More stories

TNO ontwikkelt serious game voor logistieke sector

TNO heeft samen met partners een serious game ontwikkeld voor de logistieke sector. Het spel laat zien welke operationele en financiële voordelen worden verkregen als het aantal beperkingen van een order wordt verminderd, en welke samenwerking tussen planners, sales en klanten hiervoor nodig is.

E-commerce

Rabobank biedt klanten Digitaal Incassomachtigen

De Rabobank biedt haar klanten voortaan Rabo Digitaal Incassomachtigen. Daarmee kunnen consumenten online een eenmalige of doorlopende machtiging tot incasso afgeven via internetbankieren. Een handtekening op papier is dan niet meer nodig.

E-commerce

Amazon blij met Engels beleid rondom drones

Amazons baas Jeff Bezos is blij met de flexibele regelgeving van Engeland voor commerciële vluchten met drones.

E-commerce

Uber breidt bezorgdienst voor restaurants uit

Uber heeft advertenties geplaatst voor personeel voor zijn bezorgdienst UberEats in vijftien steden, waaronder Washington, Atlanta, Seattle, Houston, Nashville en Miami. Daarnaast begint het bedrijf met bezorgen in San Francisco.

E-commerce

Online retailer Zulily voor 2,4 miljard dollar naar QVC

Online retailer Zulily, die zich vooral op producten voor moeders en baby’s richt, wordt voor 2,4 miljard dollar verkocht aan het Amerikaanse QVC Group, bekend van het gelijknamige shoppingkanaal op de kabel.

E-commerce

Eerste Belgische Apple Store in september geopend

De eerste officiële Apple Store in België gaat waarschijnlijk op 19 september open. Dat valt af te leiden uit gelekte documenten.

Retail

Weer grote overnames online brillenwinkels

Online brillenwinkelketen MyOptique Group pleegt overnames in Engeland en Duitsland en koerst af op een omzet dit jaar van honderd miljoen euro.

E-commerce

Ook Amerikaanse Target in online boodschappen

Het Amerikaanse warenhuis Target stapt nu ook al in de online boodschappenmarkt, net als Amazon en Walmart. Marketingdirecteur Jeff Jones zegt dat zijn bedrijf in de nabije toekomst met de eerste testen zal beginnen.

E-commerce

Millennial shopt niet anders dan oudere generaties

Millennials, geboren vanaf 1980, mogen dan in alles verschillen van de generaties voor hen, als het op (online) winkelen aankomt zijn ze nagenoeg gelijk. Dat concludeert Adroit Digital, een bureau gespecialiseerd in performance marketing.

E-commerce

Muur- en vloerprojectie voor verkoopactivatie

De Nederlandse startup WhiteTable introduceert de WT Lighthouse, een plug-and-play opstelling voor winkels en beurzen, waarmee grote interactieve vloer- en muurprojecties kunnen worden gerealiseerd. De eerste toepassingen worden getoond in De Bijenkorf in Amsterdam en de Store of the Future in Den Haag.

E-commerce

HelloFresh: ‘We focussen op de klant, niet op de concurrent’

‘We focussen we ons op de klant en op ons bedrijf en niet op de concurrent,’ zo laat HelloFresh weten in een summiere reactie op het nieuws dat ook Albert Heijn met maaltijdenboxen gaat beginnen.

E-commerce

Lidl: nog geen concrete plannen voor e-commerce

Lidl heeft nog geen concrete plannen voor een Nederlandse e-commercesite. Dat laat het hoofdkantoor van de Duitse supermarktketen desgevraagd aan Emerce weten. In een advertentie voor een senior manager online werd een dezer dagen gerefereerd aan het ‘opzetten en uitrollen van de e-commerce activiteiten van Lidl Nederland’.

E-commerce

Albert Heijn gaat strijd met HelloFresh aan

Albert Heijn komt onder de vlag van Allerhande met een wekelijkse boodschappenbox met daarin alle op maat gemaakte boodschappen voor drie maaltijden. Daarmee gaat het de strijd aan met HelloFresh. Ook worden voortaan alle aanvullende boodschappen gratis bezorgd.

E-commerce

Samsung Pay komt naar Spanje en het Verenigd Koninkrijk

Samsung Pay zal binnen Europa eerst in Engeland en Spanje verkrijgbaar zijn. Dat maakte het bedrijf zojuist bekend op een persconferentie in New York.

E-commerce

CBS: omzet webwinkels in juni fors hoger

De detailhandel heeft in juni behoorlijk meer omgezet via internet dan een jaar eerder. De online omzet groeide met 28,1 procent. Dat meldt het CBS.

E-commerce