More stories

Webvan oprichter begint internetkruidenier met robots

De Amerikaanse entrepreneur Louis Borders, oprichter van boekenzaak Borders en websuper Webvan, stapt opnieuw in online boodschappen. Anders dan het Nederlandse Picnic, is de bezorging niet gratis. Lidmaatschap kost 99 dollar per jaar. Borders hoopt geld uit te sparen met inpakrobots.

E-commerce

Het belang van online beoordelingen (infographic)

Online besprekingen, van diensten en producten, zijn belangrijker dan je denkt. Volgens deze infographic van Invesp leest negentig procent van de consumenten beoordelingen online en 88 procent vindt ze even minstens even belangrijk als aanbevelingen van vrienden. Een webwinkel zonder beoordelingen loopt theoretisch heel wat omzet mis.

Conversie

Payment Service Directive 2 for Dummies (deel 1)

De Payment Service Directive is een EU-richtlijn die zorgt voor de regulering van betalingsdiensten in de Europese Unie. De richtlijn, die zijn oorsprong vond in 2007, is erop gericht om de concurrentie in het ‘betalingenlandschap’ te verbeteren en de drempels voor nieuwe toetreders in de payments industry, zijnde niet-banken, weg te nemen. Na een update van de richtlijn in 2009, staat er nu een grotere aanpassing voor de deur, die moet leiden tot de implementatie van Payment Service Directive 2.

Payment

Distributiepartner Picnic was er al vroeg bij met e-commerce

De opvallendste naam die vanochtend viel bij de plannen voor een nieuwe online supermarkt Picnic is ongetwijfeld die van distributiepartner […]

E-commerce

Alibaba trekt specialist aan voor internationale expansie

Alibaba huurt een veteraan van zakenbank Goldman Sachs in om zijn internationale activiteiten handen en voeten te geven. Michael Evans maakt al enige tijd deel uit van het bestuur van het Chinese e-commercebedrijf.

E-commerce

Nieuwe online supermarkt Picnic opent aanval op Albert Heijn en Jumbo (update)

Een nieuwe online supermarkt Picnic gaat de aanval openen op Albert Heijn en Jumbo door boodschappen vanaf september gratis te bezorgen en gegarandeerd tegen de laagste prijzen te verkopen.

E-commerce

Etsy voelt dure dollar

Etsy, de online marktplaats voor eigengemaakte spullen, heeft in het tweede kwartaal 6,4 miljoen dollar verlies geleden op een omzet van 61 miljoen dollar. Het verlies is minder dramatisch dan in het eerste kwartaal, toen het dieprode cijfers schreef.

E-commerce

Betaalconsortium CurrentC begint proeven

Het Amerikaanse betaalconsortium CurrentC, een belangrijke concurrent voor Apple Pay, begint deze maand met zijn eerste proeven.

E-commerce

7,3 miljoen euro voor crossborder specialist B2C Europe

B2C Europe uit Leusden, dat naar eigen zeggen slimme oplossingen biedt voor internationale distributie van pakketten en post, heeft 7,3 miljoen euro opgehaald bij ondernemersbank NIBC.

Fulfillment

Centraal Beheer verandert dekking voor Airbnb

Klanten met een woonverzekering van Centraal Beheer die hun woning verhuren via Airbnb of een ander platform voor tijdelijke verhuur zijn daar vanaf nu standaard voor verzekerd. Er is géén andere of extra dekking nodig, laat de verzekeraar weten.

E-commerce

Modehuis Accessorize sluit fysieke winkels in Benelux, gaat online verder

Alle filialen van het Britse modehuis Accessorize in Nederland en België zijn gesloten. Bestellen kan alleen nog via de internationale webshop Eu.accessorize.com.

Retail

Wanneer heeft A/B-testen zin en wat zijn de alternatieven?

Er zijn vele vormen waarop een A/B-test uitgevoerd kan worden. Slechts variatie op een enkel element van de pagina (bijvoorbeeld de kleur van een knop), maar ook variatie in de volledige opmaak van een pagina. Wanneer kun je nu het beste welke vorm toepassen en wanneer is het resultaat betrouwbaar en dus duurzaam?

Conversie

Retail apps converteren beter dan desktop websites

Mobiele apps genereren bijna 50 procent van de mobiele transacties, voor grote e-commercespelers die de gebruikerservaring van de app een prioriteit hebben gemaakt. Apps zien veel hogere conversierates dan mobiele browsers of zelfs desktop.

Conversie

Peuterflesjes en 3D printer materialen snelste groeiers e-commerce

Posters, nagellak, 3D-printermaterialen, flesjes voor peuters en booronderdelen, dat waren in het tweede kwartaal de snelst groeiende productgroepen bij webwinkels wereldwijd. Daarnaast deden digitale camera’s het ook weer goed.

E-commerce

Subway en PayPal in betalingen

Broodjeswinkel Subway en PayPal gaan samenwerken. Voor het eind van het jaar kunnen Amerikaanse klanten afrekenen via PayPals OneTouch in een nieuwe app.

Payment