More stories

Emerce 100: de beste bedrijven in e-business 2015

De tiende editie van de Emerce 100, een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce, is weer verschenen. Hierin publiceren we hoe beslissers, werkzaam op het gebied van online marketing, ICT en e-business, de prestaties van leveranciers van diensten in de e-business- en marketingbranche in het afgelopen jaar hebben beoordeeld.

E-commerce

Nieuwe aanstellingen maken top Iceleads compleet

Start-up Iceleads stelt met Tony Hewett een zwaargewicht aan als CCO. Het net nieuw gefinancierde bedrijf haalde ook een operationeel en technisch directeur binnen en maakt daarmee de leiding compleet.

Conversie

Google lanceert koop nu-knop

Google gaat een nieuwe koop nu-knop lanceren bij zijn zoekresultaten. Daarmee wil het bedrijf de concurrentie aan met Amazon en eBay.

Conversie

Schoenwinkel Mirapodo levert naar Nederland

Online schoenwinkel Mirapodo breidt zijn werkterrein aanmerkelijk uit en gaat leveren in alle EU-lidstaten.

Retail

Eventbrite biedt Nederlander nu ook incasso

Nederlandse gebruikers van het evenementen- c.q. ticketbedrijf Eventbrite kunnen sinds kort ook betalen via het vertrouwde automatische incasso.

Payment

Home24 ‘naar de beurs’, Heineken en Berlusconi investeren

Duitse vakmedia speculeren erop dat Home24 zich opmaakt voor een beursgang. De familie van bierbrouwer Heineken kan daarvan profiteren, omdat zij net als de zoon van Silvio Berlusconi, onlangs een belang nam in de meubelwinkel.

Retail

Emerce eFashion: Liefde is aandacht

Full service bureau Fabrique bestudeert de grootste ongrijpbare succesfactor in fashion e-commerce: liefde. De wereld van e-commerce geeft nieuwe geweldige uitdagingen, die je maar net moeten liggen. Waar houd je echt van in je vak? Strateeg Louise Roose legt het volgende week uit op Emerce eFashion in Amsterdam.

Conversie

Huawei opent partnerstore in Kalverstraat

Huawei opent vandaag samen met T-Mobile in Amsterdam de deuren van de eerste Huawei partnerstore. De samenwerking betekent voor het Chinese bedrijf een primeur voor Europa.

E-commerce

Dynalogic breidt zondagleveringen uit naar de gehele Benelux

Dynalogic gaat vanaf 1 juni de zondaglevering uitbreiden naar de gehele Benelux. De zondaglevering komt voor haar complete klantenbestand en dienstenportfolio beschikbaar.

Logistics

ING Bank test mobiele betaaldienst in Leuven

ING Bank test in Leuven een nieuwe mobiele betaaldienst onder de naam Payconic, waarvan de handelsnaam nog niet zo lang geleden was vastgelegd. Op dit moment is al een app voor Android en iOS beschikbaar.

E-commerce

Rabo lanceert SmartPin voor zakelijke klanten

De Rabobank biedt zakelijke klanten voortaan de mogelijkheid om pinbetalingen te accepteren op hun smartphone of tablet. Rabo SmartPin is bedoeld voor kleine ondernemers die pinnen graag willen faciliteren, maar voor wie de gewone betaalterminal te complex, niet efficiënt of te duur is. De app werkt in combinatie met een gecertificeerde kaartlezer en accepteert pinnen via (contactloze) pas en telefoon.

E-commerce

Ge-google met hypotheken

Zonder er veel ruchtbaarheid aan te geven is begin dit jaar ‘Google Mortgage’ live gegaan in the UK. Wereldschokkend? Ogenschijnlijk niet, maar de impact is groter dan op het eerste oog lijkt. Het distributielandschap zal aanzienlijk veranderen. Waarom komt Google met deze tool op de markt, wat is de achterliggende strategie en wat zijn de next steps?

Disruptie

Software laat bestellingen leveren uit meerdere magazijnen

Het bedrijf Picqer lanceert AutoSplit: daarmee kan men automatisch bestellingen verdelen over meerdere magazijnen.

E-commerce

Silverpop: mobiele conversie verhogen via e-mail

Silverpop is een e-mailmarketing en marketing automation softwarebedrijf dat helpt de conversie van mobiele bezoekers te verhogen. “Het gaat om de context van een device. Je moet nadenken over je boodschap en de situatie van je publiek”, vertelt Loren McDonald van Silverpop, sinds mei vorig jaar onderdeel van IBM.

Mobile

Ook Belgen krijgen slimme brievenbus

Het Mechelse Parcelhome.com is het volgende bedrijf dat zich stort op de slimme brievenbus. Gedurende drie maanden worden honderd bezorgkluisjes getest.

E-commerce