More stories

Richard Musch (Netflix) wordt directeur omnichannel ING

Met ingang van 15 juni start Richard Musch als directeur Omnichannel binnen ING Nederland. In deze functie zal hij zich toeleggen op het verder ontwikkelen en uitrollen van de omnichannel dienstverlening van ING.

E-commerce

Modewinkel Loavies doet geen consessies

Loavies, naar eigen zeggen de snelstgroeiende online modewinkel van Nederland, gaat binnen een dag bezorgen. Dat maakte Anna Meilink van Loavies vanmiddag bekend op Emerce eFashion op Amsterdam. “We verwachten niet dat het meteen storm gaat lopen, maar we willen die mogelijkheid gewoon bieden.”

E-commerce

De toekomst van online boodschappen doen

Nederland is dol op online kopen. En maar liefst 96 procent van onze huishoudens heeft internet. Toch doet slechts vijf procent van de Nederlanders momenteel zijn boodschappen online. De groei is echter ingezet: 44 procent van de consumenten is van plan zijn huis-, tuin- en keukenboodschapjes in de toekomst online te doen.

Retail

Jarno Vanhatapio (Nelly): ‘Ga internationaal met social’

Jarno Vanhatapio, de Zweedse oprichter van online modewebshop Nelly, raadt Nederlandse online modebedrijven aan om ‘meteen internationaal’ te gaan, met ondersteuning van sociale media. “Wacht dat niet te lang mee”, adviseerde de Zweed vanochtend op Emerce eFashion in Amsterdam.

E-commerce

Gap exclusief bij Zalando

Zalando zal in Europa online de enige wederverkoper van kledingmerk Gap zijn. De brandstore van de Amerikanen ging begin deze week live.

Retail

Superwinkel.nl verlengt fulfilmentcontract met Docdata met 3 jaar

Superwinkel.nl heeft het fulfilmentcontract met Docdata Fulfilment in Waalwijk verlengd tot 1 april 2018.

Fulfillment

Euroindustrial verkoopt dertien distributiecentra

Het Nederlandse onafhankelijke beleggingsfonds Euroindustrial gaat zijn volledige portefeuille logistiek vastgoed verkopen. Niet minder dan dertien distributiecentra met een gezamenlijk vloeroppervlak van circa 191.000 vierkante meter worden te koop aangeboden.

E-commerce

Google Play krijgt gezinsvriendelijke apps

Google gaat een aparte sectie Ontworpen voor Gezinnen introduceren in zijn Play Store voor apps en games die geschikt zijn voor kinderen of gezinnen.

E-commerce

Bol.com sterkste retailmerk

Bol.com moederbedrijf Ahold claimt de eerste twee plekken van de eerste editie van het Retail Merkenonderzoek, met een tweede plaats voor Albert Heijn. Kruidvat staat op de derde plaats.

E-commerce

Rabo SmartPin: de nieuwe mobiele kassa van Rabobank

Zoals het wel vaker gaat creëren startups nieuwe oplossingen en zetten ze service standaarden neer die later door traditionele spelers worden overgenomen. Nu lanceert de Rabobank SmartPin, een handzaam apparaatje dat nagenoeg hetzelfde doet als de Square Reader. Is dit Rabobank’s antwoord op de in Nederland beschikbare varianten van Square, zoals Payleven, SumUp, iZettle, PinMobile?

Payment

Walmart start goedkope bezorgdienst

Retailer Walmart gaat de concurrentie aan met Amazon. Het lanceert een dienst vergelijkbaar met Amazon Prime, waarbij klanten de bezorgkosten voor een jaar kunnen afkopen. Alleen doet Walmart het voor de helft van de prijs.

E-commerce

Harmen Visscher naar Catawiki

Harmen Visscher verlaat Traffic4u en treedt in dienst als Manager Online Marketing bij Catawiki, een zowel in Nederland als in het buitenland zeer populaire online veilingsite voor unieke objecten, dat de laatste maanden een enorme groei doormaakt.

E-commerce

Emerce 100: de beste bedrijven in e-business 2015

De tiende editie van de Emerce 100, een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce, is weer verschenen. Hierin publiceren we hoe beslissers, werkzaam op het gebied van online marketing, ICT en e-business, de prestaties van leveranciers van diensten in de e-business- en marketingbranche in het afgelopen jaar hebben beoordeeld.

E-commerce

Nieuwe aanstellingen maken top Iceleads compleet

Start-up Iceleads stelt met Tony Hewett een zwaargewicht aan als CCO. Het net nieuw gefinancierde bedrijf haalde ook een operationeel en technisch directeur binnen en maakt daarmee de leiding compleet.

Conversie

Google lanceert koop nu-knop

Google gaat een nieuwe koop nu-knop lanceren bij zijn zoekresultaten. Daarmee wil het bedrijf de concurrentie aan met Amazon en eBay.

Conversie