More stories

Nederlandse webwinkels naar 10,5 miljard omzet in 2013

De e-commercesector in Nederland groeit dit jaar naar verwachting met 8 procent tot 10,5 miljard euro. De grootste groei zit in de verkoop van fysieke producten (11 procent), terwijl de omzet van diensten als reizen, vakanties en tickets met 6 procent toenam.

e-commerce

Hands-on: Netflix

Dat de lancering van online filmdienst Netflix deze week zoveel aandacht heeft getrokken mag niet verbazen. Weliswaar is het geen Spotify voor films en tv-series, maar met 8 euro per maand komt het toch aardig in de buurt.

Conversie

Jonas de Groot weg bij Sundio Group

Marketingmanager Jonas de Groot verlaat na zeventien jaar reisreus Sundio Group uit Rotterdam.

e-commerce

Oud-eigenaar bol.com in geldproblemen

De Duitse boekenuitgever Weltbild, oud-aandeelhouder van bol.com, zou in de financiële problemen verkeren.

e-commerce

TravelBird koopt TravelCoupon

Reissite TravelBird neemt zijn kleinere concurrent TravelCoupon over en vergroot daarmee zijn bereik weer.

e-commerce

eBay koopt prijsvoorspeller voor slimme kooptips

Wat is het beste product en waar vind ik de beste prijs? Die vraag beantwoordt Decide.com aan zijn gebruikers. Het bedrijf wordt overgenomen door eBay.

e-commerce

Hands-on: Samsung Gear

Misschien is het maar goed dat Samsung op IFA in Berlijn het spits afbeet met zijn slimme horloge Samsung Gear. Het geeft anderen de gelegenheid het concept te verbeteren. Al na enkele minuten kom je tot de conclusie dat Gear een stuk beter kan.

Conversie

Adyen sluit distributiedeal met Vodafone

Vodafone gaat de kleine mobiele PIN-terminals van Adyen verkopen in zijn zakelijke winkels. Daartoe hebben de bedrijven een contract gesloten.

e-commerce

Pixmania in Duitse handen

Eigenaar Dixons Group verkoopt zijn Franse dochterbedrijf Pixmania, de Europese online elektronicawinkel aan een Duitse investeerder.

e-commerce

Google wipt adverteerders uit Shopping

Nederlandse adverteerders die geen goede productfeed aanleveren aan productvergelijker Shopping zien hun advertenties binnenkort niet meer verschijnen bij de zoekresultaten.

e-commerce

Sanoma neemt Fashionchick volledig over

Sanoma koopt de resterende aandelen van modesite Fashionchick en lanceert nieuwe formules, met winkels voor mannen en kinderen.

e-commerce

Buren bezorgen DHL-pakjes in Stockholm

Pakketbedrijf DHL test in de Zweedse hoofdstad Stockholm een nieuwe manier van bezorging. Niet de bezorgers van het bedrijf zelf, maar buurt- of wijkgenoten zorgen voor de aflevering van internetbestellingen.

e-commerce

Kortingsapp Scoupy over de half miljoen gebruikers

Intensieve tv-campagnes hebben Scoupy binnen een half jaar honderdduizenden nieuwe gebruikers opgeleverd. De nieuwe versie van de mobiele app staat nu open voor bedrijven, personeelsverenigingen, winkelgebieden en andere groepen om ‘exclusieve lokale aanbiedingen’ te doen aan hun achterban.

e-commerce

Weer e-commerce-investering uitgever Condé Nast

Condé Nast, de eigenaar van onder meer Wired, Reddit en Ars Technica, voegt voor miljoenen dollars een nieuwe titel aan zijn stal toe.

e-commerce

Marc Duijndam nieuwe directeur funda

Ondernemer Marc Duijndam wordt per 1 oktober de nieuwe algemeen directeur van huizensite funda.

e-commerce