More stories

Exclusieve webwinkel voor de rich & famous

César Ostermann uit Heerde is een webwinkel voor de rich & famous begonnen. De site zegt het duurste van het duurste via Lxryliving.com te kunnen leveren. Een Cartier of een watervilla bijvoorbeeld.

E-commerce

Gilt Groupe bijna verkocht voor poedelprijs

Vier jaar geleden was de Amerikaanse online modewinkel Gilt Groupe nog een ‘unicorn’, meer dan een miljard waard. Het ziet ernaar uit dat de shop binnenkort voor een kwart van die waardering van de hand gaat.

Retail
Premium

Media-Saturn groeit online 20 procent

Elektronicaketens MediaMarkt en Saturn groeiden in 2015 qua omzet met twintig procent tot 1,8 miljard euro, of acht procent van de totale omzet.

Retail

Geschillencommissie Thuiswinkel doet 76 uitspraken

De Geschillencommissie Thuiswinkel heeft tot nu toe in 2015 76 uitspraken gedaan. Dat zijn er vier minder dan vorig jaar. […]

E-commerce

DHL: ‘Overheid bevoordeelt PostNL’

De Duitse vervoerder DHL vindt dat de overheid PostNL bevoordeelt. Het voormalige staatsbedrijf mag van de Belastingdienst met schijnzelfstandigen werken en bespaart hierdoor miljoenen aan premies en belastingen. Andere vervoerders hebben dit voordeel niet.

E-commerce

Testevaluatie en -optimalisatie: Hoe om te gaan met testresultaten

Een verandering voor een webshop of website kan na evaluatie een succes blijken, of niet. In beide gevallen eindigt webshop-optimalisatie niet, want ook uit een negatief testresultaat kunnen belangrijke inzichten gehaald worden. Dit artikel gaat in op welke overwegingen er spelen na het resultaat van een A/B-test en wat de vervolgstappen zijn. Daarnaast wordt uitgelegd hoe webshop-optimalisatie door middel van een optimalisatie-cultuur naar een hoger niveau getild kan worden.

Conversie

Ook lokale impact Black Friday (infographic)

Wereldwijd blijft het fenomeen Black Friday jaar-op-jaar exponentieel groeien, ook binnen de markten van affiliate marketingnetwerk zanox. Dat noteerde 750 transacties per minuut en een omzetgroeipercentage van 55 procent ten opzichte van vorig jaar. In Nederland doen vooral webwinkels ook dapper mee aan deze dag met speciale Black Friday-aanbiedingen. In het zanox netwerk had bijna de helft van de Nederlandse adverteerders een Black Friday actie, waarmee een groei van 120 procent in verkopen werd gerealiseerd ten opzichte van het jaar 2014.

Conversie

Digitale transformatie logistiek wordt urgenter

Nu steeds meer startups en ook gevestigde branchevreemde partijen zich op de transportmarkt gaan begeven, wordt de roep om een digitale transformatie sterker. Dat schrijft ABN in een nieuwe marktverkenning.

Logistics

Alle betaalpassen ABN geschikt voor contactloos betalen

Vanaf 15 december kunnen alle 5,2 miljoen ABN AMRO-klanten hun betaalpas gebruiken om contactloos te betalen. De bank heeft de afgelopen maanden de betaalpassen die nog niet contactloos waren, versneld vervangen.

E-commerce

Detailhandel krabbelt op, maar online blijft uitdaging

De trend naar meer onlineverkoop van schoenen zal voorlopig aanhouden. De verwachting is dat het online aandeel in Nederland de komende tien jaar verdubbelt tot 40 procent. Dat zegt het ING Economisch Bureau in zijn Vooruitzicht Detailhandel.

E-commerce

Retail is nu echt in transitie

Technologische innovatie kan een onderscheidende factor zijn in non food retail. Dankzij Internet of Things kan de gehele (aanvoer)keten in non-food op ieder moment in beeld worden gebracht voor een efficiënte aansturing. Daarnaast stelt Big Data retailers in staat steeds betere voorspellingen te doen van de vraag in de markt. Dat schrijft ING in een nieuwe studie.

Retail

‘Nieuwe privacyregels niet toekomstbestendig’

Thuiswinkel.org en Ecommerce Europe vrezen dat de nieuwe Europese privacyregels niet toekomstbestendig, omdat ze geen onderscheid maken tussen ‘gewone’ en gevoelige gegevens.

Legal

Omoda voert ‘click & collect’ in

Op internet reserveren en passen en afhalen in de winkel, dat is wat de nieuwe logistieke optie click & collect voor klanten van Omoda inhoudt.

Logistics

Thuiswinkel.org komt met vervolg Project Duurzaam Verpakken

Thuiswinkel.org wil een handleiding Duurzaam verpakken samenstellen waarin de ‘best practices’ voor de sector worden beschreven. Deze handleiding wordt opgesteld in samenwerking met specialisten uit de Nederlandse papier- en kartonindustrie (brancheorganisatie VNP) en ondersteund door verpakkingsconsultants van Partners for Innovations en diverse verpakkingsbedrijven.

E-commerce

ACM waarschuwt voor Royalout.nl

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt voor de praktijken van webwinkel Royaloutlet.nl uit Barendrecht. De site verkoopt dure merkkleding en -schoenen met hoge kortingen via internet. Volgens ACM zijn er sterke aanwijzingen dat Royal Outlet de bestelde producten niet levert.

E-commerce