More stories

Tien procent omzet Foot Locker via internet

De internationale sportwinkelketen Foot Locker haalt 9,9 procent van zijn verkopen uit het digitale kanaal. De webverkopen groeiden vorig jaar met eenderde.

e-commerce

Coolblue met 5 nieuwe winkels in outdoor

De online keten speciaalzaken Coolblue opent zijn tweede productcategorie in een maand tijd. Eerst voegde het witgoed tot aan zijn assortiment, vandaag is het outdoor.

e-commerce

Marktplaats en ICT Recht sluit aan op De Coww

Marktplaats.nl en juridische adviesbureau ICT Recht zijn de zevende en achtste partij die zich aansluiten bij de webdienst voor e-commerce De Coww.

e-commerce

Miinto begint tv-campagne

RTL Ventures’ Miinto begint later deze week een tv-campagne. Deze is bedoeld om meer aandacht te vestigen op het webwinkelplatform waar fysieke modewinkels hun handelswaar kunnen etaleren.

e-commerce

‘Wij hebben het nachtmerriemodel voor banken’

Adyen handelt wereldwijd jaarlijks voor meer dan tien miljard euro aan betalingen voor e-commercebedrijven af. Onder de klanten multinationals als Google, Amazon en eBay. Toch is het bedrijf van algemeen directeur Pieter van der Does voor de meesten een onbekende.

e-commerce

Nieuwe webshop H&M live, smaakt naar Pinterest

Het H&M-concern lanceert de pan-Europese webshop Stories.com. In Nederland gaat het luxere winkelmerk enkel online verkopen, maar in andere landen wordt het label ondersteund met fysieke retail zaken.

e-commerce

Supermarkt Spar test online bestelservice

Klanten van de supermarkten Spar en Attent hoeven niet meer naar de winkel voor boodschappen. Ze kunnen ze online gaan bestellen om later in een naburige zaak op te halen, of te laten bezorgen.

e-commerce

Gevonden voorwerpen 2.0

Een Amerikaans bedrijf laat consumenten sleutels, portemonnees, koffers en zelfs kinderen terugvinden met behulp van een sticker en een smartphone. Dankzij Bluetooth Low Energy.

Conversie

Online gokker Paddy Power: een derde omzet uit mobiel

Paddy Power realiseert een derde van zijn digitale omzet met leden die via de mobiele telefoon of tablet spelen. Het beursgenoteerde gokbedrijf zag zijn omzet afgelopen jaar met een kwart groeien tot 440 miljoen euro.

e-commerce

Google Shopping krijgt bezorgdienst

Google Shopping gaat zich prominenter als e-commercesite manifesteren. De productvergelijker gaat zelf bestellingen en betalingen accepteren en krijgt een bezorgdienst. Consumenten betalen een vast bedrag per jaar om hun orders op de dag van bestelling geleverd te krijgen.

e-commerce

Klarna: 200 miljoen dollar omzet, mobiel als groeiversneller

Het internationale betaalsysteem Klarna sluit het jaar af met een omzet van 200 miljoen dollar. De Zweedse techniek probeert een trend te zetten in e-commerce door de processen kopen en betalen van elkaar te scheiden. Het mobiele kanaal moet het vliegwiel worden in die ontwikkeling.

e-commerce

Glossybox: zestig procent bezoek via mobiel

E-commercesite Glossybox claimt dat fors meer dan de helft van zijn sitebezoekers via een mobiele drager binnenkomt. De belangrijkste activiteiten van het bedrijf spelen zich echter tussen cosmeticamerken en de brievenbus af.

e-commerce

Hands-on: LG Optimus G

LG’s vlaggenschip Optimus G werd afgelopen week dan eindelijk op het World Mobile Congress in Barcelona aangekondigd voor de Europese markt. Zes maanden na de lancering in de VS en Azië. Beter laat dan nooit?

Conversie

De juiste plek voor een succesvolle e-businessafdeling

De meeste ‘oude economie’-organisaties in Nederland hebben inmiddels de slag gemaakt naar het online kanaal. Bij een aantal van hen is de ambitie hoog en bestaat de wens om een full online speler te worden of is deze al slag gemaakt (Wehkamp.nl). Wat is een goede manier om dit te doen?

e-commerce

Een derde wereldomzet muziekindustrie uit digitaal

Voor het eerst sinds 1999 sluit de muziekindustrie een jaar af met omzetgroei. Nieuwe verdienmodellen slaan internationaal aan op meer digitale dragers. Een op de drie euro’s wordt nu verdiend met digitale distributie.

e-commerce