More stories

Hugo Boss investeert in omnichannelstrategie

Hugo Boss investeert fors om met zijn omnichannelstrategie helemaal van deze tijd te worden. Dat leidt er onder meer, maar niet exclusief, toe dat het digitale omzetaandeel van drie procent moet toenemen.

Retail

Rekenopvuller zoekt goedkope producten bij bol.com

Een Vlaamse student heeft een tooltje gemaakt, waarmee bestellers bij bol.com onder de bezorgkosten uit kunnen komen. Bol.com rekent bezorgkosten voor bestellingen tot 20 euro.

Conversie

Nederlandse consument volgt winkelier in Black Friday

Black Friday is in Amerika een bekende winkeldag vol grote kortingen, maar in Nederland niet. De Nederlandse consument laat zich echter wel verleiden tot aankopen door winkeliers die acties rond deze dag, dit weekend en aanstaande Cyber Monday houden.

Retail

Frederik van der Veen naar Groupon

Frederik van der Veen (35) wordt managing director van Groupon Nederland. Hij zal zich bezighouden met het verbreden en versterken van het merk. Van der Veen volgt Shurendy Gerardus op.

E-commerce

Basis omnichannel wordt vergeten: het proces PIM als antwoord

Als je bekijkt welke organisaties werkelijk omnichannel opereren dan valt het resultaat tegen. Wat geregeld ontbreekt is de juiste basis: consistentie van informatie rondom producten of diensten in de verschillende kanalen en fasen waarin een klant zich bevindt.

PIM

Fashionchick neemt mobiele app Swipe & Shop over

Fashionchick heeft de app Swipe & Shop gekocht om zijn mobiele aanbod te verbeteren.

Retail

‘Cyber Monday wordt megaklapper’

ComScore verwacht dat Cyber Monday, online koopjesdag eind november, in de VS alle records gaat breken. De marktonderzoeker ziet verder 15 procent groei in e-commerce in november en december.

E-commerce

Blokker.nl neemt nieuw distributiecentrum in gebruik

Huishoudspecialist Blokker.nl neemt een nieuw distributiecentrum in gebruik dat specifiek is ingericht voor de afhandeling van online orders.

Fulfillment

Black Friday: E-mail & mobiel grijpen de macht

Nog een nachtje slapen en dan is het zo ver. Black Friday! In de Verenigde Staten is de dag al jaren razend populair onder consumenten. De impact van online wordt daarom groter en groter. Vorig jaar werd online maar liefst 20 procent meer uitgegeven dan een jaar eerder. Ook in Nederland krijgt Cyber Monday steeds meer voet aan wal.

Retail

Primera start met telefoonreparatie

Tijdschriftenwinkel Primera gaat samen met de telerepair group en PostNL telefoonreparatie aanbieden. Dat als versterking van het cadeau assortiment.

E-commerce

‘Amazon begint eigen luchtvervoerder’

Het kan een miljoen pakketten per dag verwerken en op de landingsbanen kan makkelijk een Boeing 747 landen. Het zou Amazon.com zijn dat in Ohio een voormalig vliegveld van DHL in gebruik heeft genomen.

E-commerce

Eerste namen voor Emerce eRetail

Rituals, Rockar en Innopay zijn de eerste sprekers die aangekondigd zijn voor Emerce eRetail in Spant! in Bussum.

E-commerce

Ao.com definitief naar Nederland

Ao.com betreedt komend voorjaar de Nederlandse markt, iets dat het bedrijf al eerder had aangekondigd. AO staat voor Appliances Online en daarmee is het beursgenoteerde AO World een concurrent voor onder meer Coolblue op de markt voor huishoudelijke apparaten.

E-commerce

Nederlander koopt graag online in Duitsland

Nederlanders lijken wat meer over de grens te kopen, volgens onderzoek van PayPal. Meer dan een derde van hen heeft recentelijk online aankoop gedaan bij een buitenlandse retailer.

Duitsland

Gezamenlijke acties tegen illegale webhandel

Politie- en justitievertegenwoordigers uit 25 EU-landen, de Verenigde Staten, Australië en Noorwegen, Eurojust en Europol willen anonieme, illegale marktplaatsen op het internet aanpakken.

E-commerce