More stories

Traagste groei voor Alibaba in drie jaar

Alibaba kampt met de traagste groei in drie jaar. Dat blijkt uit de zojuist gepubliceerde kwartaalcijfers. De omzet kwam met 3,27 miljard dollar lager uit dan verwacht.

E-commerce

ERP-specialist Infor neemt ketenbeheerplatform GT Nexus over

ERP-specialist Infor neemt GT Nexus, een van de grootste cloudgebaseerde commerce-platforms, over voor een bedrag van 675 miljoen dollar.

E-commerce

Webwinkel laat consumenten in termijnen betalen, zonder rente

De nieuwe Nederlandse webwinkel In3keer.nl wil zich richten op de consument die wel het geld heeft voor een grotere aankoop, maar die niet meteen het hele bedrag op tafel kan leggen. Zonder rente te betalen.

E-commerce

Macy’s gaat online bestellingen binnen dag bezorgen

Amazon komt steeds meer onder druk te staan van traditionele retailers als Walmart en Target. Nu heeft ook het Amerikaanse warenhuis Macy’s de aanval geopend door online bestellingen binnen een dag te bezorgen.

E-commerce

Verkoopplatform Amazon groeit met dertig procent

Amazon heeft veruit het snelstgroeiende platform voor aangesloten verkopers. Dat blijkt uit cijfers over de maand juli van ChannelAdvisor. De verkopen stegen met dertig procent, terwijl eBay achterbleef.

E-commerce

Amazon huurt voormalig dc van Tesco

Amazon gaat voor tien jaar een voormalig distributiecentrum van supermarkt Tesco huren in het Engelse Surrey, een duidelijke aanwijzing dat de retailer AmazonFresh in Engeland gaat uitrollen.

E-commerce

Base verwerkt betaling Playstationgebruikers

Sony en de Belgische telecomaanbieder Base, recent eigendom van Telenet, gaan samenwerken op het gebied van betalingen. Playstationgebruikers kunnen hun aankopen in Playstation door Base laten afwikkelen.

Payment

Flink deel omzet Domino’s Pizza uit online bestellingen

De Nederlandse vestigingen van Domino’s Pizza halen al ruim zestig procent van hun omzet uit online bestellingen. Dat meldt de Nederlandse organisatie vanochtend naar aanleiding van de halfjaarresultaten van moederbedrijf Domino’s Pizza Enterprises Limited.

E-commerce

Waarom je klanten het winkelkarretje laten staan (infographic)

Het probleem van achtergelaten winkelkarretjes is groot. 76 procent van de online consumenten haakt op het laatste moment af, wat zich vertaalt in een verlies van 18 miljard dollar. De reden dat dit gebeurt is dat kopers vaak niet eens de intentie hebben om iets te kopen, ze willen alleen de prijs controleren. Reden om verborgen kosten zoveel mogelijk zichtbaar te maken.

Conversie

Amazon wordt kledingreus

Amazon passeert warenhuis Macy’s in (Amerikaanse) kledingverkopen. Dat verwacht Cowen & Co. Dit jaar ging de verkoop al met 36 procent omhoog, terwijl die bij Walmart en Target juist gedaald is.

E-commerce

Alibaba pompt 4 miljard euro in Chinese electronicaverkoper

Internetgigant Alibaba gaat omgerekend ruim 4 miljard euro investeren in Suning Commerce Group. Daarvoor krijgt het Chinese bedrijf een belang van twintig procent. Suning krijgt op zijn beurt een klein belang in Alibaba.

Retail

Marktplaats Aanbieding en TicketVeiling.nl in ticketverkoop

Marktplaats Aanbieding en TicketVeiling.nl gaan samen toegangsbewijzen en arrangementen aanbieden. Het verkoopteam van TicketVeiling.nl werft voortaan zogenoemde leisure tickets voor Marktplaats Aanbieding.

E-commerce

‘Finaal bod op Hunkemöller nabij’

Het Amerikaanse investeringsbedrijf Sycamore Partners lijkt te zijn overgebleven in de overnamestrijd rond lingerieketen Hunkemöller. Aanvankelijk werd eind juli al een finaal bod verwacht op het Nederlandse bedrijf. Sycamore zou 440 miljoen dollar hebben geboden.

Retail

Kwart omzet Neiman Marcus via internet

Luxe warenhuis Neiman Marcus realiseert al een kwart van zijn omzet via web en mobiel. Dat blijkt uit documenten die het retailbedrijf vorige week heeft ingediend voor een beursgang. Vorig jaar ging het om een aandeel van 23,9 procent.

E-commerce

PostNL test de ‘altijd thuis’ afleverbox

PostNL blijkt al maanden in stilte te werken aan een afleverbox voor online kopers die niet of zelden thuis zijn. Bezorgen bij de buren, niet-thuis-briefjes, pakketretour naar het depot, de volgende dag opnieuw aanbieden. Inefficiënt, frustrerend, klantonvriendelijk. Pakketvervoerders en andere organisaties zijn hyperactief in het zoeken naar oplossingen voor dit steeds groter wordende logistieke probleem. Helpt de afleverbox de last mile draak te verslaan?

E-commerce