More stories

Online supermarkt Picnic landt in Soest

Online supermarkt Picnic komt naar Soest. Vanaf deze week bezorgt het bedrijf ook in deze gemeente de boodschappen gratis thuis.

E-commerce

Proef met online identificatie iDIN gestart

Dinsdag is de eerste proef met iDIN onder regie van Betaalvereniging Nederland gestart. iDIN is een nieuwe dienst van de banken waarmee consumenten zich bij bedrijven en instanties online kunnen identificeren, met de ‘veilige en vertrouwde inlogmiddelen’ van hun eigen bank.

Payment
Premium

Nederlanders goed voor 1 procent aanbod Amazon Marketplace DE

Een procent van de handelaren die actief zijn op de Marketplace van Amazon.de komt uit Nederland. Iets meer dan de helft van de verkopers in Duitsland komt uit Duitsland. De marktplaats blijkt een internationaal gemeleerd gezelschap.

Retail

Flinders breidt capaciteit uit

Flinders verwacht dit jaar te groeien naar een omzet van 10 miljoen euro. Daartoe moet de nieuwe winkelruimte die maandag in gebruik is genomen een bijdrage aan leveren.

E-commerce

Alipay blijft voorlopig voor Chinezen

Alipay richt zich voorlopig niet op Europeanen. “Dat wil niet zeggen dat we dat nooit gaan doen”, vertelde Yana Geng van Alipay vanochtend op het Online Betaalcongres in Houten.

Payment

Tele2 opent nieuwe winkels

Tele2 breidt langzaam zijn retailwinkels uit. De komende twee weken opent het bedrijf vestigingen in Eindhoven en Haarlem, zo valt af te leiden uit twee vacatures.

Retail

Thuiswinkel.org: maak einde aan fragmentatie in het betaallandschap

Thuiswinkel.org verwacht een verdere groei van digitaal winkelen en betalen, digitale portemonnees en nieuwe technologieën voor on- en offline kassabetalingen. De klantbeleving gaat naar altijd en overal. Dit vergt een verdergaande (Europese) standaardisatie om fragmentatie in het betaallandschap te voorkomen, zo zegt de organisatie in een positioning paper die het vanochtend presenteert op het Online Betaalcongres in Houten.

E-commerce

Thuiswinkel.org: effect Apple en Samsung Pay nog onduidelijk

Thuiswinkel.org kan nog moeilijk inschatten wat het effect wordt van de introductie van Apple Pay in Nederland, of van concurrenten als Google of Samsung. Dat schrijft de organisatie in een vandaag verschenen positioning paper.

Payment

bol.com opent ‘outlet’

bol.com heeft op zijn site een sectie geopend waar het voortdurend uitverkoop is, een digitale outlet.

Retail
Premium

Amazon bezorgt tot 80 procent van Engelse verkopen zelf

Amazons eigen bezorgdienst in Engeland, Amazon Logistics, bezorgt daar tot tachtig procent van de aankopen op dat platform zelf.

Logistics

Ecommerce Europe en Thuiswinkel.org plaatsten kritische kanttekeningen bij verbod geoblocking

Verkopers op afstand mogen consumenten niet discrimineren op basis van nationaliteit of verblijfplaats bij de toegang tot hun producten en/of diensten. Belangenorganisatie Ecommerce Europe zegt in een nieuw position paper dat de regels niet te strak gehanteerd mogen worden.

E-commerce

Retailer BCC werkt aan ‘drastische koersverandering’

BCC electro-speciaalzaken slaat naar eigen zeggen een nieuwe weg in. ‘Met alle innovaties die vandaag en morgen toepasbaar worden voor het retaillandschap, kunnen we meer zijn dan een traditionele elektronica-retailer. We gaan nieuwe proposities en businessmodellen ontwikkelen’, zo laat het bedrijf in een verklaring weten.

Retail

DekaMarkt breidt bezorgservice uit

Supermarktketen DekaMarkt heeft haar bezorgservice verder uitgebreid. Voortaan kunnen ook inwoners van Apeldoorn, Ugchelen, Beekbergen en Lieren hun online bestelde boodschappen thuis laten bezorgen.

Logistics

Engelse unicorn Powa Technologies failliet

Het Engelse technologiebedrijf dat een revolutie in de retailsector beloofde is failliet en de onderdelen worden verkocht.

Retail
Premium

‘Online omzetaandeel supermarkten naar 9 procent in 2025’

Het online omzetaandeel binnen supermarkten zal volgens analisten van ABN Amro oplopen van 1,6 nu naar 9 procent in 2025, goed voor een omzet van 3,7 miljard euro. Op dit moment is dat nog 389 miljoen euro.

E-commerce