More stories

Paradigit opent toch weer winkels, in V&D

Electronicaretailer Paradigit uit Eindhoven ziet toch weer toekomst in winkels. Nadat in juli tien van de 22 winkels werden gesloten, en 32 werknemers op straat kwamen te staan, wil het bedrijf in 20 tot 35 V&D’s een shop-in-shop openen. De eerste in Den Bosch is al in gebruik genomen.

E-commerce

Dirk van den Broek rolt betaalapp SEQR uit

Detailresult, eigenaar van Dirk van den Broek en DekaMarkt, gaat begin 2016 de Zweedse betaaloplossing SEQR uitrollen in al zijn winkels. Dat zijn 107 Dirk supermarkten en 85 DekaMarkt winkels.

Payment

Moderetailer FreshCotton test same day delivery

Online retailer FreshCotton introduceert naar eigen zeggen als eerste moderetailer same day delivery als standaard bezorgmethode, zij het nog wel als experiment.

E-commerce

IKEA: ‘Online levert maar kleine bijdrage aan groei’

Het grootste deel van de omzetgroei realiseerde IKEA met zijn bestaande winkels. Online leverde ondanks een verkooptotaal van een miljard euro maar een kleine bijdrage aan die groei.

Retail

Magento 2: moet je al overstappen?

Al jaren gonste het: er wordt gewerkt aan een nieuwe versie van het populaire e-commerce systeem Magento. Eentje waarin de gebruiksvriendelijkheid en prestaties verbeterd worden en toekomstproof is. De release liet lang op zich wachten, maar afgelopen november werd Magento 2 officieel gelanceerd. De eerste geluiden zijn erg positief, maar voor veel Magento gebruikers werd direct duidelijk dat de update naar Magento 2 niet gemakkelijk wordt. Nu staan ze voor een lastige keuze: overstappen naar Magento 2 of toch nog blijven hangen bij Magento 1? Als Magento specialist willen we je op weg helpen door de belangrijkste overwegingen aan te stippen.

E-commerce platforms

Wehkamp: ‘Bij ons blijft je slaapkamer je paskamer’

Wehkamp ziet voorlopig niet de toegevoegde waarde van eigen fysieke winkels. Ook niet wat betreft service. Dat zegt Brand Director Maurine Alma in het decembernummer van Emerce dat vrijdag op de mat ligt.

E-commerce

Zo tackelen bedrijven omnichannel-uitdagingen

Er is al veel geschreven over de opkomst van omnichannel retailing, en over hoe belangrijk het is dat consumenten waar, wanneer, en op welke manier dan ook hun aankopen kunnen doen. Het achterliggende idee van omnichannel retailing is erg aantrekkelijk en belooft meer omzet en winst voor verkopers. Uit recentelijk onderzoek blijkt dan ook dat het integreren van verkoopkanalen (e-commerce, mobiel, sociaal, cataloog, en winkels) voor 76% van de CIO’s als een zakelijk doel voor het jaar 2015 werd beschouwd; een toename van 61% ten opzichte van het jaar daarvoor[1]. Er zijn alleen weinig praktijkverhalen bekend van bedrijven die alles uit de kast halen voor omnichannel, en wat zij zoal aan knelpunten tegenkomen. Ik zal dan ook in deze blog bespreken wat voor uitdagingen bedrijven tegenkomen met omnichannel retailing en hoe zij deze tackelen.

Retail

Regels webwinkelen voor heel Europa gelijk

De Europese Commissie presenteert vandaag voorstellen die garantietermijnen bij online winkelen gelijktrekken in alle lidstaten. Dat is van groot belang voor winkeliers om zaken te doen over de grens, maar ook voor consumenten om met vertrouwen te kunnen winkelen in andere landen.

E-commerce

Hoogvliet gaat ook in Bilthoven bezorgen

Hoogvliet breidt het thuisbezorggebied verder uit. Na Amsterdam, Den Haag-Ypenburg en Voorschoten worden online bestelde artikelen ook in Bilthoven afgeleverd.

E-commerce

Amazon gaat met eigen vrachtwagens rijden

Amazon gaat in de VS rijden met duizenden vrachtwagens die Amazon als opschrift krijgen. Het is deels een marketingstunt. De naam Amazon krijgt op deze manier een nog grotere bekendheid.

E-commerce

Zalando schaalt proef ‘same day delivery’ op

Zalando breidt de proef met ‘same day deliveries’ uit met acht nieuwe steden in Duitsland. Klanten op die markten krijgen hun kleding op de dag van bestelling al thuisgeleverd met een koerier.

Logistics

Online Heroes brengt digitale paskamer uit

De e-commercespecialisten van Online Heroes uit Antwerpen brengen een op RFID gebaseerde digitale paskamer op de markt. Modemerk Sarah Pacini gaat ze installeren in zijn winkels.

Retail

‘Betrek franchisers meer bij onlineformules’

Winkelformules dienen hun franchisenemers te betrekken in hun online strategie. In zo’n formule kunnen franchisers hun steentje bijdragen aan online verkopen en daar mag volgens ook best een reële vergoeding tegenover staan. Dat zegt ABN AMRO.

E-commerce

Waarom Harrods productinformatie als basis customer experience ziet

Op weg naar een betere gebruikerservaring en omnichannel communiceren zag het Britse warenhuis Harrods een centrale rol weggelegd voor Product Information Management (PIM).

PIM

100 miljoen online aankopen in eerste drie kwartalen van 2015

In de eerste drie kwartalen van 2015 hebben Nederlandse consumenten in totaal 100,44 miljoen online aankopen gedaan ter waarde van 11,35 miljard euro. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor van Thuiswinkel.org.

E-commerce