More stories

Tips voor bedrijven die de Braziliaanse markt willen betreden

Voor bedrijven die vaste voet willen krijgen in Latijns-Amerika is Brazilië zonder meer de aantrekkelijkste markt. Van de circa 200 miljoen inwoners maken er nog maar 107 miljoen gebruik van internet. Het aantal online shoppers bedraagt nog slechts 60 miljoen. De Braziliaanse markt biedt daarmee volop groeipotentieel. Een overzicht van het Braziliaanse betalingslandschap en enkele praktische adviezen voor bedrijven die in Brazilië een groeimarkt zien.

Payment

Online omzet detailhandel groeit harder dan de totale omzet

De online omzet van de detailhandel is in het eerste kwartaal van 2015 harder gegroeid dan de totale omzet van de detailhandelssector. Vooral de omzet van de winkels waarvan de online verkopen een nevenactiviteit zijn naast de ‘fysieke’ verkoop groeit snel. Dat maakt het CBS vandaag bekend.

E-commerce

Bpost neemt stadsdistributeur CityDepot over

De Belgische bezorger Bpost wordt de grootste aandeelhouder van CityDepot, een Hasselts systeem van stadsdistributie. Bpost zal zijn eigen project voor stadsdistributie City Logistics samenvoegen met CityDepot.

E-commerce

Jumbo opent vijftigste ophaalpunt

Exact een half jaar na de start van de webwinkel opent Jumbo vandaag in Uden het vijftigste Pick Up Point. Als alles conform planning verloopt, passeert Jumbo nog deze zomer de grens van honderd afhaalpunten.

E-commerce

Nieuwe website PLUS adviseert goedkopere producten

Supermarkt PLUS heeft zijn website drastisch vernieuwd. Voor klanten van honderd PLUS-supermarkten wordt het mogelijk om online boodschappen te doen bij hun eigen winkel. Waar mogelijk toont de supermarkt goedkopere producten.

E-commerce

Marks & Spencer gaat al zijn artikelen voorzien van RFID

Retailer Marks & Spencer gaat zijn RFID-programma fors uitbreiden, zodat nagenoeg alle artikelen – en niet alleen kleding – van een slim label worden voorzien. Tenminste 750 Britse vestigingen worden dit voorjaar al volledig uitgerust met RFID-labels, maar het streven is honderd procent.

Fulfillment

Paul Aelen: ’Yellow Bag gaat boven verwachting’

Honderden nieuwe inschrijvingen verwerkte startup Yellow Bag per dag sinds de lancering vorige week. Paul Aelen denkt een gat in te markt te hebben gevonden met de introductie van slow shopping. Een site houdt bij of een beoogde aankoop goedkoper wordt en stuurt dan een mailtje.

Retail

Wederom advertenties voor nepwebwinkels

Wederom zijn op Marktplaats advertenties verschenen voor nepwebwinkels. Een Groninger gereedschapshandelaar ontdekte dat een volslagen vreemde onder zijn naam een online gereedschapswinkel had opgezet.

E-commerce

Bliyoo van Bruna: de Spotify voor lezen

Bruna was een van de eerste partijen in Nederland met een e-commerce site. Nu zetten ze vol in op Bliyoo: een online abonnement voor e-books en e-magazines. “Dit is voor ons absoluut de toekomst”, zegt Marc Thomassen van Bruna.

E-commerce

Amazon koestert grote ambities met bezorgdrones

De toekomstige bezorgdrones van Amazon gebruiken informatie van smartphones om klanten te lokaliseren. Ook wisselen de drones onderling weer- en verkeersgegevens uit. Dat blijkt uit documenten die bij het Amerikaanse Octrooibureau zijn ingediend.

E-commerce

Ahold krijgt met Delhaize digitale pionier

De supermarktgroepen Delhaize en Ahold hebben fusiegesprekken aangeknoopt ‘op het hoogste niveau’, zo meldde de Belgische krant De Tijd zaterdag op gezag van meerdere bronnen. Niet alleen passen de bedrijven bij elkaar, in digitaal opzicht zijn de Belgen zelfs al een stapje verder.

Retail

De strijd om de e-wallet is begonnen

Smartphonefabrikanten en app-ontwikkelaars trekken de macht naar zich toe als het gaat om het mobiele betalingsverkeer. Door de komst van Apple Pay, Android Pay en Samsung Pay lijkt de rol van banken en creditcardmaatschappijen te worden gemarginaliseerd. En dreigen ze zelfs van de radar te verdwijnen.

Payment

‘Internetgebruik leidt vooral tot economisch voordeel’

Het gebruik van internet levert gebruikers vooral economisch voordeel op, maar niet per se sociaal of cultureel. Die conclusie trekken onderzoekers van de Universiteit Twente, London School of Economics en de Universiteit van Oxford uit een gezamenlijke onderzoeksproject.

E-commerce

Sociaal meubelplatform Unboxed naar Nederland

Het sociale platform Unboxed van de Britse online meubelmaker Made.com, waarmee klanten foto’s van hun aankopen kunnen delen, wordt binnenkort in Nederland gelanceerd, samen met een pop-up showroom in Amsterdam.

E-commerce

Nieuwe winkels V&D krijgen fysieke homepage

V&D wil meer klanten trekken naar haar webshop en haar winkels. Dat maakt het winkelconcern vanochtend bekend op een persconferentie in Amsterdam. De waren – eigen merken en die van derden – krijgen meer de nadruk. Er komt meer beleving in de webshop en in de winkels. De parterre van drie nieuwe conceptwinkels krijgt een fysieke homepage. Van daaruit kun je verder wandelen.

E-commerce