 27,4 procent gestegen. Bol.com en AH.nl realiseerden alleen al een omzetgroei van 30 procent.

E-commerce

Single customer view blijft lastig

Personalisatie levert maar liefst 158 procent meer clicks op. Maar een single customer view creëren blijkt niet eenvoudig. Maar liefst 81 procent van de Amerikaanse marketeers heeft er problemen mee, door bijvoorbeeld een gebrek aan tools.

Conversie
Premium

Strategische investering Zalando in B2B-dienstverlener

Zalando heeft een minderbeheidsbelang genomen in een bedrijf dat fabrikanten helpt hun assortiment in online te krijgen.

E-commerce platforms

Fraudehelpdesk waarschuwt voor nepwebwinkel BCC

Retailer BCC is wederom de dupe geworden van oplichters die met valse webshops proberen geld te verdienen.

E-commerce

Gert-Jan Janssen CFO bol.com

Gert-Jan Janssen wordt de nieuwe CFO van bol.com. Hij volgt Martijn de Wit op, die in februari zijn vertrek bekend maakte.

E-commerce

Trek de juiste conclusie uit data

Marketinginzet op waarde schatten? Bijna iedereen heeft er moeite mee. Er is ontzettend veel data voorhanden. Maar geen enkele tool kan momenteel alle gewenste data 100 procent meten. Verschillende tools rapporteren op verschillende manieren. Waar focus je op? En hoe interpreteer je de uitkomst?

Conversie

Groei Rocket Internet vooral door Food & Groceries

Bedrijvenbouwer Rocket Internet ziet de omzet in het eerste kwartaal met 34 procent groeien tot 532 miljoen euro. Die toename komt vooral op het konto van één segment, Food & Groceries, en dan ook nog eens slechts twee bedrijven: Foodpanda en HelloFresh.

Duitsland

De meest voorkomende valkuilen bij dropshipping

Dropshipping is populair bij beginnende webwinkels. Het is een constructie waarbij de leverancier het product rechtstreeks naar de consument van een webwinkel verstuurt. Webwinkels hoeven dan geen eigen voorraad te hebben. Dat klinkt aantrekkelijk, maar juridisch zitten hier een aantal haken en ogen aan. De webwinkel blijft namelijk juridisch aansprakelijk en verantwoordelijk tegenover de consument, ondanks dat zij de producten mogelijk nooit zelf gezien hebben.

Fulfillment

Zwitsers bundelen krachten voor betaalapp

De Zwitsers hebben de krachten gebundeld voor een gezamenlijke betaalapp die in de herfst moet verschijnen.

Digital Wallets

Nederlandse e-commerce naar 16,1 miljard euro

Nederland eindigt op de zevende plaats, net onder Italië, in de Top 10 van Europese e-commercelanden met een omzet van 16,1 miljard euro in 2015. Zegt belangenorganisatie Ecommerce Europe, die 25.000 online retailers vertegenwoordigt.

E-commerce

Thuisbezorgd horecamerk met de hoogste groeiverwachting

Thuisbezorgd.nl eindigt, net boven Starbucks en Van der Valk, in de Top 10 van horecamerken met de hoogste groeiverwachting.

E-commerce

Webshop Lidl eindelijk in de steigers

De webshop van Lidl Nederland lijkt niet al te lang meer op zich te wachten. Medewerkers op het hoofdkantoor mogen de webwinkel de komende tijd gaan testen, melden bronnen aan Distrifood.

E-commerce

Vijf topics die je gemist hebt tijdens E-Commerce Live! 2016

Ook dit jaar trokken we richting de Beurs van Berlage in Amsterdam om, tijdens E-commerce Live!, de nieuwste trends op het vlak van e-commerce te spotten. U leest ze hier.

Retail